AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Helsefriken, min bedre halvdel, er ute av hus og da skal det rigges for kosemat & kompromissløs Netflixunderholdning. Kyllingvinger, anvendelig tilbudt i varmeskapet på Meny, men så var det blue cheese dressing da. Jeg kjøpte et stykke St. Agur og en boks økologisk lettrømme og lot det stå til med stavmikser. Hva har jeg gjort galt?!? En rennende, tyntflytende gugge, god smak men, nei bare nei. Hvor gikk det feil? Var det da jeg tok i bruk stavmikseren? Var det da helsefrikens budskap, selv i fravær, nådde øret mitt og fikk meg til å velge «lett» i rømmehylla? Burde jeg gått for fullskala creme fraîche? Kjære KG-ere, gi meg et kvalifisert råd, disse sjeldne stundene skulle ikke blitt skullet vekk på slik ei ukunne. Anonymkode: 5d3c2...105
Slarti Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Lettrømme er bare litt tykk melk. Lenge siden jeg kuttet ut det produktet. Til Blåmuggostdressing ville jeg brukt creme fraiche og en ekstra fast blåmuggost. Og ville også styrt unna stavmikser. er ikke så mye jobb å blande for hand. Og en dært sitronsaft er nydelig i den. Kanskje litt hvitløk, og persille.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Ok, lettrømme er snyteri, oppfattet, ekstra fast ost? Som i Roquefort? Gaffelknust i creme fraîche? I det minste var jeg stødigere i ølhylla. Anonymkode: 5d3c2...105 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni Creme fraiche og castello er min go to. Jeg stavmixer og lar stå i kjøleskap en times tid, da tykner den og blir perfekt i mine øyne. Anonymkode: 9eac1...ecf
Slarti Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): ekstra fast ost? jeg bruker Castello Blue, den har normal fasthet. Har opplevd at en del "fancy" er bløtere. Alternativt Selbu Blå. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gaffelknust i creme fraîche? Jeg bruker noe så uoriginalt som en "mortel" Hiver det i en skål, og bruker en "trepinne" som er sløyd for å lage rotmos. Noe alla det som er på bildet nedenfor, bare ikke like stor. (jeg har noen slike som arvestykker fra min oldefar) Moser og blander sammen.
Hunter7 Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Jeg bruker 250 g ferskost (Philadelphia), 250 g gorgonzola, 1,5 dl majones, og 1 dl fløte. Blander 2/3 av gorgonzolaen med ferskosten til alt er godt blandet. Rør inn majones og fløte, og til slutt resten av gorgonzolaen. Smak hvis nødvendig til med salt og pepper. Dekk til plast og sett i kjøleskapet for minst tre timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå