AnonymBruker Skrevet 28. juni #21 Skrevet 28. juni Jeg syns du overreagerer, men er vant med en mann som jobber borte mandag til torsdag/fredag. Vi snakker ikke hver dag, og innimellom kan det gå hele uka uten at vi snakker sammen. Han jobber lange dager, og hjemme er det ofte full rulle fra jeg kommer fra jobb til jeg legger meg. Vi snakker når han kommer hjem, slitsomt de gangene det er sent på kvelden, da ender vi ofte med å sitte oppe til sene kvelden eller tidlig natt. Anonymkode: ea63c...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #22 Skrevet 28. juni frøkna skrev (25 minutter siden): Jeg skjønner ikke alle de negative svarene her. Ferie alene med tre små barn er mye mer krevende enn å drive med oppussing hjemme alene. Veldig spesielt han ikke viser mer interesse i deg og barnas dager.. ikke rart du reagerer på det i det hele tatt. Hvilken planet lever du på? Ferie er ferie, oppussing er slit. Hilsen en som gjør begge deler. Anonymkode: 255d5...d55 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #23 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken planet lever du på? Ferie er ferie, oppussing er slit. Hilsen en som gjør begge deler. Anonymkode: 255d5...d55 Alene med tre barn på 4, 5 og 10 år er neppe "ferie" på noen planet tenker jeg... og sikkert ikke mindre slit enn litt oppussing heller.. bare så det er sagt, og jeg gjør også begge deler siden det tydeligvis var viktig å få frem.. Anonymkode: e4db7...dcf 18 17
AnonymBruker Skrevet 28. juni #24 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg syns du overreagerer, men er vant med en mann som jobber borte mandag til torsdag/fredag. Vi snakker ikke hver dag, og innimellom kan det gå hele uka uten at vi snakker sammen. Han jobber lange dager, og hjemme er det ofte full rulle fra jeg kommer fra jobb til jeg legger meg. Vi snakker når han kommer hjem, slitsomt de gangene det er sent på kvelden, da ender vi ofte med å sitte oppe til sene kvelden eller tidlig natt. Anonymkode: ea63c...b4a Jeg har også en mann som jobber 06.30 - 16.30 hver eneste dag. Jeg har levering og henting hver eneste dag. De første to årene med tre barn jobbet han fra 06.00 - 17.30 hver eneste dag, men da holdt jeg på å brenne begge ender her hjemme, siden jeg jobbet 100 % i tillegg. Fikk fødselspermisjon osv. Så han måtte bytte jobb til en med mindre ansvar og annerledes arbeidstider - men lik lønn utrolig nok. Og jeg trappet ned til 80 %, siden jeg fortsatt må ta hoveddelen her hjemme. Så jeg vet hvordan det er å ha en mann som jobber mye. Ts Anonymkode: bea28...ac6 2 11
AnonymBruker Skrevet 28. juni #25 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har også en mann som jobber 06.30 - 16.30 hver eneste dag. Jeg har levering og henting hver eneste dag. De første to årene med tre barn jobbet han fra 06.00 - 17.30 hver eneste dag, men da holdt jeg på å brenne begge ender her hjemme, siden jeg jobbet 100 % i tillegg. Fikk fødselspermisjon osv. Så han måtte bytte jobb til en med mindre ansvar og annerledes arbeidstider - men lik lønn utrolig nok. Og jeg trappet ned til 80 %, siden jeg fortsatt må ta hoveddelen her hjemme. Så jeg vet hvordan det er å ha en mann som jobber mye. Ts Anonymkode: bea28...ac6 Tror du misforsto svaret mitt, mannen min jobber borte fra hjemmet, altså drar mandag morgen og kommer hjem torsdag eller fredag. I tillegg jobber han fra morgenen en gang til alt mellom 20 og 22, så da er det ikke mye igjen til småprat på telefon etter arbeidstid. Anonymkode: ea63c...b4a
AnonymBruker Skrevet 28. juni #26 Skrevet 28. juni Hvorfor har du måttet ta med barnehagebarn på ferie for at mannen skal få fri? Barnehagen er vel fortsatt åpen? Anonymkode: dcd98...46a 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #27 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilken planet lever du på? Ferie er ferie, oppussing er slit. Hilsen en som gjør begge deler. Anonymkode: 255d5...d55 Oppussing er gøy! Særlig når man får være helt i fred når man gjør det😃 Det er skikkelig zen å jobbe med det når man ikke blir forstyrret! Anonymkode: e7b37...888 11 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #28 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor har du måttet ta med barnehagebarn på ferie for at mannen skal få fri? Barnehagen er vel fortsatt åpen? Anonymkode: dcd98...46a Det er den uka mannen fikk ferie. Han ville jobbe hele dager uten at barna var her, bhg er ikke åpen hele den tiden han ønsket å ha tid til oppussing. Vi fikk gjort mer hvis jeg dro vekk med de slik at vi/han kunne ha hele dager med det. Ts Anonymkode: bea28...ac6 1 3
Lillemy8 Skrevet 28. juni #29 Skrevet 28. juni Jeg synes ikke du overreagerer! Den jobben han har er krevende men forutsigbar, han har tatt pauser for å ordne kaffe/mat og kan når som helst bruke to minutter på en melding. Hadde heller skjønt det om det var motsatt - at du ikke hadde klart å sende meldinger fra turen. Regner med han tar barna noen dager etter festival og du får fri fra barna. 12 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #30 Skrevet 28. juni Det større problemet er vel en voksen mann som drar på festival. Anonymkode: 7278f...59f 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #31 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har også en mann som jobber 06.30 - 16.30 hver eneste dag. Jeg har levering og henting hver eneste dag. De første to årene med tre barn jobbet han fra 06.00 - 17.30 hver eneste dag, men da holdt jeg på å brenne begge ender her hjemme, siden jeg jobbet 100 % i tillegg. Fikk fødselspermisjon osv. Så han måtte bytte jobb til en med mindre ansvar og annerledes arbeidstider - men lik lønn utrolig nok. Og jeg trappet ned til 80 %, siden jeg fortsatt må ta hoveddelen her hjemme. Så jeg vet hvordan det er å ha en mann som jobber mye. Ts Anonymkode: bea28...ac6 #fødselsdepresjon# ikke fødselspermisjon Ts Anonymkode: bea28...ac6 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #32 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Herregud, mannen pusser opp huset istedet for å ha ferie, skjerp deg. Anonymkode: 8c506...5ae Å være alene og pusse opp, er mer ferie enn å være alene med tre unger. Det siste kan ikke regnes som ferie en gang.. alene med tre unger, da er man jo mer sliten når man kommer hjem enn da man dro. Anonymkode: 816eb...716 11 6
BobbySocks Skrevet 28. juni #33 Skrevet 28. juni Må le når folk klikker av tre meldinger om dagen fra sin egen ektefelle. Det er passe spesielt. Jeg skjønner deg godt jeg, ts, det der er snål oppførsel. Ville tatt en prat med han når han er edru igjen. 22 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni #34 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilken planet lever du på? Ferie er ferie, oppussing er slit. Hilsen en som gjør begge deler. Anonymkode: 255d5...d55 Jeg gjør også begge deler. Oppussing er ferie, å ha tre barn alene på ferie er jobb. Selvsagt koselig også, men ekstremt mye mer krevende enn å pusse opp.. Jeg synes også det er veldig merkelig med de som hadde klikket over å få tre meldinger av kjæresten i løpet av en dag. Det er da virkelig ikke mye. (Og nei, jeg er ikke en som sender i hytt og pine) Jeg har veldig god forståelse for at du reagerer ts. Jeg tenker det er noe du bør ta opp med han når han har kommet tilbake. (Men pass på å skryte av jobben han har gjort, og vis at du unnet han festivalen, så han ikke går rett i forsvarsposisjon, for da blir det en lite nyttig samtale) Anonymkode: f3d2c...188 7 3
got2go Skrevet 29. juni #35 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi holder på å pusse opp hjemme, men det tar litt tid med tre barn - hvor to av de er i bhg alder. Derfor tar jeg med alle barna på ferie alene to uker i sommer , slik at mannen skal få gjort en del når han er helt alene hjemme. Dette var også noe han ønsket, så ikke noe som jeg har pushet frem. Uansett så har jeg hatt den første uka borte nå. Jeg og mannen har egentlig ikke snakket så mye sammen da vi har vært fra hverandre. Jeg skjønner at han har mye å gjøre , og vil ikke mase på han, eller forventer mye kontakt ( synes jeg da ). Jeg vet at han har jobbet med oppussing fra 8 - 21.00 omtrent hver dag. Han har ikke startet noen samtaler med meg på meldinger eller tlf. Jeg har kanskje sendt han tre meldinger /oppdateringer hver dag , en på morgen , en midt på dagen og en på kvelden. Med bilder av hva barna har gjort og hvordan det har gått. I løpet av uka har jeg ringt to ganger. En gang fordi det var en ekstrem tøff dag med barna , og mange behov som jeg ikke følte jeg klarte å tilfredstillende og jeg følte at jeg ikke strakk til. Derfor ringte jeg for å få litt råd /tips, eller bare for å lufte. Men han har vært svært lite villig til å snakke begge gangene jeg har ringt , svart kort og sagt at han er trøtt /må dusje osv. Så har bare snakket i maks 15 minutter. På meldingene jeg har sendt har han også omtrent kun svart med smilefjes osv. Den siste dagen har han ikke svart meg. I dag kom jeg og barna hjem, men han er på festival med noen venner i dag og helt til i morgen. Han har ikke sendt meg en eneste melding om vi kom oss hjem greit osv. Men lagt ut masse på stories... Han sa at han gledet seg til det - slik at han også "fikk en ferie". Er jeg rar som reagerer på at det er så utrolig lite kontakt mellom oss når jeg er alene med barna ? Det er ganske intenst det også. Jeg har lagt meg likt som de hver dag , for å ha tålmodighet og energi til hele neste dag, og stått opp likt som de - så har ikke vært alene et eneste sekund. Selfølgelig har det vært mange hyggelige stunder, og det har vært verdt det- men det er også ganske intenst å være alene på et nytt sted med de , særlig med så liten interesse fra mannen og snakke med meg når det har vært litt tøft.. Mannen har vært med venner/familie som har hjulpet han litt hver dag og vært sosial også, selv om jeg skjønner at han har hatt mye å gjøre. Er det urimelig av meg å forvente litt mer kontakt ? Anonymkode: bea28...ac6 Ja jeg syns det.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #36 Skrevet 29. juni Vi har to barnehagebarn. Jeg hadde heller pussa opp alene/med hjelp av familien i to uker enn å ha ungene alene i to uker. Det er ordentlig stress synes jeg. Og jeg hadde blitt provosert om mannen hjemme ikke hadde vist interesse for hvordan det går med ungene/meg og blitt irritert av tre meldinger om dagen. Du har min fulle sympati. Når skal du få ferie? Siden han tar seg fri for å gå på festival. Ganske provoserende at han «også vil ha ferie», som om han implisitt mener at du har hatt ferie når du har passa tre unger hele døgnet. Anonymkode: 2d0fc...a9f 15 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni #37 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har to barnehagebarn. Jeg hadde heller pussa opp alene/med hjelp av familien i to uker enn å ha ungene alene i to uker. Det er ordentlig stress synes jeg. Og jeg hadde blitt provosert om mannen hjemme ikke hadde vist interesse for hvordan det går med ungene/meg og blitt irritert av tre meldinger om dagen. Du har min fulle sympati. Når skal du få ferie? Siden han tar seg fri for å gå på festival. Ganske provoserende at han «også vil ha ferie», som om han implisitt mener at du har hatt ferie når du har passa tre unger hele døgnet. Anonymkode: 2d0fc...a9f Jeg hadde faktisk valgt oppussing selv - særlig hvis jeg var en uke helt alene og kunne gjort det med familie /venner. Men blir han som gjør det nå siden han har det som yrke også, så det går jo tre ganger så fort når han gjør det. Og tid er ikke noe vi har sånn fryktelig mye til overs. Ikke misforstå, jeg liker å være med barna mine og det var hyggelig- men det er også enklere å være hjemme alene med de i eget hus enn på et helt nytt sted. Jeg sendte han ikke en eneste melding i går, og hørte ikke fra han i det hele tatt... Vi skulle kjøre i 4 timer i går, siden vi skulle hele veien hjem. Ikke en eneste melding om kjøreturen gikk bra, om vi kom oss greit hjem osv. jeg unner han festivaltur, og forventer ikke at han skal sitte på tlf hele tiden. Men hadde vært fint med en melding, eller en tlf på starten av dagen. Særlig når han sikkert la ut 8 stories på snap i løpet av dagen- som er mer enn antall meldinger han sendte meg hele dagen. Ts Anonymkode: bea28...ac6 5 15 1
hvaduikkeser Skrevet 29. juni #38 Skrevet 29. juni Dette er ikke normal oppførsel av mannen. Hvordan er han til vanlig da? 7 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #39 Skrevet 29. juni Skjønner deg godt. Du er ikke rar. Alene med 3 barn er ikke ferie. Familietid og tidvis koselig ja, men ikke ferie. Bare det mentale med å være påkoblet og tilstede for tre barn, er noe helt annet enn å kun kunne fokusere på oppussing. Mannen din og du gjør begge en innsats for familien på hver deres måte ❣️ Men ingen av dere har ferie i ordets rette forstand. Viktig å være rause med hverandre og gi hverandre kred for det hver enkelt bidrar med. Anonymkode: 8ccf2...a4f 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #40 Skrevet 29. juni Jeg syns det er helt forståelig at det kan være sårt, og kjennes både urettferdig og ugreit at det blir lite kontakt med mannen i disse ferieukene. Dere er en familie, og selv om dere ikke er samme sted, burde det være naturlig å ønske seg en felles interesse for hva dere holder på med alle sammen, tenker jeg. Og samtidig så skjønner jeg kanskje mannen din også. Det er mulig jeg er litt som ham når det kommer til meldinger. Hos oss er situasjonen litt motsatt, mannen min jobber skift, og jeg reiser alene med barna på ferie deler av sommeren. I år blir det bare en uke da. Når jeg er på reise med barna så sender jeg bilder til mannen da, det skal sies. Jeg syns det er viktig å dele, og han er opptatt av hvordan barna og jeg har det. Men han svarer mye mer grundig enn meg, sender flere meldinger, spør hvordan vi har det hver dag, og jeg svarer ikke på alt. I hverdagen som nå når han er på jobb og jeg også jobber og barna og jeg er alene, så er jeg rett og slett dårlig på meldinger. Det er ikke alltid jeg svarer ham. Han spør daglig hvordan vi har det, jeg er dårlig på å spørre ham. Det er ikke fordi jeg ikke er glad i ham, vil snakke med ham eller bryr meg om hvordan han har det, men jeg syns det er slitsomt med meldinger når jeg ikke har overskudd. Det hender jeg sier at jeg ikke orker å sende meldinger, og om vi kan ringes på kveldstid i stedet. Er det å spørre mannen din om dere skal snakkes en gang i løpet av dagen i stedet for å sende meldinger? Det sagt så vet min mann at jeg ikke liker å sende meldinger når livet ellers går i ett, at jeg syns det er ganske plagsomt å måtte svare. Han sier at det er helt greit og at jeg ikke trenger å svare, men at han har glede av å sende meldinger når han har rolige stunder på jobb. Så det ligger ingen såre følelser der. Jeg tenker at mannen din burde kunne ta seg sammen og svare og vise at han bryr seg med mindre dere har snakket ut om dette og har en felles forståelse. Anonymkode: 87855...8a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå