Gå til innhold

eksistensiell krise / angst etter fullført studie. Er det normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig med bachelorgraden min, og nå skal jeg bytte studieretning, til noe jeg kjenner er riktig for meg. Men det føles likevel rart å være ferdig. Jeg leverte siste eksamen rett før krigen mellom Iran og Israel brøt ut, og da den eskalerte, fikk jeg en kraftig reaksjon. (Jeg har alltid vært ganske engstelig for mye. Hatt store spørsmål)

Jeg har slitt med angst i mange år og har fått profesjonell hjelp via DPS, men det var som om alt kom tilbake. Jeg fikk flere angstanfall og falt inn i en frys-tilstand som varte i flere dager. Jeg klarte ikke å gjøre noe. Det eneste som hjalp, var å ha trygge mennesker rundt meg, bare for å kjenne at jeg ikke var alene.

Nå har det roet seg noe. Men jeg sliter fortsatt mye med tvangshandlinger som har fått et sterkt grep. Jeg vet egentlig hva jeg kan gjøre, jeg har teknikker, men det føles helt umulig å bryte ut. Tankene og handlingene går i loop, og jeg kjenner hvor mye det begrenser livet mitt.

Jeg er så redd for å dø, men også redd for å leve. Verden føles så brutal og uforutsigbar, og det gjør meg så uendelig redd.

Jeg hadde en lignende reaksjon da jeg var ferdig på folkehøgskole for noen år siden. Det er som om store overganger å avslutte noe viktig og gå videre åpner opp for noe sårt og skremmende i meg.

Er dette en normal reaksjon når man er ferdig på studiet? Det kom så brått 

Hilsen dame 27

Anonymkode: 0d9ae...442

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en normal reaksjon for å slutte på et studie, nei, men du har jo opplevd dette en gang før. Det virker som om at du har god peiling på hva dette handler om for deg og hvorfor dette skjer deg nå. Da er allerede halve jobben gjort. Snart kommer du til å føle deg litt bedre og da kan du ta i bruk teknikkene dine. Inntil det, vær tålmodig og snill mot deg selv. ❤️

Anonymkode: 12ab8...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...