Gå til innhold

En uke alene med barna og lite kontakt med mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å pusse opp hjemme, men det tar litt tid med tre barn - hvor to av de er i bhg alder. Derfor tar jeg med alle barna på ferie alene to uker i sommer , slik at mannen skal få gjort en del når han er helt alene hjemme. Dette var også noe han ønsket,  så ikke noe som jeg har pushet frem.

Uansett så har jeg hatt den første uka borte nå. Jeg og mannen har egentlig ikke snakket så mye sammen da vi har vært fra hverandre. Jeg skjønner at han har mye å gjøre , og vil ikke mase på han, eller forventer mye kontakt ( synes jeg da ). Jeg vet at han har jobbet med oppussing fra 8 - 21.00 omtrent hver dag. Han har ikke startet noen samtaler med meg på meldinger eller tlf.

Jeg har kanskje sendt han tre meldinger /oppdateringer hver dag , en på morgen , en midt på dagen og en på kvelden. Med bilder av hva barna har gjort og hvordan det har gått. I løpet av uka har jeg ringt to ganger. En gang fordi det var en ekstrem tøff dag med barna , og mange behov som jeg ikke følte jeg klarte å tilfredstillende og jeg følte at jeg ikke strakk til. Derfor ringte jeg for å få litt råd /tips, eller bare for å lufte. Men han har vært svært lite villig til å snakke begge gangene jeg har ringt , svart kort og sagt at han er trøtt /må dusje osv. Så har bare snakket i maks 15 minutter. På meldingene jeg har sendt har han også omtrent kun svart med smilefjes osv. Den siste dagen har han ikke svart meg. 

I dag kom jeg og barna hjem, men han er på festival med noen venner i dag og helt til i morgen. Han har ikke sendt meg en eneste melding om vi kom oss hjem greit osv. Men lagt ut masse på stories... Han sa at han gledet seg til det - slik at han også "fikk en ferie". 

Er jeg rar som reagerer på at det er så utrolig lite kontakt mellom oss når jeg er alene med barna ? Det er ganske intenst det også. Jeg har lagt meg likt som de hver dag , for å ha tålmodighet og energi til hele neste dag, og stått opp likt som de - så har ikke vært alene et eneste sekund. Selfølgelig har det vært mange hyggelige stunder,  og det har vært verdt det- men det er også ganske intenst å være alene på et nytt sted med de , særlig med så liten interesse fra mannen og snakke med meg når det har vært litt tøft.. Mannen har vært med venner/familie som har hjulpet han litt hver dag og vært sosial også, selv om jeg skjønner at han har hatt mye å gjøre.  Er det urimelig av meg å forvente litt mer kontakt ? 

Anonymkode: bea28...ac6

• Liker 1
  • Hjerte 18
Skrevet

Han burde jo selvfølgelig snakket med dere. Men hadde jeg fått tre meldinger om dagen fra parter så hadde jeg klikket. 

Anonymkode: 2faf6...af2

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg har vist interesse for hvordan det går hjemme, og spurt om hvordan det går /fått bilder og skrytt av hvor flink og effektiv han har vært. Så er ikke bare sånn at jeg har snakket om meg selv/barna.

Ts 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han burde jo selvfølgelig snakket med dere. Men hadde jeg fått tre meldinger om dagen fra parter så hadde jeg klikket. 

Anonymkode: 2faf6...af2

Tre meldinger er medberegnet snapbilder... Kanskje en ordentlig melding med oppdatering og to snap bilder.

• Nyttig 1
Skrevet

Han vil ha fri. Du må nok snakke med han om hva det innebærer å være far.

Anonymkode: d1f1d...ece

• Liker 3
  • Nyttig 12
Skrevet

Han vil ha fri. Du må nok snakke med han om hva det innebærer å være far.

Herregud, mannen pusser opp huset istedet for å ha ferie, skjerp deg.

Anonymkode: 8c506...5ae

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Stakkars mann. 

Anonymkode: be081...d6e

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvordan har han vært ellers når dere har vært fra hverandre flere dager i strekk? 

Anonymkode: 98416...a66

• Nyttig 3
Skrevet

Han har dratt på festival. Oppussing er fri ifht å passe tre unger aleine. 

• Liker 20
  • Nyttig 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tre meldinger er medberegnet snapbilder... Kanskje en ordentlig melding med oppdatering og to snap bilder.

Han har holdt på med oppussing mange timer hver dag, så du kan da ikke forvente han skal ha overskudd til å koseprate med deg i evigheter. En må ikke ha kontakt gjennom en uke hvor ene parten er på ferie og den adre har fullt opp hjemme. Du var sammen med barna, så veldig krevende kan det umulig være. Her fremstår du barnslig

Anonymkode: 232c7...9ad

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet

Han er hjemme å pusser opp huset, mens du å barna er på ferie. 

Det hadde klikka for meg om mannen min hadde sendt masse meld og snap. Men han kjenner meg, så vet han ikke skal sende så mye. 

Anonymkode: 92017...f9a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor snakker du ikke med han om det?

Anonymkode: 091af...d66

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
frøkna skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke alle de negative svarene her. Ferie alene med tre små barn er mye mer krevende enn å drive med oppussing hjemme alene.

Veldig spesielt han ikke viser mer interesse i deg og barnas dager.. ikke rart du reagerer på det i det hele tatt.

Noen må jo pusse opp huset. Tror du TS hadde fiksa det?

Dumt å få flere barn enn man klarer å håndtere.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

njaa, han var også på festival med gutta og kjente på det "å ha ferie" :P så skjerp deg sjøl.. 

Anonymkode: e4db7...dcf

• Liker 8
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet

Jeg har klart å håndtere det.. Men det har vært tider det har vært intenst , og en dag som jeg følte alt gikk litt på tverke-  en dag av en uke. Det er et barn på 4, et på 5 og et på 10. Så de har ulike behov , og den minste har våknet en del på natta siden det er nytt sted. 

Jeg skjønner at oppussing er tøft,  men mannen min jobber med det også- og kan derfor dette og har kunnskapen som skal til - så det er sagt. Jeg kunne ha gjort det jeg også, men da hadde det tatt dobbelt så lang tid. Jeg tar alt av maling F.eks,  så bidrar jeg også.

Ts

• Liker 7
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg tror du overtenker. Han er mann og har jobbet. Han har garantert ikke sett det på samme måte som deg. Ville snakket med han om det når det går noen dager. 

Anonymkode: 6a625...3ec

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er vitsen med en partner om man ikke kan få litt omsorg innimellom?

Har du aldri behov for å kommunisere med mannen din utenom tidsskjemaet? Betyr det at du ikke håndterer livet ditt?

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og mor har alle barna helt alene i stedet for å ha ferie, skjerp deg du.

Anonymkode: e7b37...888

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har klart å håndtere det.. Men det har vært tider det har vært intenst , og en dag som jeg følte alt gikk litt på tverke-  en dag av en uke. Det er et barn på 4, et på 5 og et på 10. Så de har ulike behov , og den minste har våknet en del på natta siden det er nytt sted. 

Jeg skjønner at oppussing er tøft,  men mannen min jobber med det også- og kan derfor dette og har kunnskapen som skal til - så det er sagt. Jeg kunne ha gjort det jeg også, men da hadde det tatt dobbelt så lang tid. Jeg tar alt av maling F.eks,  så bidrar jeg også.

Ts

La meg gjette: når han driver med oppussing så har du barna, når du driver med oppussing så har du barna da også?

Anonymkode: e7b37...888

• Liker 14
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...