Gå til innhold

Du som aldri bruker kjole eller skjørt og er kvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor?

Anonymkode: a5ca2...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg ikke fin i det. Kler det ikke. Liker ikke beina mine. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker andre klær bedre.

Anonymkode: 2c3e6...d34

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kler det ikke. Jeg er liten og tjukk uten former og finner ingen kjoler eller skjørt som passer den som går ut på feil sted og er bred og flat. 

Anonymkode: d32e7...f00

• Liker 4
Skrevet

Fordi jeg ikke liker å gå med det, føler meg ikke vel

• Liker 6
Skrevet

Mange grunner:

Fordi det er så mange fine bukser 

Fordi jeg kler meg etter humør, etter hva jeg vil og det er sjeldent jeg vil kle meg i kjoler/skjørt

Fordi jeg ikke føler for å kle meg i kjønn 

Fordi jeg fryser og er en frysepinn (og jeg ser innlegg her på kg  som sier at de ikke fryser når de går i kjole, vel jeg gjør. Punktum. Om vinteren er det varmere å f.eks ha på på seg et par lag ull under bukse enn ullstrømpebukse og ull kjole).

Fordi det er mer komfortabelt 

Fordi det er praktisk 

Fordi jeg føler meg meg fin i bukser 

Fordi bukser er helt fantastisk (både hjemme og utenfor døren)

Fordi jeg kler det

Fordi jeg føler meg fin i bukser 

Fordi jeg føler meg feminin i bukser 

Fordi bukser har mange valgmuligheter i topper jeg synes er fine til og smykker som passer til.

Fordi bukser gjør at jeg får en fin rumpe og lår og ellers en fin figur.

Fordi jeg vil!

Fordi hvorfor skal menn være de eneste som kan kle seg i de overnevnte argumenter/grunner?

Fordi mannen min synes jeg er sexy i en bukse som passer kroppen min

Nå går jeg en del i skjørt og kjoler, men jeg svarte likevel. Fordi jeg er så jævla pisselei av: kvinner skal kle seg i kjole/skjørt (her på forumet). Merker det ikke så mye irl heldigvis men vi kvinner står heldigvis fri til å kle oss slik vi ønsker og kvinner flest kler seg både i skjørt/kjole/bukser. Noen liker det ene alternativet bedre enn det andre og det er ok.

Jeg kler meg i alle tre: kjole/skjørt/bukse, men alle disse får meg til å føle meg fin, får meg til å føle meg som meg... og jeg kler meg Fordi det er en del av identiteten min. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Bruker det av og til som sommeren, så lenge det er varmt nok til å gå med nakne ben, men velger som regel bukse fordi jeg rett og slett syns det er mest praktisk. Syns også det er vanskelig å finne passende sko. Bruker ikke noe med hæl, jeg syns ikke det er pent med flate sko med strømpebukse oppi. 

Anonymkode: c993c...f58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke vil 

Anonymkode: 375a6...cc6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi jeg har gnisselår. Må da bruke shorts underbuansett og syns det blir litt unødvendig å putte på kjole utenfor 😂 

Jeg er også veldig leken og aktiv ute, og da blir det rett og slett upraktisk 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Liker det ikke og syns jeg kler bukser bedre. 

Anonymkode: 1705c...1aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker kjoler og skjørt. Føler meg mer vel i dem og dem er finer og mer praktiske.

Anonymkode: 0f7ff...e64

AnonymBruker
Skrevet

Kjole og skjørt krever at jeg tenker mer. Om det blåser ute, om jeg har behov for å sykle eller gå fort (denim skjørt er fint, men tiltak). Føler meg mer komfortabel i bukse og shorts. Fryser også lett og ikke alltid norsk sommer byr på. Er ikke en som ikke bruker skjørt/kjole, men bruker det mindre enn andre klær. Liker også lengre kjoler/skjørt, ikke noe korte greier. 

Anonymkode: 79d57...8d3

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri likt å gå med kjole, husker enda jeg ble tvunget til det i min onkels bryllup som barn og jeg følte den klødde over hele meg hele dagen 😅 Jeg faller vel ikke helt under kategorien «aldri» etter jeg ble voksen for jeg går av og til i kjole på fest, og bunad da, men går aldri med skjørt på kontoret for eksempel. 

Anonymkode: 33e63...378

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må det være en grunn til det? Det eksisterer masse klær som jeg aldri bruker, poncho, kaftan, rysjebluse osv. Lurer du på hvorfor folk ikke bruker det?

Anonymkode: 3a7b0...623

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har stygge bein og for dårlige føtter til pene sko som passer til kjole/skjørt.

Anonymkode: 1a113...241

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg føler meg veldig ukomfortabel i det. Blir nesten desperat etter å få den av. Mulig det henger sammen med at jeg ble tvunget til å gå med kjole som barn.

Dessuten synes jeg det er upraktisk og ikke noe fint.

Anonymkode: 1e781...8fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går av og til i kjoler og skjørt, men det sitter lengre inne å gjøre det enn å bruke bukser, for jeg er så blek. Les kritthvit.

Er det "lov" å gå med skjørt til tross for det, synes dere??

Når jeg ser andre bleke bruker kjoler/skjørt, synes jeg de ser ut som svale gudinner. Men har dårlig selvtillit selv.

PS, orker ikke selvbruning, det er for mye styr...

Anonymkode: a7fb3...f4b

AnonymBruker
Skrevet

Kler bukser bedre, de viser formene mine mer og skjuler leggene mine som er omtrent like tykke som lårene mine 🙈 Er normalvektig med smal midje, bred hofte osv., men leggene er totalt uproposjonale til resten av kroppen. Har tømmerstokker til legger. 

På grunn av brede hofter ser jeg også mye bredere ut. Litt som en låvedør 😅

Anonymkode: 816a0...eb5

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler meg ikke vel i kjole og skjørt,  aldri likt å gå i det.

• Liker 4
Skrevet

Foretrekker linbukser når det er varmt ute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...