AnonymBruker Skrevet 29. juni #61 Skrevet 29. juni Gidder ikke lese alle kommentarene, men jeg støtter deg her ts. Min mann, min LIVSPARTNER og BESTE VENN er den jeg søker støtte hos, og den jeg vil dele ting med. Jeg hadde glatt tatt kontakt flere ganger daglig, fordi jeg savnet han og ønsket at vi kunne vært sammmen. Han hadde også svart meg hver gang (så fremst han ikke var skikkelig opptatt) og ikke syntes det hadde vært plagsomt eller irriterende (fordi han ville savnet meg også). Når han har vært bortreist har vi ofte ringt hverandre å pratet litt på kvelden før vi legger oss. Og ja, å ha «ferie» med tre barn er slitsomt. Jeg har det meste av ansvaret hjemme, og jeg velger GLATT å gjøre husarbeid, lage middag, montere møbler osv, hvis det betyr at jeg får noen minutter uten ansvar for barna. Dette handler ikke om at jeg ikke liker å være med barna mine, for jeg elsker de og savner de hele tiden. Men det er faktisk naturlig og ha et behov for å være uten det ansvaret innimellom også. Heldigvis har jeg en mann som faktisk skjønner og ser hva som ligger bak arbeidet med å ha barn, og undervurderer ikke hvor slitsomt det kan være. Anonymkode: 950dd...2d0 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni #62 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Greia her er vel at dere har ulikt behov for kommunikasjon? Du har behov for å snakke med han pga du er sliten etter å ha vært med barna mens han har behov for å være stille for han er sliten etter oppussing. Da står dere på hver sin tue og ikke forstår hverandre. Snakk sammen i fredstid og bli enig om et nivå av kommunikasjon begge kan leve med. Anonymkode: 2eb39...68b Dette er vel den mest konstruktive og nyttige kommentaren her. Gjør dette! Anonymkode: 950dd...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #63 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg gjentar meg selv: Å vise så lite interesse for egne barn at selv tre meldinger om dagen er "mas", gjør at det grøsser nedover ryggen om hvor mye interesse han viser dem når han ER med de… Jeg syns det er gøy å høre hva barna mine driver med. Jeg syns tre meldinger er lite. Jeg syns det er spesielt at mannen får "fri" bane til å drive med oppussing og festival, mens mor sitter med det enorme mentale ansvaret det er med tre små unger alene og ikke engang får et snev av INTERESSE av mannen sin i retur………. Anonymkode: d21a9...50f Han har vel ikke sagt noe om «mas»? Ts skriver at han har svart med smilefjes o.l. Anonymkode: 1774a...38c 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #64 Skrevet 29. juni Jeg skjønner deg! Jeg er faktisk litt som mannen din, og har ikke det samme behovet for kontakt når jeg er borte. Likevel tror jeg faktisk behovet er så lite siden mannen min er litt mer som deg, og viser mye omsorg. Han hadde definitivt spurt hvordan turen hadde gått, og hvordan ungene hadde det. Hadde han respondert like lite som mannen din, hadde jeg også reagert. Det skal også sier at det aldri hadde skjedd at jeg hadde tatt med alle ungene alene for at han skulle få pusset opp hjemme alene i ukesvis😅 det er jo oppussing som er ferie her med tanke på antall barnlig alder på ungene, vil jeg mene! Han har jo fått den enkleste delen her! Ville faktisk krevd at han tar alle ungene alene noen dager, så du kan ta en langhelg med ei venninne og gjøre noe gøy! Anonymkode: 733c7...72a 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #65 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Herregud, mannen pusser opp huset istedet for å ha ferie, skjerp deg. Anonymkode: 8c506...5ae Gjør han det? Uten pauser? Kona har jo tre småbarn i 2 uker på rad. Vil tippe det er mer enn fra kl. 09 til kl. 21, som mannen har som sin tid med oppussing. Jeg syns generelt at det var dårlig fordelt. Vi har også tre barn, 2 klasse, barnehage og en nyfødt. Mannen pusser opp huset. Men da ser jeg fortsatt at han på byggeplassen utenfor huset fra 07 til 20. Kommer inn bare for å bruke doen eller spise. Anonymkode: 00abf...f26 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #66 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvilken planet lever du på? Ferie er ferie, oppussing er slit. Hilsen en som gjør begge deler. Anonymkode: 255d5...d55 Haha, tror ingenting på at du har gjort begge deler, ferie når man har tre barn alene? Hvis ferie skal defineres som et snev av avslapning og avkobling så er ikke ferie med tre barn «ferie» på noen måte. Oppussing i fred og ro er derimot ganske likt ferie! Oppussing og snekring er for mange en hobby, og når han valgt det som yrkesvei også er det tydeligvis noe han liker. Jeg kan gjerne pusse opp dag ut og dag inn jeg, om noen passer ungene mine. Og jeg har bare to. (F.eks. en helg alene med oppussing er jo som himmelen, kose seg med musikk på øret, bruke bråkete verktøy så mye man vil, ingen hensyn å ta, ut og handle litt materialer eller annet småting man trenger ++) Anonymkode: 04d3a...e98 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #67 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Han har dratt på festival. Oppussing er fri ifht å passe tre unger aleine. Anonymkode: d1f1d...ece Jeg ville heller tatt på meg 3 unger enn å pusse opp selv om ingen av delene er lett altså, det blir jobb. Anonymkode: 08fae...c31 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #68 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Han burde jo selvfølgelig snakket med dere. Men hadde jeg fått tre meldinger om dagen fra parter så hadde jeg klikket. Anonymkode: 2faf6...af2 Er 3 meldinger mye? Hvis mannen min var alene på ferie med barna, hadde jeg vært kjempeglad for meldinger og/eller bilder, snap osv flere ganger for dagen for å se hva de gjør. Hvis det er masemeldinger, hadde jeg nok irritert meg litt, men ikke meldinger med oppdateringer om barna og hva de gjør. Anonymkode: 6f0c1...ccb 1
Chantielle Skrevet 29. juni #69 Skrevet 29. juni Ryddet for brukerdebatt og avsporing. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #70 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Han burde jo selvfølgelig snakket med dere. Men hadde jeg fått tre meldinger om dagen fra parter så hadde jeg klikket. Anonymkode: 2faf6...af2 Hæ? Det er normalt å ha jevnlig kontakt med partner når man er borte fra hverandre. Anonymkode: 21aaa...c90 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #71 Skrevet 29. juni Slik jeg ser det handler det om omsorg og omtanke, følelsen av at noen bryr seg om en. Det koster så lite, men fortjenesten er stor. Om jeg skal mene noe om dette er rart eller ikke ts, så må jeg vite om dette bryter med hans vanlige kommunikasjonsmønster. Det hadde vært kjemperart i mitt forhold, for vi liker å ha tett kontakt. Men om dette er slik dere har det, så har du valgt en mann som er slik til familiefar. Da vet du hva du får. Jeg og min samboer er bestevenner i tillegg til alt det andre. Helt rart om han skulle vist så liten interesse for meg/oss en helg uke. Anonymkode: d9f8f...3bb
AnonymBruker Skrevet 29. juni #72 Skrevet 29. juni Jeg hadde aldri i livet funnet meg i å dratt på ferie med tre små barn alene, mens mannen er hjemme alene å «pusser opp» Å pusse opp huset= frihet til å gjøre hva han vil, når han vil. Har ikke et fnugg av ansvar for noenting. Nå er han på festival i tillegg. Luksus! Anonymkode: 0fa4f...8f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #73 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Han har dratt på festival. Oppussing er fri ifht å passe tre unger aleine. Anonymkode: d1f1d...ece står det noe sted at hun ikke kan få gjøre noe tilsvarende senere i sommer? Anonymkode: 3c602...116
Blåtrå Skrevet 29. juni #74 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): står det noe sted at hun ikke kan få gjøre noe tilsvarende senere i sommer? Anonymkode: 3c602...116 En mann hadde aldri i livet hatt tre små barn alene i to uker i sommerferien. 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #75 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg hadde aldri i livet funnet meg i å dratt på ferie med tre små barn alene, mens mannen er hjemme alene å «pusser opp» Å pusse opp huset= frihet til å gjøre hva han vil, når han vil. Har ikke et fnugg av ansvar for noenting. Nå er han på festival i tillegg. Luksus! Anonymkode: 0fa4f...8f4 Oppussingen er neppe hans egen idé, men noe ts og han har blitt enige om sammen. Alternativene er jo da enten å ikke pusse opp, å betale noen andre for å gjøre jobben, eller å bo med tre barn i et oppussingsprosjekt i lang tid. Anonymkode: 1774a...38c 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #76 Skrevet 29. juni Han høres litt ufølsom ut han mannen din. Kanskje det var etterlengtet tid for han å få være aleine uten dere i to uker? Hadde ikke grublet så mye over det, hadde det ikke vært for at han postet så mye på snap da han var på festival. Da er han tydeligvis mye på sosiale medier selv, bare ikke med deg. Jeg tenker at en av to ting skjer her: 1. han er sur for at du dro vekk to uker på «ferie» mens han måtte jobbe hjemme den ene uken han hadde ferie. 2. han er drittlei både deg og ungene og bryr seg i grunn ikke om hvordan dere har det. Hvordan er han ellers da? 😬 Anonymkode: eaeb1...a30
AnonymBruker Skrevet 29. juni #77 Skrevet 29. juni Pleier han å sende mye meldinger generelt? Hvis ikke er det jo naturlig at han ikke sender meldinger når han er opptatt med oppussing og festival. Når jeg er opptatt med noe (oppussing, ugressluking, julebord, etc), så blir jeg voldsomt distrahert av meldinger som tikker inn. Jeg reagerer gjerne ikke på første melding, men så ramler det inn 2-3 meldinger til, og da må jeg pause det jeg holder på med og se om det er noe viktig. Veldig koselig om det er "jeg elsker deg"-meldinger, men når jeg er dypt inni noe, så kommer jeg helt ut av det når jeg skal skrive meldinger frem og tilbake. Og så svarer jeg gjerne "elsker deg" tilbake, og så tikker det inn ny melding. Så må jeg sjekke om det er noe jeg bør svare på for ikke å virke ufølsom. Men helt ærlig, så har jeg ikke tid til kosemeldinger når jeg er opptatt med noe. Og på festival, så vil jeg være tilstede med de jeg er med. Ja, i pauser skriver jeg gjerne meldinger. Men jeg er en person som generelt liker å sende meldinger (og å få kosemeldinger når jeg ikke er veldig opptatt) Anonymkode: 42930...527 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #78 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oppussingen er neppe hans egen idé, men noe ts og han har blitt enige om sammen. Alternativene er jo da enten å ikke pusse opp, å betale noen andre for å gjøre jobben, eller å bo med tre barn i et oppussingsprosjekt i lang tid. Anonymkode: 1774a...38c Jeg hadde hellet tatt noen av disse alternativene. Anonymkode: 0fa4f...8f4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #79 Skrevet 29. juni Hva hvis mannen brått skulle dø og du klarer ikke et par uker en gang. Er alene/delt med 3 barn på 1, 5 og 7. I sommer har jeg de store i 5 uker, minste 100%. Samme far forresten Anonymkode: 31580...815
AnonymBruker Skrevet 29. juni #80 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg hadde hellet tatt noen av disse alternativene. Anonymkode: 0fa4f...8f4 Det må man nesten regne med at ts og mannen har tatt opp til vurdering, og valgt bort. Anonymkode: 1774a...38c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå