AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Jeg dagdrømmer daglig om en liten soloferie på ett par overnattinger, alene, uten barna. Jeg har to små, yngste er baby og eldstemann er barnehagebarn. Jeg er utslitt og orker ikke mer. Trenger noen dager alene for å få litt fred. Dette støttes ikke av mannen. Og jeg har egentlig ikke samvittighet til å dra fra minste. Hva hadde du gjort? Har noen her tatt en soloferie? Hvordan var det? Greide du å kose deg eller fikk du bare dårlig samvittighet? Anonymkode: ba41d...55b 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Min ærlig mening: Man drar ikke fra en baby om det ikke absolutt er nødvendig. Hadde begge vært barnehagebarn, så er det ok med noen dager vekk. Hvorfor er du utslitt allerede nå som minste fortsatt er baby? Anonymkode: ae3d7...a8b 14 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min ærlig mening: Man drar ikke fra en baby om det ikke absolutt er nødvendig. Hadde begge vært barnehagebarn, så er det ok med noen dager vekk. Hvorfor er du utslitt allerede nå som minste fortsatt er baby? Anonymkode: ae3d7...a8b Yngste er 8 måneder og jeg har vært hjemme siden hun ble født. Babyen er på meg 24/7 og jeg sover i snitt 3 timer per natt. Det er en krevende baby. Mannen jobber 100% og derfor er det naturlig at jeg tar nettene og er med baby gjennom hele dagen. Anonymkode: ba41d...55b 11
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni Er barnefar oppegående nok til å ha ansvar for barna? I så fall, dra bort og kos deg Anonymkode: 15553...c38 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Yngste er 8 måneder og jeg har vært hjemme siden hun ble født. Babyen er på meg 24/7 og jeg sover i snitt 3 timer per natt. Det er en krevende baby. Mannen jobber 100% og derfor er det naturlig at jeg tar nettene og er med baby gjennom hele dagen. Anonymkode: ba41d...55b Dra en tur med god samvittighet, mannen kan passe, helsa først ❤️ Anonymkode: d42e6...488 6 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er barnefar oppegående nok til å ha ansvar for barna? I så fall, dra bort og kos deg Anonymkode: 15553...c38 Ja, absolutt Anonymkode: ba41d...55b
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Yngste er 8 måneder og jeg har vært hjemme siden hun ble født. Babyen er på meg 24/7 og jeg sover i snitt 3 timer per natt. Det er en krevende baby. Mannen jobber 100% og derfor er det naturlig at jeg tar nettene og er med baby gjennom hele dagen. Anonymkode: ba41d...55b Med mindre din mann har direkte ansvar for andres liv og helse skjønner jeg ikke hvorfor det er naturlig? Han kan da ta barna 18-24, og igjen fra 6-7 slik at du kan sove? Anonymkode: c274c...030 3 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni Her må mannen på banen og bidra på nettene og på ettermiddag/kveld og i helger. Anonymkode: f3582...a55 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Er barnefar oppegående nok til å ha ansvar for barna? I så fall, dra bort og kos deg Anonymkode: 15553...c38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, absolutt Anonymkode: ba41d...55b Godt å høre, det ville vært rimelig uansvarlig å få barn med en som ikke er oppegående nok til å ha ansvar for dem selv for noen få dager. Anonymkode: 08e6f...adf 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni Synes du er heldig jeg. Jeg hadde periodisk lyst til å pakke kofferten og forsvinne for godt. Å ønske en liten tur alene er ingenting. Det jeg gjorde var å stå i det og holde ut. Det ble bedre. Anonymkode: 8bbf2...e39 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Synes du er heldig jeg. Jeg hadde periodisk lyst til å pakke kofferten og forsvinne for godt. Å ønske en liten tur alene er ingenting. Det jeg gjorde var å stå i det og holde ut. Det ble bedre. Anonymkode: 8bbf2...e39 Tro meg, jeg har definitivt tenkt på det jeg også. Holde ut og håper på bedre tider Anonymkode: ba41d...55b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Godt å høre, det ville vært rimelig uansvarlig å få barn med en som ikke er oppegående nok til å ha ansvar for dem selv for noen få dager. Anonymkode: 08e6f...adf Ja, ikke sant 😅 Anonymkode: ba41d...55b
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Med mindre din mann har direkte ansvar for andres liv og helse skjønner jeg ikke hvorfor det er naturlig? Han kan da ta barna 18-24, og igjen fra 6-7 slik at du kan sove? Anonymkode: c274c...030 I tidsrommet kl.16-18, tar han baby mens jeg lager middag. 18-22 har han baby, men da må jeg legge eldste, rydde og vaske litt, gå en tur og lese litt i en bok for å holde meg nogenlunde oppegående mentalt. Han har en jobb med direkte ansvar for andres liv og helse BTW. I midten av august så er min permisjonstid over og han overtar. Ser frem til jobb og ett normalt liv igjen Anonymkode: ba41d...55b
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min ærlig mening: Man drar ikke fra en baby om det ikke absolutt er nødvendig. Hadde begge vært barnehagebarn, så er det ok med noen dager vekk. Hvorfor er du utslitt allerede nå som minste fortsatt er baby? Anonymkode: ae3d7...a8b Jo man kan fint reise fra baby noen dager så lenge baby blir ivaretatt av far. Mors helse er også viktig. Anonymkode: b7973...a4d 2 3
Virrevirrevapp Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I tidsrommet kl.16-18, tar han baby mens jeg lager middag. 18-22 har han baby, men da må jeg legge eldste, rydde og vaske litt, gå en tur og lese litt i en bok for å holde meg nogenlunde oppegående mentalt. Han har en jobb med direkte ansvar for andres liv og helse BTW. I midten av august så er min permisjonstid over og han overtar. Ser frem til jobb og ett normalt liv igjen Anonymkode: ba41d...55b Da er det viktig at du får tatt litt solofri før permisjonen er over, for du kan nok bare glemme det når du sliten går tilbake til jobb og så blir den som skal avlaste din mann i hans permisjon...
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni Men har far ferie nå? Jeg antar det siden du tenker å reise vekk, for hvor ellers er baby på 8 mnd mens han er på jobb? Jeg synes solo ferie ikke høres ut som den beste løsningen. Jeg synes å høre at det kommer fra et desperat sted fra deg for å sove mer. Du kan alltids dra vekk noen dager, sove ut, og komme hjem til samme gamle sammarbeid om barna som ikke går for deg. Og om kort tid er du like sliten. Far støtter ikke at du reiser vekk. Her må dere snakke sammen som et teaming lage langvarig løsning som passer for begge. Legg om døgnet annerledes. Ja han har viktig jobb men det har du og. Ingen er veldig gode til å ivareta barn med 3 timer søvn. Det må også vekte tungt i samarbeidet deres, ikke bare hans ansvar på jobb. Du har tross alt stort ansvar hjemme Anonymkode: 463b9...6ce 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): I tidsrommet kl.16-18, tar han baby mens jeg lager middag. 18-22 har han baby, men da må jeg legge eldste, rydde og vaske litt, gå en tur og lese litt i en bok for å holde meg nogenlunde oppegående mentalt. Han har en jobb med direkte ansvar for andres liv og helse BTW. I midten av august så er min permisjonstid over og han overtar. Ser frem til jobb og ett normalt liv igjen Anonymkode: ba41d...55b Jeg tenker at dere i første omgang må omprioritere. - Lag enklere middager. Evt lag middager for mange dager om gangen. Supper, gratenger el. - Legg deg og sov når du har lagt eldste! Du trenger søvn mer enn tur og bok. - Rydd og vask med baby i bæresele. Gå tur med vogn på dagtid, så får du frisk luft og mosjon. Jeg var i stor grad alene med baby og 4-åring, og jeg gjorde det som beskrevet over. Du kollapser uten mer søvn. Anonymkode: 003e0...423 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Men har far ferie nå? Jeg antar det siden du tenker å reise vekk, for hvor ellers er baby på 8 mnd mens han er på jobb? Jeg synes solo ferie ikke høres ut som den beste løsningen. Jeg synes å høre at det kommer fra et desperat sted fra deg for å sove mer. Du kan alltids dra vekk noen dager, sove ut, og komme hjem til samme gamle sammarbeid om barna som ikke går for deg. Og om kort tid er du like sliten. Far støtter ikke at du reiser vekk. Her må dere snakke sammen som et teaming lage langvarig løsning som passer for begge. Legg om døgnet annerledes. Ja han har viktig jobb men det har du og. Ingen er veldig gode til å ivareta barn med 3 timer søvn. Det må også vekte tungt i samarbeidet deres, ikke bare hans ansvar på jobb. Du har tross alt stort ansvar hjemme Anonymkode: 463b9...6ce Nei, far har ikke ferie i sommer. Men eldste går i barnehage og yngste kan passes av min mor de to -tre dagene jeg skal være borte. Jeg føler derimot at jeg har behov for disse solo dagene med ferie nå. Det er ikke bare for å sove, men også for å få tid til meg selv, kjenne på kroppen og tenke litt. Få tilbake følelsen av meg selv, ved å f.eks spise uten å bli avbrutt, få litt avstand fra alt. Anonymkode: ba41d...55b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Yngste er 8 måneder og jeg har vært hjemme siden hun ble født. Babyen er på meg 24/7 og jeg sover i snitt 3 timer per natt. Det er en krevende baby. Mannen jobber 100% og derfor er det naturlig at jeg tar nettene og er med baby gjennom hele dagen. Anonymkode: ba41d...55b Det er på ingen måte naturlig at du tar nettene OG er med baby gjennom hele dagen, selv om han har en jobb med direkte ansvar for liv og helse. Det er naturlig at han bidrar på lik linje som deg i døgnets våkne timer, og gjør en del på kveld og natt også. Han klarer seg med litt mindre søvn han også. Legge seg tidligere eller stå opp tidligere, eller purres ut på natt, alt ettersom hva som fungerer for dere som familie. Tror du helsevesen-mødre ikke gjør noe med sine barn, og får sove helt uforstyrret? Hva med familier der begge er leger? Jeg er helsevesen-mor, og selv om mannen min måtte gjøre en del mer før/etter mine langvakter, så delte vi såklart på belastningen. Det må dere uansett når begge er tilbake i jobb. Når det er sagt, så skjønner jeg deg veldig godt. Jeg blir koko av barn og baby oppå meg hele tiden. Gjør hverdagsgrepene først, få sovet litt ut, og så planlegger du en liten husmorsferie nå i sommer engang. En noenlunde uthvilt mor er bedre enn en mor helt på felgen Anonymkode: 519ad...503 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå