AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Vi er 4 vennepar som har startet en matklubb. Planen er å treffes 4 ganger per år så da er det en gang i året per par. Neste helg er det vår tur. Det skal være 3 retter minst og helst med gode råvarer og vin som passer til. Vi har handlet inn mat og vin og endte opp på litt over 7000!!! Er ikke dette en svimlende sum? Blir helt satt ut og har nesten dårlig samvittighet av å svi av så mye. Ser ikke helt hva vi kunne gjort billigere heller. Bare kjøttet i hovedretten var vell 1500… hva tenker dere? Anonymkode: 89306...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Hva slags kjøtt er det du har kjøpt, og hvor mye, og hvor? Anonymkode: 619fd...b0a 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juni Populært innlegg #3 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er 4 vennepar som har startet en matklubb. Planen er å treffes 4 ganger per år så da er det en gang i året per par. Neste helg er det vår tur. Det skal være 3 retter minst og helst med gode råvarer og vin som passer til. Vi har handlet inn mat og vin og endte opp på litt over 7000!!! Er ikke dette en svimlende sum? Blir helt satt ut og har nesten dårlig samvittighet av å svi av så mye. Ser ikke helt hva vi kunne gjort billigere heller. Bare kjøttet i hovedretten var vell 1500… hva tenker dere? Anonymkode: 89306...a8d Dere blir åtte personer og det ender opp på under tusenlappen per person. Helt innafor. Og en gang i året bør man klare å få til, du får spare de neste 11 mnd da Anonymkode: 47dc9...f55 63 1 15
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni Det var mye penger,ja.. Jeg hadde kjøpt mye billigere mat,eller så hadde jeg nok måttet "melde meg ut" av den klubben... Anonymkode: 60ca6...baa 9 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Høres veldig tøysete ut, med tanke på at du selv syntes prisen er for høy. Det er da null problem å lage den nydeligste 3-retters til en langt lavere pris. Anonymkode: 1775c...a76 18 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Jepp! Det er sykt dyrt!! Tror jeg svidde av 5000 da jeg skulle ha tre venninner på besøk. Skulle lage litt småretter (tapas) litt ost, litt kjeks, litt vin, servietter og lys, ble nye serviettringer, blomster til bordet… Anonymkode: b8a65...3c2 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Synes ikke det var så ille. Vi hade sjøkreps i går. Det kom på 2000 per person. (med viner, starter, dessert og tilbehør). Så 8000 for fire. Anonymkode: 1a3d4...194 11
Perle Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni (endret) Jeg tenker at dersom dette er noe som er for dyrt/noe hvis dere ikke er villige til å betale for, så må dere jo melde dere ut. Endret 28. juni av Perle leifer 20 2
Hundejente Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni synes ikke det er fryktelig ille for en finere middag, under tusen kroner per person. og det er bare én gang i året. men ja, kan sikkert gjøres en del billigere, men om dere har avtalt typ at verten skal kjøpe vin etc, så blir det jo litt penger 10 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni Det er jo helt klart mulig å få til en middag for åtte mye billigere enn det. Anonymkode: 00200...a3d 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juni Populært innlegg #11 Skrevet 28. juni Og de neste tre middagene er jo gratis for dere… Anonymkode: 00200...a3d 56 1 15
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Du spiser jo på andres regning resten av tiden.. så ser ikke problemet. Blir som å gå på restaurant i blandt Anonymkode: 30554...4e0 25 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og de neste tre middagene er jo gratis for dere… Anonymkode: 00200...a3d Det samme tenkte jeg. Og det er jo ikke "bare" mat. God mat og drikke er en opplevelse. Om det ikke er "din greie" å bruke penger på, så er det jo helt i orden å melde seg ut av ordningen. Jeg synes det høres ut som fantastisk prioritering. Anonymkode: 84926...1e2 26 1 2
svartkatt Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni Det er vel ikke så ille når det er inkludert vin. Det hadde blitt mer om dere spiste ute. Det jeg lurer på er om dere som gruppe ikke har snakket om budsjett osv.. Ellers kunne dere alle bidratt økonomisk hver gang, så fikk dere en lavere sum å betale fire ganger i året istedenfor. 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Synes det hørtes ut som en god deal for 4 middager i året! Anonymkode: 8e124...422 22 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni Dere kan jo sette en øvre grense på maks pris for middagene fremover? I fellesskap? Siden neste middag er hos deg kan du ta det opp samtidig som at du sier at dette ble for mye for dere. Og at i stedet for tre retter er det bedre med en rett. Anonymkode: 4b360...d8f 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er 4 vennepar som har startet en matklubb. Planen er å treffes 4 ganger per år så da er det en gang i året per par. Neste helg er det vår tur. Det skal være 3 retter minst og helst med gode råvarer og vin som passer til. Vi har handlet inn mat og vin og endte opp på litt over 7000!!! Er ikke dette en svimlende sum? Blir helt satt ut og har nesten dårlig samvittighet av å svi av så mye. Ser ikke helt hva vi kunne gjort billigere heller. Bare kjøttet i hovedretten var vell 1500… hva tenker dere? Anonymkode: 89306...a8d Tror nok du tok vel mye av, men blir sikkert en super kveld 😊 Jo flinkere du blir, jo bedre blir du til å velge de rette råvarene. Anonymkode: 0a04b...724 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni Det var mye penger. Og du kunne nok helt fint laget utmerket tre retters mye billigere. Men dere er også 8 stk som skal spise, så noen tusenlapper blir det jo uansett. Men du burde klart å få maten på maks 3-4000 helt klart. Anonymkode: 7a785...5f5 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #19 Skrevet 28. juni Det er mye penger, men det er jo det det koster. Rett og slett. Man kan også ha matklubb der man går ut og spiser på bra steder. Det er også dyrt, men langt mer avslappende! Og ofte bedre mat enn sånne hjemmegourmet-klubber. Anonymkode: 71043...f29 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni #20 Skrevet 28. juni Synes ikke det var så mye til så mange og det skal være fancy, i tillegg så er det bare en gang, de 3 andre gangene så må dere verken betale eller lage noe. Hadde aldri vært med på noe slikt selv. Anonymkode: dc046...f5f 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå