Gå til innhold

Er du en hundemamma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ekstremt frivillig barnløs og blir kvalm bare av tanken på å bli kalt mamma til noen, kaller meg selv eier.

Hunden er likevel hele livet mitt og jeg ville gjort alt for henne. Liker bare ikke å bli kalt mamma.

Anonymkode: 0284d...e56

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mamma til kattene, så hadde helt klart blitt mamma til en hund og!

AnonymBruker
Skrevet

Er hundeeier👌🏼 men hjemme så er det «mamma sin lille gullklump»😆 Dette er til hunder som konkurrerer LP klasse 3😉💙💜

Anonymkode: 9b961...487

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Såklart er jeg begge deler! Hun vet hun er babyen min og hun elsker det

Anonymkode: 61a04...e2f

AnonymBruker
Skrevet

Folk kaller meg "mamma" til hunden min, men egentlig føler jeg meg ikke helt som det. Mer som bestevenn og roomie :D 

Anonymkode: 116c1...efd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ekstremt frivillig barnløs og blir kvalm bare av tanken på å bli kalt mamma til noen, kaller meg selv eier.

Hunden er likevel hele livet mitt og jeg ville gjort alt for henne. Liker bare ikke å bli kalt mamma.

Anonymkode: 0284d...e56

Samme her.

Anonymkode: f5691...7b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Myrmica skrev (20 timer siden):

Veileder er veldig passende da!

Men også litt rart å bruke i dagligtale 😄

Haha, ja, nei, det går jo bare ikke! 😂 

Anonymkode: d9db1...c46

Skrevet

Jeg pleide ikke kalle meg selv hundens mamma overfor andre mennesker. Det høres dumt ut, synes jeg. Men vi som familie kalte oss mamma, pappa og *sønnens navn* overfor hunden. "Gå til pappa" var en kommando, som vi bare byttet ut navnet på alt etter hvem vi ville at hunden skulle gå bort til. Og hun adlød. Hun visste hvem vi var, alle sammen, inkl naboen (ved navn). Hun visste også hvem "morfar" var ved navn. Når jeg sa at "nå skal vi gå til morfar" ble hun elleville av glede og strente i den retningen når vi gikk ut oppgangsdøren.

Hunder kan lære veldig mange ord og navn. De er smartere enn vi tror. 

Savner hunden min :( Det er snart to år siden hun døde av aldersykdommer, 12.5 år gammel.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Blant folk var jeg eier. Men i kjernefamilien så var jeg moren. Barnet mitt sier jeg er bestemor til hunden hennes. Hunden blir gal når hun sier skal vi til bestemor. 

Anonymkode: dd8a8...3e1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg syns det var skikkelig teit før jeg fikk hund selv. Nå er jeg mamma til hunden🙈"komme til mamma" osv. Har jo barn også da, så kanskje det har noe med saken å gjøre. Men hun er jo babyen i familien og jeg prater mye "babyspråk" til henne😅 Må si det virker mer som et unntak å ikke kalle seg mamma el pappa til hunden. Fleste jeg kjenner og bekjente med hund sier mamma/pappa .

Anonymkode: 41059...7ac

Helt enig med deg, virker globalt vedtatt at man er mamma/pappa ovenfor hundene sine. Jeg har null problem med det, folk kaller seg akkurat hva de vil for min del, men jeg er ingen mamma, og det føles som om jeg gjør meg skikkelig vanskelig med å stå imot det 😄

Anonymkode: d9db1...c46

Gjest Yvonne
Skrevet

Jeg kaller meg menneske-mamma eller mamma til hundene og kattene mine. Synes bare det er koselig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er eier/bestevenn, kaller han til tider lille babyen min, men ser ikke på meg selv som moren hans. Syns det høres kjempe rart ut når noen referer til meg som moren hans, "gå til mamma" høres helt feil ut. Likevel føles det riktig å kalle han lille baby av og til 🤷‍♀️

Anonymkode: 9f4d4...e09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...