AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Skjedd med meg i to ulike forhold.At de begynner å kjefte på meg i full offentlighet. Eller foran barna. Det er overhode ikke behov for det. Får meg til å føle meg liten. Anonymkode: 87c95...669 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Bare å droppe slike folk. Er noe galt med dem. Anonymkode: c7f38...641 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Mangler reguleringsevne, vett og dannelse. Bare å kvitte seg med. Anonymkode: 18285...08f 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Får meg til å føle meg liten. Kanskje det er det som er meningen? Anonymkode: 71efd...950 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni Manglende konflikthåndtering: Partnerne kan ha vansker med å håndtere uenigheter på en konstruktiv måte. Å kjefte offentlig eller foran barn kan være et tegn på manglende impulskontroll eller dårlige kommunikasjonsferdigheter. Dette kan oppleves som ydmykende for “Line” fordi det eksponerer private konflikter for andre. Maktubalanse i forholdet: Å kjefte offentlig kan være et forsøk på å utøve kontroll eller dominans. Dette kan være bevisst eller ubevisst, men det kan føre til at “Line” føler seg liten, da det undergraver hennes verdighet og selvrespekt. Underliggende frustrasjon eller stress: Partnerne kan ha uløste problemer, stress eller frustrasjoner som kommer til uttrykk på upassende tidspunkter eller måter. Offentlig kjefting kan være et resultat av at de ikke klarer å regulere følelsene sine. Kulturelle eller personlige mønstre: Noen mennesker har vokst opp i miljøer der høylytt konfrontasjon er vanlig, og de kan oppfatte dette som normalt, selv om det oppleves som respektløst av andre. Dette står i kontrast til “Lines” opplevelse av at det ikke er behov for slik oppførsel. Ubevisst eller bevisst ydmykelse: Hvis kjeftingen skjer foran andre, kan det være et forsøk på å sette “Line” i en underdanig posisjon, noe som kan forklare hvorfor hun føler seg liten. Dette kan være et tegn på et usunt dynamikk i forholdet, muligens emosjonell manipulasjon eller mishandling. Lines egen opplevelse og grenser: At “Line” føler seg liten, tyder på at denne oppførselen bryter med hennes forventninger til respekt og trygghet i et forhold. Hennes reaksjon kan også være knyttet til tidligere erfaringer eller en følelse av å miste kontroll i situasjonen. Hva kan hun gjøre? Kommunikasjon: Ta opp problemet direkte med partneren i en rolig setting. Forklar hvordan kjeftingen oppleves og sett klare grenser for hva som er akseptabelt. Søk støtte: Snakk med en nøytral tredjepart, som en venn, familiemedlem eller terapeut, for å få perspektiv og støtte. Vurder forholdet: Hvis dette er et gjentakende mønster som ikke endres til tross for samtaler, kan det være verdt å vurdere om forholdet er sunt for henne. Selvhevdelse: Jobb med å styrke selvtilliten for å håndtere slike situasjoner bedre, for eksempel ved å si ifra i øyeblikket eller trekke seg unna når kjeftingen starter. Anonymkode: 65f6b...d19 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 20.26): Skjedd med meg i to ulike forhold.At de begynner å kjefte på meg i full offentlighet. Eller foran barna. Det er overhode ikke behov for det. Får meg til å føle meg liten. Anonymkode: 87c95...669 Hva sa/gjorde de da du satte foten ned og viste/sa at du ikke aksepterer slik respektløs oppførsel? Anonymkode: 3e718...f24 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva sa/gjorde de da du satte foten ned og viste/sa at du ikke aksepterer slik respektløs oppførsel? Anonymkode: 3e718...f24 Jeg sa ingenting før. Nå gikk jeg bare. Når jeg gikk ble han så forbannet at han kastet meg voldsomt ut. Sånn at jeg fikk blåmerke og glemte halvparten av mine ting. Skrev senere at han ikke har respekt for meg. Anonymkode: 87c95...669
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni Jeg har aldri blitt kjeftet på av en partner i offentligheten før. Dette er ikke vanlig oppførsel og du bør kutte kontakt med personen hvis de behandler deg med så lite respekt. Anonymkode: 40e1c...719
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni Er dette fortsatt kjæresten din? Han kastet deg fysisk ut?? Det er ikke greit. Men hva hadde du gjort? Ikke at det unnskylder vold, altså. Anonymkode: 37690...a8b
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er dette fortsatt kjæresten din? Han kastet deg fysisk ut?? Det er ikke greit. Men hva hadde du gjort? Ikke at det unnskylder vold, altså. Anonymkode: 37690...a8b Jeg ble bare i litt irritert humør fordi et av barna hans var respektløs mot meg. Så begynte han å kjefte på meg foran barna, som om jeg gjorde noe galt fordi jeg ikke var bare smilende og som om ingenting hadde skjedd. Han kjeftet meg nord og ned foran barnet, noe som jeg følte var skikkelig feil, fordi da lærer han barnet at jeg skal godta alt og hva som helst og det er jeg som får kjeft hvis de er respektløse. Jeg ble forbannet av at han kjeftet på meg for dette og foran barnet. Og begynte pakke sakene mine. Så ble han fly forbanna og lot meg ikke pakke ferdig, men kastet meg fysisk ut. I morgen skal jeg hente resten av sakene mine. Anonymkode: 87c95...669
AnonymBruker Skrevet 30. juni #11 Skrevet 30. juni Så godt det er slutt mellom dere. Da trenger du ikke lure på hvorfor folk kjefter offentlig på partneren sin, for det er ikke sånn normale folk oppfører seg. Det blir som å lure på hvorfor folk hører stemmer i hodet sitt. Men, uansett. Hvorfor han kjefter på deg offentlig? Fordi det er noe galt med han. Punktum. Også tidligere partnere som gjorde det mot deg. Det kommer til å bli et helvete å samarbeide med han når det gjelder barna. Men det er uansett bedre enn å bo sammen med han. Anonymkode: 3e718...f24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå