Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt vogn, bedside crib, vugge etc, og alt med nye madrasser. Håper å unngå for mye gulp mtp om barn nr. 2 senere kan arve madrassene/vogna. Hva bruker dere som beskyttelse? Leste at tisselaken er for tett og kan kvele barnet om det snur seg. Så hva velger man? Gjerne link om dere har forslag! 

Anonymkode: 76edf...fca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ofte flere pustende lag, som gulpekluter, håndklær eller ullpledd under lakenet. Opplevde ikke at det ble vått helt ned til madrassen da. Har også madrassbeskytter i 100% bomull: https://www.home-tex.no/shop/madrassbeskytter-til-19102p.html De har jeg i flere størrelser, og synes de er gode.

Jeg har og brukt aerosleep madrassbeskytter, de skal visstnok fungere som et tisselaken, men jeg vet ikke hvor vanntette de er. Men de er luftige om du bare har laken oppå. Jeg likte ikke lakenet fra samme merke, da blir det mye syntetisk. Jeg syntes det var bedre med vanlig bomullslaken over.

https://www.mimmis.no/aerosleep-overmadrass-vugge-40x90cm?gad_source=1&gad_campaignid=15766882073&gbraid=0AAAAADybhAJbQxo5YSIMJ6vmezjoDZ1iX&gclid=Cj0KCQjwpf7CBhCfARIsANIETVol3B2uCQHbB3QhSLKbTobIuawTeBo0-uCcVCkOpRRkw7qbp00Aq-QaAuJCEALw_wcB

Anonymkode: 901fe...e02

AnonymBruker
Skrevet

Madrassbeskytter innerst, så kladd/tisselaken, og så vanlig laken (formsydd/stretch) øverst. Polstre med kluter/håndklær på toppen. Kjøpte en stor pakke kladder da guttungen var baby, og har fremdeles flere igjen! Har fremdeles et par under lakenet i tilfelle tisseuhell :)

Anonymkode: 3c482...99a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har kjøpt vogn, bedside crib, vugge etc, og alt med nye madrasser. Håper å unngå for mye gulp mtp om barn nr. 2 senere kan arve madrassene/vogna. Hva bruker dere som beskyttelse? Leste at tisselaken er for tett og kan kvele barnet om det snur seg. Så hva velger man? Gjerne link om dere har forslag! 

Kjøp deg noen flanells bleier https://www.sparkjop.no/flanellsbleie-5pk-510252?srsltid=AfmBOopRKs_yyfj5a6GxzmwspdigfpbyktIncrlNMYbT8bnrlzDL8Lu6

Da har du tillå dekke madrasser med opp på laken, de er mye bedre enn håndklær til tørke med etter bad, du kan ha de med som gulpekluter, ha de under når du steller både hjemme og ute. Lette å vaske og suger godt. Blir en for lite legger du to opp på. 
Enklere å vaske enn både håndklær og laken, lettere å legge under når du er trøtt og alt er vått….

Kniper det med bleier så har du og «nødhjelp» eller om det er varmt, så er flanell mer kjølende enn bleier med plast som holder på varmen. Samme gjelder baby med feber, da er første bud å få bleier med plast av. 

Anonymkode: 32596...c8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har brukt bare aerosleep madrassbeskytter som nevnt over og vanlig laken. Ville sett an behovet før du kjøper noe annet. Vår sønn er 1,5 år og har ikke tisset gjennom bleiene på natta (enda), heller ikke gulpet, men sikler mye.

Anonymkode: c7db4...dff

AnonymBruker
Skrevet

Bruker madrassbeskytter av sånn quiltet type kjøpt på Jysk til voksensenga. Han sov i bedside crib første måneden eller noe sånt, og så har det vært samsoving etter det, så det er mye gulp og tiss etc i voksensenga, i tillegg til at jeg lakk masse morsmelk i starten.

Anonymkode: 3d3fd...9da

AnonymBruker
Skrevet

I bedsidecrib og vogn brukte vi dobbelt lag med laken, det holdt ikke gulpet unna. Men fant ut at begge deler er lett å vaske :)

Volsensenga derimot, den er ikke lett å vaske, så der kjøpte vi sånn «pustende» madrassbeskytter fra Bohus. Da vi byttet til sprinkelseng kjøpte vi også madrassbeskytter (tisselaken) for nå er barnet stort nok til å snu seg om hodet havner mot madrassen. 

Anonymkode: 60fc5...a4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...