AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Hadde dere sendt deres 14-åring alene på tog, på en strekning som f.eks Oslo-Trondheim? Personlig har jeg null problem med det, da jeg synes min ungdom er ansvarlig nok. Samt at vi har tatt reisen sammen flere ganger, så det er ikke en helt ny opplevelse. Det er noen i familien som ikke er enig i dette, og jeg vil bare høre om jeg tar for lett på det? Selv reiste jeg samme strekning alene fra før jeg var fylt 10 år.. Anonymkode: d46fd...390
AnonymBruker Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Ja, jeg ville sent min 14-åring alene med tog. Selvfølgelig. Anonymkode: 8c098...be6 7 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Det burde de virkelig klare… Anonymkode: 9e97e...3e6 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Selvfølgelig. Fjortisen min har tatt tog alene fra hun var 8-9 år. Anonymkode: fd48e...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Ja, helt uproblematisk hvis 14-åringen også selv vil og føler seg trygg på det. Som 14-åring hadde jeg vært i jobb i ett år allerede, med mye ansvar og en del reising (!). Det var andre tider for oss født på 70-tallet. Anonymkode: 899cf...184 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde dere sendt deres 14-åring alene på tog, på en strekning som f.eks Oslo-Trondheim? Personlig har jeg null problem med det, da jeg synes min ungdom er ansvarlig nok. Samt at vi har tatt reisen sammen flere ganger, så det er ikke en helt ny opplevelse. Det er noen i familien som ikke er enig i dette, og jeg vil bare høre om jeg tar for lett på det? Selv reiste jeg samme strekning alene fra før jeg var fylt 10 år.. Anonymkode: d46fd...390 Jeg var på Interrail i Europa sommeren før jeg ble 15, alene men utstyrt med mammas visakort... Anonymkode: fbbcc...410 2
Phoenix Heart Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni Det går nok helt fint, jeg reiste alene med tog da jeg var 12. 2
jegerrinne Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni Ja 0 problem Selv tok jeg tok fra Sandefjord til Oslo fra jeg var 7 år gammel. Far min fulgte meg på toget og i Oslo stod onkelen min å ventet 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni Så klart. Jeg dro på dagsutflukter med flere timers reisevei da vi var på familieferier i utlandet fra jeg var 12 fordi jeg var en nerd som ikke fant basseng og strand givende. Anonymkode: 67e9d...874 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde dere sendt deres 14-åring alene på tog, på en strekning som f.eks Oslo-Trondheim? Personlig har jeg null problem med det, da jeg synes min ungdom er ansvarlig nok. Samt at vi har tatt reisen sammen flere ganger, så det er ikke en helt ny opplevelse. Det er noen i familien som ikke er enig i dette, og jeg vil bare høre om jeg tar for lett på det? Selv reiste jeg samme strekning alene fra før jeg var fylt 10 år.. Anonymkode: d46fd...390 Ser ikke noe problem med å sende 14. åringer med toget. Men de må være reisevant med tog. Og ha mobil med seg. I tillegg bli hentet på stasjonen. Det vi gjorde da vi var yngre kan ikke sammenlignes med dagens situasjon. I dag ville barnevernet kommet løpende om tilsvarende ble gjort. Anonymkode: 37d3b...ee4 1
Virrevirrevapp Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni Skjønner ikke hva som skulle være problematisk med det. Det er jo bare å la være å gå av toget underveis liksom.... 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni Var 5 år gammel når jeg tok buss i 1 time mellom min skilte mor og far annenhver helg. Fikk streng beskjed om å bare sitte i setet mitt hele veien, og hadde med meg en stor godis-pose som "trøst" 😅 Anonymkode: 95ff6...35a
Gaia Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Helt uproblematisk. Man sender da enda yngre barn med tog også, men de må kunne greie seg selv, siden det på tog ikke tilbys noen assistanse, slik de har på fly.
Fighter83 Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde dere sendt deres 14-åring alene på tog, på en strekning som f.eks Oslo-Trondheim? Personlig har jeg null problem med det, da jeg synes min ungdom er ansvarlig nok. Samt at vi har tatt reisen sammen flere ganger, så det er ikke en helt ny opplevelse. Det er noen i familien som ikke er enig i dette, og jeg vil bare høre om jeg tar for lett på det? Selv reiste jeg samme strekning alene fra før jeg var fylt 10 år.. Anonymkode: d46fd...390 Ja, jeg pleide å ta tog oslo til Mosjøen fra jeg var 12-13 år. Tok også toget Eidsvoll-Lysaker m/ retur fra jeg var 6 år men da var jeg med storebror som var 3,5 år eldre. Går fint å ta tog alene ganske tidlig👏
AnonymBruker Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni Bestemor flytta ut ot gifta seg da hun var 14. Anonymkode: d503a...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni Jeg tok tog fra Bergen til Oslo alene sommeren jeg var 13 og et halvt. Null stress. Anonymkode: a0625...ff7
AnonymBruker Skrevet 28. juni #19 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ser ikke noe problem med å sende 14. åringer med toget. Men de må være reisevant med tog. Og ha mobil med seg. I tillegg bli hentet på stasjonen. Det vi gjorde da vi var yngre kan ikke sammenlignes med dagens situasjon. I dag ville barnevernet kommet løpende om tilsvarende ble gjort. Anonymkode: 37d3b...ee4 For noe tull. Anonymkode: 2fb92...756 4
Daria Skrevet 28. juni #20 Skrevet 28. juni Så sant ungen er normalt oppegående og har sett et tog før burde det være helt uproblematisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå