AnonymBruker Skrevet 30. juni #101 Skrevet 30. juni Disse kommentarene er helt koko. Det er ektefellen! De er gift. De har barn sammen. Da er det ikke mye med tre snaper/meldinger i løpet av en dag! Herregud. Mannen og jeg sender hverandre mange flere meldinger i løpet av en vanlig dag enn det der. Ofte er det praktiske ting, om hvem som skal hente i barnehagen eller hva vi trenger i butikken. Men ofte er det også bare "Hei, hvordan går det med deg. Mye å gjøre i dag?" Jeg synes det er kjemperart at mannen ikke sjekker inn på kona og barna, særlig når de skal kjøre langt. Det er vel ikke noe problem å ta to sekunders pause for å sende en melding når man pusser opp. Kunne i det minste sendt en når han satt på do. Nei, jeg støtter deg, TS. Anonymkode: 92ceb...fe0 7 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni #102 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er vel nettopp derfor han er DRITTLEI. Du koser deg på ferie, mens han jobber. I tillegg er du oppmerksomhetssyk! Det holder i MASSEVIS å ha kontakt en gang om dagen. Og da uten sutring fra deg. Og nei, det er ikke like slitsomt å være med ungene sine fremfor å jobbe fullt og vel så det. Har vært alene med tre tette selv i alle år i tillegg til full jobb, så jeg vet hva jeg snakker om. Jævlig dumt å skaffe seg flere unger enn man klarer å håndtere! Anonymkode: 23837...a9c Du er jo tydeligvis bitter fordi du er alene. Anonymkode: 602ee...9bb 5 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni #103 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Disse kommentarene er helt koko. Det er ektefellen! De er gift. De har barn sammen. Da er det ikke mye med tre snaper/meldinger i løpet av en dag! Herregud. Mannen og jeg sender hverandre mange flere meldinger i løpet av en vanlig dag enn det der. Ofte er det praktiske ting, om hvem som skal hente i barnehagen eller hva vi trenger i butikken. Men ofte er det også bare "Hei, hvordan går det med deg. Mye å gjøre i dag?" Jeg synes det er kjemperart at mannen ikke sjekker inn på kona og barna, særlig når de skal kjøre langt. Det er vel ikke noe problem å ta to sekunders pause for å sende en melding når man pusser opp. Kunne i det minste sendt en når han satt på do. Nei, jeg støtter deg, TS. Anonymkode: 92ceb...fe0 Fint hvis dere liker det begge to. Jeg er på jobb for å jobbe, og behøver ikke kosesnakke med partner gjennom arbeidsdagen. Praktiske beskjeder er noe annet. Anonymkode: 1774a...38c 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #104 Skrevet 30. juni Kjenner meg litt igjen i dette, som mann. Kone med stort kontaktbehov. Jeg betydelig mindre. Tror det er helt naturlige ordinære forskjeller mellom menn og damer. Ikke legg så mye i det. Neste gang kan ts pusse opp så tar mannen ungene med på ferie. Anonymkode: 71389...69b
AnonymBruker Skrevet 30. juni #105 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Neste gang kan ts pusse opp så tar mannen ungene med på ferie. Yeah right😂 Anonymkode: 0fa4f...8f4
beige Skrevet 30. juni #106 Skrevet 30. juni Dere har nok ulike behov hva gjelder kontakt når dere er borte fra hverandre. Her er det motsatt. Jeg synes det er veldig unødvendig med daglig kontakt når vi ellers er sammen HVER dag😜 han ringer daglig, men hva svarte skal man prate om hele tiden da?? 2
Frøken79 Skrevet 30. juni #107 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 21.13): Jeg har klart å håndtere det.. Men det har vært tider det har vært intenst , og en dag som jeg følte alt gikk litt på tverke- en dag av en uke. Det er et barn på 4, et på 5 og et på 10. Så de har ulike behov , og den minste har våknet en del på natta siden det er nytt sted. Jeg skjønner at oppussing er tøft, men mannen min jobber med det også- og kan derfor dette og har kunnskapen som skal til - så det er sagt. Jeg kunne ha gjort det jeg også, men da hadde det tatt dobbelt så lang tid. Jeg tar alt av maling F.eks, så bidrar jeg også. Ts Anonymkode: bea28...ac6 Jeg skjønner TS veldig godt. Jeg hadde heller ikke likt dette noe særlig. Du kan jo be han dra på 3 dagers ferie med barna, og så kan du bli hjemme og male. Regner med pipa hadde fått en annen låt da. Og dagen han kommer hjem med barna, kan du dra ut på jentekveld og kose deg. 2 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #108 Skrevet 1. juli Nå er det jo du som har valgt å reise alene med barna da. 😊 Anonymkode: 6f14f...7fa
AnonymBruker Skrevet 1. juli #109 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå er det jo du som har valgt å reise alene med barna da. 😊 Anonymkode: 6f14f...7fa og da er det helt greit at partner og far melder seg ut fullstendig fra familien? Anonymkode: e4db7...dcf 2 4
massi Skrevet 2. juli #110 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 21.00): Herregud, mannen pusser opp huset istedet for å ha ferie, skjerp deg. Anonymkode: 8c506...5ae Men det er jo ikke noen andre her som har hatt ferie? Bortsett fra kanskje ungene. Mor har vært på jobb 24/7 ganget med tre i to uker, far har vært på jobb halve dagen, og ellers enn det hatt overskudd til å være med familie og venner, før han runder det av med faktisk ferie/fri, mens mor har nok en jobbhelg. Man kan ikke kreve av partner å utstå mas, men å snakke noen ord daglig med partneren sin mens hun er alene med ungene DERES, er overhodet ikke for mye forlangt. 2 2
massi Skrevet 2. juli #111 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 21.33): Hvilken planet lever du på? Ferie er ferie, oppussing er slit. Hilsen en som gjør begge deler. Anonymkode: 255d5...d55 ferie alene med tre små barn er ikke det samme som ferie alene eller med andre voksne. regner med du egentlig vet det, men bare er ute etter å oppføre deg som en kuk 4 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli #112 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 20.57): Jeg har vist interesse for hvordan det går hjemme, og spurt om hvordan det går /fått bilder og skrytt av hvor flink og effektiv han har vært. Så er ikke bare sånn at jeg har snakket om meg selv/barna. Ts Anonymkode: bea28...ac6 Du er en klassisk needy dame. Masete og opptatt av rettferdighet og likestilling over hele fjøla. Anonymkode: d069f...ebc 1 1
massi Skrevet 2. juli #113 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er en klassisk needy dame. Masete og opptatt av rettferdighet og likestilling over hele fjøla. Anonymkode: d069f...ebc ikke bry deg om kommentarer som dette, ts. det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg for (hvis det er dét du gjør), menn og kvinner er ofte ganske annerledes på slike ting som dette. men det er ikke urimelig å håpe på å kunne debriefe/lufte ut om egne barn, som enkelte her virker mene. du har DEFINITIVT dratt lasset hva angår jobbtimer de siste to ukene. det beste er vel å ta en prat og lufte ut om hva du føler ☺️ 5
Cam03 Skrevet 3. juli #114 Skrevet 3. juli Her synes vi begge to at oppussing er greiere enn ferie alene med tre barn, i hvertfall da de var små. Trenger du en liten pause under oppussinga så tar du det når du trenger det. Sånn fungerer det ikke med barn. De trenger deg når de trenger deg. De står opp selv om de ikke nødvendigvis er uthvilte, våkner de på natta så må vi opp med dem, krangler de eller slår seg så må de ha hjelp + alt annet de har behov for. Å stå alene med det er ofte heftig og det handler ikke om at man ikke klarer det, ikke elsker barna sine eller er needy fordi man har behov for en prat med partneren sin. Vi er to stykker som har fått barna sammen, og vi er faktisk to stykker som støtter hverandre når det er behov for det. Og ja, det gjelder begge veier. Neste gang så kan dere bytte, selv om du bruker litt lengre tid enn ham på oppussinga, så kan han se hvor mye ferie det er alene på tur med barna sine. Håper at du får deg en helg med fri for det fortjener du også på lik linje med ham. Og det bør han faktisk unne deg. ❤️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #115 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 9.03): Jeg er for tiden på ferie i utlandet med barna mine fra et tidligere forhold. Min samboer gjennom seks år jobber disse dagene, men vi har likevel tett kontakt. Vi facetimer, ringer og sender meldinger og snaps flere ganger daglig. Han facetimer også barna mine hver eneste dag, og de er ikke engang hans biologiske barn. Han holder meg oppdatert på hvordan hunden vår har det hjemme, og viser genuin interesse for hvordan vi har det. Også barnas far sender ofte meldinger, gjerne opp mot ti om dagen, for å høre hvordan barna har det og hva vi gjør. Og vi sender bilder, oppdateringer og ringer far. Dette er ikke en unik situasjon for oss da jeg reiser med barna flere ganger i året, og det er helt vanlig for oss å holde tett kontakt pga barna. Jeg hadde reagert om jeg hadde hatt så lite kontakt med min samboer i løpet av en ferie som det TS beskriver. Når far til barna er på tur med barna våre, snakker jeg med dem flere ganger om dagen, fordi jeg savner dem. Det samme gjelder med samboeren min. Når han er bortreist uten oss, har vi også hyppig kontakt. Han viser nærhet og omsorg, uavhengig av fysisk avstand. Jeg har mer kontakt med venninnene mine enn det TS har med sin samboer. PS: Min samboer er sjef på jobben og har derfor fleksibilitet til å kunne ta kontakt når han ønsker, før noen eventuelt påpeker at han "skulker" unna arbeidsoppgaver. Anonymkode: 929df...e20 Min samboer er sjef på jobben 😅 Anonymkode: 8315e...79a
AnonymBruker Skrevet 3. juli #116 Skrevet 3. juli frøkna skrev (På 28.6.2025 den 13.06): Jeg skjønner ikke alle de negative svarene her. Ferie alene med tre små barn er mye mer krevende enn å drive med oppussing hjemme alene. Veldig spesielt han ikke viser mer interesse i deg og barnas dager.. ikke rart du reagerer på det i det hele tatt. Ja men det blir no vel ikke noe mindre krevende av at han sender meldinger og snakker i telefon med henne. Så her har du misforstått poenget. Ja jeg vet hvordan det er og passe unger selv om jeg er mann. Så om jeg er hjemme med ungene så er jeg klar over at det kan være en håndfull, men det blir ikke noe bedre om jeg må svarer på meldinger, eller sende meldinger bare for de andre parten forventer det. Det samme er det om jeg holder på med et oppussingsprosjekt, når det ringer og piper i telefonen så tenker jeg, faen må du ringe nå da når jeg akkurat står med maling og lim smørt utover begge hendene. Svarer på meldingen etterpå med å trykke med nesen nesen på smilefjeset eller tumbs up. Jeg er ikke avhengig av oppdatering gjennom dagen, vi kan ta det når vi møtes igjen ansikt til ansikt. Regner med han viser interesse for kona og barna når de er under samme tak. At han ikke vil oppdatere gjennom meldinger og telefonsamtaler gjennom dagen betyr alldeles ikke at han har lite følelser hverken for kone eller barn, skjerp deg. Anonymkode: 5a5e4...52a 1 2
KaraThrace Skrevet 3. juli #117 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 21.02): Han har holdt på med oppussing mange timer hver dag, så du kan da ikke forvente han skal ha overskudd til å koseprate med deg i evigheter. En må ikke ha kontakt gjennom en uke hvor ene parten er på ferie og den adre har fullt opp hjemme. Du var sammen med barna, så veldig krevende kan det umulig være. Her fremstår du barnslig Anonymkode: 232c7...9ad Wow, du har ikke barn. Jeg hadde tatt oppussing 16 timer om dagen hver dag heller enn å ha tre barn alene. 🤣🤣🤣 og det hadde vært FERIE. TS, jo det er litt rart. Men jeg tror han rett og slett har kost seg alene. Dere bør nok ha en realitetsorientering angående hva som er forventet av hverandre til senere, og hvis han aldri har hatt alle barna alene selv, så kanskje det er på tide… slik at han skjønner hva han faktisk har fått lov til. 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli #118 Skrevet 3. juli Det som slår meg, er at familiefedre alltid får gjøre alt i fred. De har aldri tre barn på slep, uansett hva de foretar seg. Veldig merkelig, eller hva? Om det er så enkelt og lite slitsomt å ha ansvaret for barn 24/7, hva er problemet med å ta dem med seg? 🤢 Mor jobber fulltid, gjør stort sett mest på hjemmebane, MED barna på slep. Er det rart samlivene går til helvete? Menn vil at kvinner skal jobbe og betale like mye for seg som dem selv, i tillegg til å ta seg av barna alene. Hvor gikk alt feil? Anonymkode: edc01...804 1 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli #119 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 8.16): Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at oppussing er ferie... 12 timer hardt arbeid hver dag, med nedstripping av vegger, utlekting, tunge gipsplater, sparkling og pussing, drit og støv, vasking, maling og masse tenkearbeid, for ikke å snakke om alt man skal handle inn på byggvarehuset og få fraktet hjem. DET er hva jeg legger i oppussing. Og jeg kjenner ingen andre som kaller dette ferie, det er jobb jobb jobb. Og tar mye lenger tid enn man tror. Å ta med seg unger på ferie, dra i fornøyelsesparker ellet bade - DET er ferie. Ja, det er mas om is og godteri, og krangling, men man trenger ikke gå i kjelleren for det. Jeg klarer ikke å skjønne dere som syns det er så strevsomt med barn.... Anonymkode: 255d5...d55 For mange er ansvaret med det uforutsette, gråtende barn, følelsen av å ikke strekke til for alle og ikke ha noen å dele det med ganske utmattende når det ikke er noen pause fra det. Oppussing så kan man ta pauser, og er man vant til det så ikke veldig slitsomt. Det er friheten som er ferie her. Jeg hadde valgt lange dager med oppussing fremfor alene med tre unger. Man har ikke fått 3 unger for å oppdra de alene og det er å forvente at mannen bryr seg om ungene og tror at ferie med oppussing og festival betyr ferie fra selv tanken om å ha barn og en partner som trenger støtte. Anonymkode: 019ca...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #120 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 21.25): Og mor har alle barna helt alene i stedet for å ha ferie, skjerp deg du. Anonymkode: e7b37...888 Det er 2 uker det er snakk om, herregud 🙄 Anonymkode: 18a49...e50 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå