AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Dette gjelder piquet til mannen. Etter å ha vasket de rundt 3-5 ganger blir det hull der merkelappen er sydd. Hvorfor skjer dette? Jeg vasker de på 40 grader. Og det er det som står på vaskelappen. Hvilken feil gjør jeg? Anonymkode: 868f0...b76
AnonymBruker Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Har han en jakke med en hard kant i nakken? Bruker nøkkelkort på jobben? Bruker han et halskjede? (Hvorfor vasker han ikke klærne sine selv?) Anonymkode: 32dec...c43 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Her har jeg funnet ut at det er måten han tar av seg t-skjorta på! Han "drar" den mer på den ene siden og det blir fortere slitasje akkurat der lappen er! Og til deg som spør hvorfor han ikke vasket klær selv: Deler dere opp mine og dine klær og man har kun ansvar for eget tøy? Er da mye mer økonomisk å vaske mer tøy av gangen... Anonymkode: 508f7...96f 10 9
aerox Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har han en jakke med en hard kant i nakken? Bruker nøkkelkort på jobben? Bruker han et halskjede? (Hvorfor vasker han ikke klærne sine selv?) Anonymkode: 32dec...c43 Det er vel er særdeles uvanlig å vaske "sine egne" klær? 8/10 ganger her i huset at kona setter på vaskemaskinen som inneholder alle sine klær... samtidig har hun feks aldri støvsugd bilen. 9 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har han en jakke med en hard kant i nakken? Bruker nøkkelkort på jobben? Bruker han et halskjede? (Hvorfor vasker han ikke klærne sine selv?) Anonymkode: 32dec...c43 Det er da ikke vanlig å dele opp klesvasken når man bor sammen. Med mindre man bor med noen som ikke drar lasset noe sted da, da kan de få vaske egne klær. Anonymkode: 96da0...a7c 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har han en jakke med en hard kant i nakken? Bruker nøkkelkort på jobben? Bruker han et halskjede? (Hvorfor vasker han ikke klærne sine selv?) Anonymkode: 32dec...c43 Det er verken økonomisk eller miljøvennlig at hver person i en husholdning skal vaske sine egne klær. Ingen har vel nok klær i hver "sortering" til å fylle vaskemaskinen. Anonymkode: 74f26...15c 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er verken økonomisk eller miljøvennlig at hver person i en husholdning skal vaske sine egne klær. Ingen har vel nok klær i hver "sortering" til å fylle vaskemaskinen. Anonymkode: 74f26...15c Vi har delt opp, jeg og mannen min vasker vårt og bonussønn på 19 må vaske egne klær, sengetøy og håndklær. Ikke for å spare oss for jobb, penger eller miljø, men fordi han trenger plikter å forholde seg til. Og ja, det klør av og til i fingrene, men jeg har kun vasket sengetøy et par ganger for ham. Han har arbeidstøy og trenger virkelig å få seg rutiner og oppgaver utenom å gå med søpla Anonymkode: 49687...e6e 1
Sofiei Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Han driver ikke og drar i den for å få den videre? Ser typisk ut som min samboers piquetskjorter etter kort tid, uavhengig av pris og merke. Han drar i de når han tar de på etter vask. Og da skjer dette.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har han en jakke med en hard kant i nakken? Bruker nøkkelkort på jobben? Bruker han et halskjede? (Hvorfor vasker han ikke klærne sine selv?) Anonymkode: 32dec...c43 Nei han har ingen jakke med hard kant og bruker ikke nøkkelkort heller. Vi har delt oppgaver i huset. Klesvask er mitt ansvar som jeg tar hver søndag 🙂 Ts Anonymkode: 868f0...b76
AnonymBruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette gjelder piquet til mannen. Etter å ha vasket de rundt 3-5 ganger blir det hull der merkelappen er sydd. Hvorfor skjer dette? Jeg vasker de på 40 grader. Og det er det som står på vaskelappen. Hvilken feil gjør jeg? Anonymkode: 868f0...b76 Gå tilbake til butikken med dem. De skal tåle å bli brukt ellers passer de ikke til formålet, slik loven er formulert. Når plagget er nytt og før vasking, så spretter du disse lappene av. Du klipper forsiktig i sømmen på lappen og lirker de forsikrtig av med en god men liten saks. Anonymkode: b27da...6a7
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni He? Det er da helt vanlig å vaske sine egne klær er det ikke? Jeg og mannen har hver vår skittentøykurv, jeg er da aldri og roter oppi hans skitne klær! Klarer fin å fylle en maskin med mine klær. Anonymkode: a8fa4...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Henges den på knagg i merkelappen? Anonymkode: 4193b...90c
Fru Uperfekt Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette gjelder piquet til mannen. Etter å ha vasket de rundt 3-5 ganger blir det hull der merkelappen er sydd. Hvorfor skjer dette? Jeg vasker de på 40 grader. Og det er det som står på vaskelappen. Hvilken feil gjør jeg? Anonymkode: 868f0...b76 Prøvd å vaske de vrengt?
Fru Uperfekt Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har han en jakke med en hard kant i nakken? Bruker nøkkelkort på jobben? Bruker han et halskjede? (Hvorfor vasker han ikke klærne sine selv?) Anonymkode: 32dec...c43 Noen vasker alles klær samtidig og ikke deler det opp. Her i huset vasker jeg alt tøy og lager mest mat, min mann er derimot flinkest til å vaske opp, vaske gulv og vinduer m.m Ikke alt er 50-50 i alle hjem
AnonymBruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): He? Det er da helt vanlig å vaske sine egne klær er det ikke? Jeg og mannen har hver vår skittentøykurv, jeg er da aldri og roter oppi hans skitne klær! Klarer fin å fylle en maskin med mine klær. Anonymkode: a8fa4...dc1 Uff hvorfor er dette spm sååå viktig egentlig? Uansett hvem som vasker så er problemstillingen det samme Ts Anonymkode: 868f0...b76 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har han en jakke med en hard kant i nakken? Bruker nøkkelkort på jobben? Bruker han et halskjede? (Hvorfor vasker han ikke klærne sine selv?) Anonymkode: 32dec...c43 Min mann vasker ikke klær i den fargen selv, for da blir alt grått😂 Anonymkode: dfc4c...990 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei han har ingen jakke med hard kant og bruker ikke nøkkelkort heller. Vi har delt oppgaver i huset. Klesvask er mitt ansvar som jeg tar hver søndag 🙂 Ts Anonymkode: 868f0...b76 Da vil jeg tro det er på grunn av ulik stivhet i materialet. Dvs lappen og stoffet. Dersom det blir dratt mye i det tynnere stoffet mye, så vil det oppstå spenning mellom lappen (som er helt stiv) og det tynnere stoffet, som er elastisk. Over tid vil det oppstå hull. Man ser det samme ofte skje med baklommer på jeans, spesielt med jeans med stretch. Løsning er som annen bruker påpeker å sprette av lappen. Anonymkode: 32dec...c43
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): (Hvorfor vasker han ikke klærne sine selv?) Anonymkode: 32dec...c43 Vel, JEG vasker klær her fordi jeg vil ta vare på mitt tøy, og da er det mye enklere for meg å ta med alle andres tøy også. Jeg sorterer i ulike kategorier mens mannen kaster alt inn i samme maskin for eksempel. Det gjorde han før vi møttes og det ser han ikke noe problem med, alt på 60 grader - det som ikke tåler det lukes ut og det passer han helt fint. Men det passer ikke meg.. Så derfor "vasker han ikke tøy selv" annet enn om det er noe han trenger som er i kurven, da tar han alt sitt tøy og lar mitt ligge fordi JEG hr bedt om at han ikke vasker mine klær, jeg orker ikke forholde meg til ødelagt tøy etter vask.. Og jeg syns det er en holdning som skinner gjennom svaret til AB over her som er ugrei og nedlatende basert på AB`s liv ene og alene uten tanke for at det ikke er en fasit.. Anonymkode: 69d5a...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Uff hvorfor er dette spm sååå viktig egentlig? Uansett hvem som vasker så er problemstillingen det samme Ts Anonymkode: 868f0...b76 Folk har tydeligvis et ekstremt behov for å forsvare sine egne livsvalg. Tydeligvis et ømt punkt. Synd at de glemmer å svare på spørsmålet, beklager at jeg rotet til tråden. Anonymkode: 32dec...c43
AnonymBruker Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi har delt opp, jeg og mannen min vasker vårt og bonussønn på 19 må vaske egne klær, sengetøy og håndklær. Ikke for å spare oss for jobb, penger eller miljø, men fordi han trenger plikter å forholde seg til. Og ja, det klør av og til i fingrene, men jeg har kun vasket sengetøy et par ganger for ham. Han har arbeidstøy og trenger virkelig å få seg rutiner og oppgaver utenom å gå med søpla Anonymkode: 49687...e6e Dette er å gjøre barna sine en tjeneste! Lær dem ansvar, lær dem rutiner, lær dem å FUNGERE som menneske og alt som hører til! Flere burde gjort som deg. Anonymkode: 41d20...7e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå