Gå til innhold

Uhygeniske mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg hadde en noe interessant samtale med en kollega av meg i går som i fullt alvor sa at det er en allmenn oppfatning at øst-europeere er uhygieniske og at kvinnene ikke fjerner hår ol. At de ser på svettelukt som noe fint og tiltrekkende.

Er det flere her inne som har denne oppfatningen?

Milla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har eg aldri hørt om. Det finnst sjølvsagt uhygieniske menneske over alt, og kanskje dei som ikkje har tilgang på egen dusj å masse varmt vatn ikkje vaskar seg fullt så ofte som andre, men det har da ingenting med nasjonalitet å gjere!! Nei, fordommar....12

Skrevet

Har jeg aldri hørt noe om....

tror nok vi er vesentlig mye rensligere enn en god del andre land, som hverken har råd eller tilgang på så mye vann å vaske seg i som det vi har12

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi Norske skal jo være så renslige. Vi vasker oss snart sjuke og ut av hus.

Se bare på vaskerutiner vi har. Alt skal skjinne til helgen, iallefall må vi vaske overalt en gang i uken.

Når vi kommer oss litt ut og vekk, så ser vi at andre gjør det på en annen måte.

Det kan være at de "bare" koster.Når vi reiser på ferie til varmere strøk, så får vi gjerne beskjed om at renholdet er ikke slik vi er vant til.

Jeg kan jo ikke si at dem er urenslig av den

måten?

Er det vi som gjør det rett?

Noen har mindre tilgang på vann/strøm enn vi har, er de urenslig av den grunn?

At kvinner ikke fjerner hår, skal det være det samme som urenslig?

Det er en grunn til at vi har fått disse hårene?

Mange av mine medsøstre tar da ikke vekk sine hår jevnlig, det blir skippertak i bikinisesongen! Jeg vil ikke si at de er urenslig av den grunn.

Er det ikke litt kunnskapsløshet og si at Østeuropeere er urenslige? Det er jo mange Norske som ikke tar det så nøye også, som kansje noen vil kalle urenslig av den grunn.

Skrevet

Må le... Her hvor jeg bor (USA) tror alle at det er oss europeere, og spesielt franskmenn og engelskmenn, som aldri fjerner hår under armene eller på leggene!

Jeg har faktisk fått komplimenter for mine glatte legger og er blitt spurt om jeg gjorde dette da jeg bodde i Norge også! Blir veldig lattermild av sånt! icon_smile.gif

icon_smile.gif Litago1212[ Dette Innlegg er endret av: Litago den 2002-02-22 18:03 ]

Gjest sexysadie
Skrevet

Trist at folk ikke bryr seg mere om seg selv at de ikke tar vare på hygienen.

Gjest Anonymous
Skrevet

jobber i butikk, og det kommer absolutt alle slags mennesker innom. av en eller annen grunn også en del østeuropeere.

det er jo lett å lukte hvem som ikke vasker seg, verstingene oser jo mange meter. her hvor jeg bor, er i alle fall alle de notoriske stinkerne norske.

synes det er drit ekkelt med folk som lukter så kjipt at du bare må prøve å holde pusten når de snakker til deg. kan det være så vanskelig å vaske seg litt iblant?

når det gjelder kroppshår synes jeg ikke det er noe urenslig å la det gro, bare et estetisk spørsmål.

kan ikke si at det er noe godt med parfyme/aftershave i metervis heller, men litt diskret godlukt er deilig.

Skrevet

Uhygeniske mennesker.....hva er det?

Urenslige er det mulig du mener.

I dag dusjer vi oss gjerne flere ganger om dagen. Flere som har problemer med for tørr hud og manglende beskyttelse av huden på grunn av for hyppig vasking.

Like etter krigen var det svært få som hadde innlagt bad, mange hadde kun tilgang til kaldt vann som måtte varmes, utedo var ikke uvanlig, heller ikke i byene.

Klart at det var mer tungvint med bading den gangen enn i dag, men tror de fleste klarte å holde seg rene. Vaskefat og vaskehanske var det de gjerne hadde tilgang til.

At noen av u-landene har vanskelig tilgang på rent vann og må prioritere bruken av vann til matlaging, og dermed ikke har samme mulighet som oss, gjør ikke at vi kan kalle dem urenslige.

Klart det finnes urenslige mennesker i dag også, tror de fordeler seg jamnt i alle kulturer. 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Her jeg bor er det ofte russere fra trålere innom butikker.

De lukter annerledes, men om de er urenslige har jeg ikke noe grunnlag for å si, for det vet jeg ikke.

Den røyken de bruker er helt annerledes enn den vi er vant til. Du kjennner lukten lang vei. Og det er den lukten du merker i butikker.

En Inder jeg kjenner lukter veldig "stramt" og annerledes. Masse krydder/mat vi ikke er vant til.

Ut i fra lukten kan jeg ikke si at de er urenslige.

Til dere som røyker, det lukter da ekkelt av dere også, det er ekkelt når dere kommer inn i en butikk og åpner munnen.

jeg kan da ikke si at dere er urenslige av den grunn?

Skrevet

Annonym

Du har et vesentlig poeng, man kan ikke si at folk er urenslige utifra at de har andre lukter enn de vi er vant til.

For noen år siden trodde jeg at folk som luktet hvitløk var urenslige. Nå vet jeg bedre, selv om jeg ikke setter stor pris på at folk stinker hvitløk.

Mange innvandrere bruker mye mer hvitløk og mye mer og annerledes krydder enn det som har vært vanlig her til lands. Og som du sier annerledes tobakk. Røykere lukter uansett hvor mye de dusjer. Det samme gjelder om man har drukket mye en kveld, så stinker man neste dag selv om man dusjer aldri så mye.

At ulike kulturer har ulike normer og vaner både hva de spiser og med hensyn til renslighet er vel noe vi må akseptere. Alle har heller ikke samme mulighet med enkel tilgang til dusj og rent vann.

12

Skrevet

Hei!

For det første må det vel være forskjell på det å fjerne hår og det å være hygienisk.

Hårfjerning har vel mer med utseende og personlig velvære å gjøre.

Jeg er enig i det at vi lever i et samfunn hvor vi dusjer og vasker oss og gjør rent, slik at vi nesten ikke tåler noen ting helsemessig eller tåler natulige menneskelige lukter.

Meg selv inkludert!

Det at vi har så stor tilgang av vann er nok en viktig faktor til vår hygiene.

Jeg tror likevel ikke vi skal fordømme andre for å ikke fjerne hår på legger, under armene eller i ansiktet. Heller ikke at man kjenner en svak lukt av menneske.

Føler meg ikke bekvem sammen med stinkbomber.

Jeg har en jobb som gjør at jeg ikke føler meg bekvem sammen med andre eller beredt på å dra en tur i byen uten å ta en dusj, noe som også gjelder etter trening.

hilsen en som ofte dusjer to ganger om dagen, men som likevel mener vi er i ferd med å få et desperat vrangsyn på alt som er menneskelig!

12

Skrevet

husker for noen år siden at en bekjent var utvekslingsstudent, men jeg husker ikke hvor. der han bodde da klagde de på at nordmenn stinker av melk! så hva som lukter vondt er nok helt avhengig av hva man er vant med.

Skrevet

Litago

Akkurat det der med å fjerne hår, har jeg også opplevd kommentarer på av amerikanere. Men det er jo ikke så rart, da. Dersom de ikke har vært her, eller kjenner noen europeere personlig må de jo stole på den informasjonen de har fått andre steder fra. Jeg synes også at USA er mindre "typisk amerikansk" enn jeg trodde før jeg dro dit. icon_biggrin.gif

Når det gjelder hygiene rundt om i verden, vil jeg tro at det er individuelle forskjeller alle steder. Vi har jo rikelig av uhygieniske mennesker her i Norge også. icon_smile.gif

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Det har eg oxo hørt !

Det kan jo kanskje vere sånn til tider med alle land??

Men det fleste Amerikanere er jo litt unaturlige da? Eller? Det hele handler jo bare om mote,kjønnhet, og sexualitet.

Det er bra noen setter ned foten og ikke vil barbere seg over alt !! icon_biggrin.gif

--------

/Ane icon_wink.gif

• 17 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

I all verden?!

Anonymkode: be9fa...06d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I all verden?!

Anonymkode: be9fa...06d

Helt enig. I all verden er det du trekker frem en nesten 20 år gammel tråd for?? 

Anonymkode: 8954c...ac5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når i huleste skal folk forstå at kroppshår har INGENTING med hygiene å gjøre!? Vi har hår der av en grunn, nemlig for å beskytte!

Anonymkode: 9cbe0...6be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 22.2.2002 den 8.53, Gjest Minnie Emmerdale skrev:

Jeg hadde en noe interessant samtale med en kollega av meg i går som i fullt alvor sa at det er en allmenn oppfatning at øst-europeere er uhygieniske og at kvinnene ikke fjerner hår ol. At de ser på svettelukt som noe fint og tiltrekkende.

Er det flere her inne som har denne oppfatningen?

Milla

Og ikke fjerne hår har ikke noe med å være hygienisk. Man kan være hårete og dusje daglig. Betyr det at alle menn er uhygieniske siden veldig mange ser jo ut som hårete "beist"?

Anonymkode: cd9ac...62e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. I all verden er det du trekker frem en nesten 20 år gammel tråd for?? 

Anonymkode: 8954c...ac5

Tipper tråden er like aktuell den dag i dag jeg...ikke jeg som trakk den frem, men bare sier det...

Anonymkode: cd9ac...62e

AnonymBruker
Skrevet

Hater uhygeniske folk. Bare folk med mentale problemer synes sånt er sexy. De samma folka har sex ved at mannen pisser i dama sin munn og andre vei. Det er så ekkelt og jeg kunne aldri sett meg i den posijonen! 

Anonymkode: d66a6...566

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...