Luckiness Skrevet 29. juni #81 Skrevet 29. juni Hvis han har jobbet omtrent hele dagen alle disse dagene og du ser god fremgang/ferdigstilling av planlagt arbeid så synes jeg du henger deg for mye opp i lite kontakt og festival. Forstår veldig godt at han også trenger litt ferie. Selvsagt er det ikke direkte avslapningsferie for deg med 3 barn alene. Men han har jo virkelig stått på hjemme. Du kan vel ta deg et par dager med venninner eller noe annet i løpet av sommeren eller en helg hvis du også vil. Å skulle ringe og sende meldinger flere ganger for dagen ser ikke jeg på som en nødvendighet. Når du gjerne er ledig for å ringe så står han kanskje midt i noe eller er faktisk trøtt feks kl 21 når du ringer etter barnas leggetid og han har jobbet fysisk hele dagen. Han svarer sikkert med smiley fordi det tar rask tid mens han står der og skrur på noe. Jeg selv hadde synes det ble for mye om jeg hadde fått melding 3 ganger om dagen om hvordan natten med barna var gått, hva vi gjorde på om dagen og om kvelden hadde gått fint hvis jeg var på ferie alene med barna. Hadde han sendt melding og spurt om dagen hadde vært bra så kunne jeg funnet på å bare svart med tommel opp hvis jeg endelig hadde fått satt med ned med litt tv, en bok eller ville tatt meg en lang dusj for tidlig i seng. Alle er forskjellig selvsagt. Noen ønsker mer dialog gjennom dager enn andre. Men dette er noe som fint kan avklares og man kan lytte til begge parters tanker, behov og ønsker. I tillegg til å respektere at man er forskjellig der. Til syvende og sist synes jeg kanskje akkurat det du tar opp i denne tråden er noe som kan la ligge og ikke lage en stor sak av det. Ta heller praten på forhånd neste gang om noe lignende planlegges. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #82 Skrevet 29. juni Å snakke 15 minutter på telefon er lenge! Å sende 3 snap/meldinger i tillegg? Anonymkode: 79797...f05 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #84 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hvis mannen brått skulle dø og du klarer ikke et par uker en gang. Er alene/delt med 3 barn på 1, 5 og 7. I sommer har jeg de store i 5 uker, minste 100%. Samme far forresten Anonymkode: 31580...815 Har jeg sagt at jeg ikke klarer det ? Jeg klarte det , og er vært MYE alene med barna opp gjennom. Mannen jobbet fra 06.00 - 17.30 helt til minste var 2.år, og jeg er alltid to uker alene med de hver eneste sommer. Ts Anonymkode: bea28...ac6 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #85 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har jeg sagt at jeg ikke klarer det ? Jeg klarte det , og er vært MYE alene med barna opp gjennom. Mannen jobbet fra 06.00 - 17.30 helt til minste var 2.år, og jeg er alltid to uker alene med de hver eneste sommer. Ts Anonymkode: bea28...ac6 Hvorfor klage når du klarer deg fint? Hvorfor må du ha så mye kontakt/støtte gjennom døgnet om du klarer deg fint? Før jeg ble alene reiste mannen til jobb mandag kl 04 og kom igjen torsdag kl 18. Så hadde han sine ting å ta igjen hjemme i helger, eller treffe familie og venner. Kan si det sånn at om jeg fikk kontakt med han i løpet av uka så var det kun beskjeder. Anonymkode: 31580...815 1
Trolltunge Skrevet 29. juni #86 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg skjønner deg! Jeg er faktisk litt som mannen din, og har ikke det samme behovet for kontakt når jeg er borte. Likevel tror jeg faktisk behovet er så lite siden mannen min er litt mer som deg, og viser mye omsorg. Han hadde definitivt spurt hvordan turen hadde gått, og hvordan ungene hadde det. Hadde han respondert like lite som mannen din, hadde jeg også reagert. Det skal også sier at det aldri hadde skjedd at jeg hadde tatt med alle ungene alene for at han skulle få pusset opp hjemme alene i ukesvis😅 det er jo oppussing som er ferie her med tanke på antall barnlig alder på ungene, vil jeg mene! Han har jo fått den enkleste delen her! Ville faktisk krevd at han tar alle ungene alene noen dager, så du kan ta en langhelg med ei venninne og gjøre noe gøy! Anonymkode: 733c7...72a Jeg er i utgangspunktet som mannen til ts, og når jeg er opptatt med oppussing og annet er jeg så inni det at jeg fint kunne glemme å ta kontakt med ham i dagevis. Jeg tok meg likevel tid til å prate med ham når han tok kontakt, og etter at han tok opp at det føles sårt at han alltid måtte ta kontakt har jeg blitt bevisst flink til å gjøre det jeg også. Ungene synes vi prater mye sammen når vi er hver for oss, men det har blitt naturlig for meg også, selv om det i utgangspunktet var hans behov mer enn mitt behov. I et forhold tenker jeg at det er naturlig å ta til seg hva partner synes er sårt, og tilpasse seg. Man bør jo bry seg om partners behov, selv om man ikke nødvendigvis har akkurat samme behov. Så er det jo koselig å holde hverandre oppdatert på hva vi holder på med. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #87 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har jeg sagt at jeg ikke klarer det ? Jeg klarte det , og er vært MYE alene med barna opp gjennom. Mannen jobbet fra 06.00 - 17.30 helt til minste var 2.år, og jeg er alltid to uker alene med de hver eneste sommer. Ts Anonymkode: bea28...ac6 Jeg blir så fascinert over at du sier han jobber mye? Det der er ikke å jobbe mye. Anonymkode: d4cd3...c84 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #88 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg blir så fascinert over at du sier han jobber mye? Det der er ikke å jobbe mye. Anonymkode: d4cd3...c84 06.00-17.30 er mye med tanke på at barna legger seg 18.30/19.00, og stod ofte opp etter at han hadde dratt. Ts Anonymkode: bea28...ac6 1 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni #89 Skrevet 29. juni Forstår ikke at så mange ikke har kontakt med partneren sin! 😂 Hva er det for noe? Dere synes 3 meldinger om dagen et mye? Når man er to uker borte fra hverandre, og i tillegg er barna borte. Har folk virkelig ingen interesse av å dele dagene sin med hverandre? Det er jammen ikke mye til relasjon...? Anonymkode: bacff...a0e 5 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni #90 Skrevet 30. juni Man må validere følelsene til hverandre og betrygge de når de trenger det. Det er min konklusjon. Jeg er selv veldig dårlig til det😁. Men jeg har lært at uansett hva vi mener er riktig eller hva andre mener er riktig, forholdet gjelder de to som er involvert. Hvis den ene synes at det er for lite kontakt, så det stemmer. Da bør han lytte og betrygge, fordi det er det hun trenger akkurat nå. Hvem har rett har ingenting å si egentlig hvis man skal holde sammen med den partneren man har🤔. Anonymkode: 5d84f...fb9 1 1
MizzVic Skrevet 30. juni #91 Skrevet 30. juni Det å kunne pusse opp hjemme hele dagen, ER ferie! Og mange koser seg med dette. Det er mange handymenn som koser seg maks da. Vil heller pusse opp, enn å kjede livet av seg på en strand. De som klikker av å høre fra ektefelle daglig, må bare innrømme for seg selv, at de er med feil partner. Det er lov å være skuffet over mannen din TS. 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #92 Skrevet 30. juni Herregud så jævlig slitsom du er ts! Anonymkode: 23837...a9c 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #93 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor klage når du klarer deg fint? Hvorfor må du ha så mye kontakt/støtte gjennom døgnet om du klarer deg fint? Før jeg ble alene reiste mannen til jobb mandag kl 04 og kom igjen torsdag kl 18. Så hadde han sine ting å ta igjen hjemme i helger, eller treffe familie og venner. Kan si det sånn at om jeg fikk kontakt med han i løpet av uka så var det kun beskjeder. Anonymkode: 31580...815 Det er normalt at en forelder ØNSKER å se barna sine - at man klarer noe betyr ikke at det skal være normalen. At du syns det er OK betyr ikke at alle syns det samme. Jeg reagerer på at mannen til TS viser så lite engasjemang overfor familien sin, hva skal han med familie om han ikke vil oppdateres om hvordan de har det eller være tilstede i hverdagen deres? Anonymkode: e4db7...dcf 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #94 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 21.13): Jeg har klart å håndtere det.. Men det har vært tider det har vært intenst , og en dag som jeg følte alt gikk litt på tverke- en dag av en uke. Det er et barn på 4, et på 5 og et på 10. Så de har ulike behov , og den minste har våknet en del på natta siden det er nytt sted. Jeg skjønner at oppussing er tøft, men mannen min jobber med det også- og kan derfor dette og har kunnskapen som skal til - så det er sagt. Jeg kunne ha gjort det jeg også, men da hadde det tatt dobbelt så lang tid. Jeg tar alt av maling F.eks, så bidrar jeg også. Ts Anonymkode: bea28...ac6 Er vel nettopp derfor han er DRITTLEI. Du koser deg på ferie, mens han jobber. I tillegg er du oppmerksomhetssyk! Det holder i MASSEVIS å ha kontakt en gang om dagen. Og da uten sutring fra deg. Og nei, det er ikke like slitsomt å være med ungene sine fremfor å jobbe fullt og vel så det. Har vært alene med tre tette selv i alle år i tillegg til full jobb, så jeg vet hva jeg snakker om. Jævlig dumt å skaffe seg flere unger enn man klarer å håndtere! Anonymkode: 23837...a9c 1 1
Carrot Skrevet 30. juni #95 Skrevet 30. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel nettopp derfor han er DRITTLEI. Du koser deg på ferie, mens han jobber. I tillegg er du oppmerksomhetssyk! Det holder i MASSEVIS å ha kontakt en gang om dagen. Og da uten sutring fra deg. Og nei, det er ikke like slitsomt å være med ungene sine fremfor å jobbe fullt og vel så det. Har vært alene med tre tette selv i alle år i tillegg til full jobb, så jeg vet hva jeg snakker om. Jævlig dumt å skaffe seg flere unger enn man klarer å håndtere! Anonymkode: 23837...a9c du, ett råd: logg av! 🤦♀️ hvis du ikke har noe pent å si er det bedre å være stille Endret 30. juni av Carrot 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #96 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): 06.00-17.30 er mye med tanke på at barna legger seg 18.30/19.00, og stod ofte opp etter at han hadde dratt. Ts Anonymkode: bea28...ac6 Men er da helt normal arbeidstid tid mange steder. . Og ser en mange steder unger blir levert i bhg kl 07 hentet 16.30 og hjemme si ca 17, middag kl 18 og senga. De heler ser da ikke foreldrene mye, mange har det slik Anonymkode: 28f90...ad6
AnonymBruker Skrevet 30. juni #97 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men er da helt normal arbeidstid tid mange steder. . Og ser en mange steder unger blir levert i bhg kl 07 hentet 16.30 og hjemme si ca 17, middag kl 18 og senga. De heler ser da ikke foreldrene mye, mange har det slik Anonymkode: 28f90...ad6 I Norge er 7,5/8 timers arbeidsdag det normale når man har barn å ta seg av. Unntaket er som regel at noen ber om redusert arbeidstid for å få kabalen til å gå opp. Anonymkode: 42930...527 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #98 Skrevet 30. juni Ikke noe rart at du reagerer på dette. Jeg ville definitivt tatt en prat med han når han kommer hjem igjen. Ikke ring han mens han er på festival, da blir det bare en krangel. Ikke bry deg om alle de "se så flink jeg er, jeg har førti unger alene og trenger aldri snakke med mannen min". Anonymkode: 268db...cbc 2 2
Snok1 Skrevet 30. juni #99 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 21.01): Han har dratt på festival. Oppussing er fri ifht å passe tre unger aleine. Anonymkode: d1f1d...ece Nei. Begge bidrar til familiens beste. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #100 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I Norge er 7,5/8 timers arbeidsdag det normale når man har barn å ta seg av. Unntaket er som regel at noen ber om redusert arbeidstid for å få kabalen til å gå opp. Anonymkode: Starter du eks kl 8 er du ferdig kl 16. Så er ikke alle som har jobbet ved bhg, så alt fra 30 mi til 1 time å kjøre, så da kan du plusse på det i begge sider så handler en del før de henter ungene. Så selv da jeg jobbet i bhg flere ble levert mellom 06.30 og 7 og ble ikke hentet før ved 16/16.30 pga reise veg og at de handlet på vei hjem. Så hadde de alt fra 15mi til 30 mun for videre å komme hjem Anonymkode: 28f90...ad6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå