Pellabella Skrevet 4. juli #121 Skrevet 4. juli Kjære deg, Først og fremst – jeg må bare si at jeg synes du er helt fantastisk som har tatt med deg tre små barn på ferie alene, og gir partneren din mulighet til å jobbe uforstyrret hjemme. Det står det utrolig mye styrke og raushet bak. Det er ingen liten oppgave du har tatt på deg, og jeg håper du selv også ser det. Jeg forstår veldig godt at du kjenner på behovet for litt mer kontakt og støtte underveis. Det er helt naturlig, spesielt når dagene er så fulle og krevende, og man ikke har noen voksen å dele det med. Det handler ikke om å mase – men om helt grunnleggende behov for å føle seg sett, hørt og støttet i et partnerskap. Jeg må være ærlig å si at jeg synes det er merkelig hvor lite interesse han viser for hvordan du har det, og for barna – spesielt når du strekker deg så langt. Det er ikke urimelig av deg i det hele tatt å forvente litt kontakt og engasjement. Tvert imot. Når en partner plutselig virker fjern, unngår samtale og samtidig har tid og energi til sosiale ting og legger ut mye på sosiale medier – da tenker jeg at det er naturlig å undre seg litt. Om ikke nødvendigvis at det er noe "annet" på gang, så i hvert fall om noe skurrer – enten i kommunikasjonen deres, i prioriteringer, eller i nærheten og respekt i forholdet. Du fortjener å bli møtt med omtanke, ikke stillhet. Å være forelder og partner er et samarbeid, og ingen burde måtte bære alt alene – hverken praktisk eller emosjonelt. Sender deg en stor klem, og all mulig støtte. 1
massi Skrevet 7. juli #122 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 23.15): Du er en klassisk needy dame. Masete og opptatt av rettferdighet og likestilling over hele fjøla. Anonymkode: d069f...ebc og mannen høres ut som en klassisk lat mann. kan absolutt ta i mange tak når det er noe han selv vil gjøre, men utover det lite opptatt av rettferdighet og likestilling og å samarbeide over hele fjøla 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå