AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Tiden for ny hund nærmer seg, og jeg sitter og funderer litt på hva jeg skal kalle meg i forhold til hunden min. Dette er for all del et ikke-problem, bare en kuriositet, men hva er du for hunden din? Det skurrer så i mine ører når noen sier "gå til moren din" til min hund. I tillegg har jeg lyst til å begynne med slike snakkeknapper, så vil gjerne velge et ord for meg der, og da hadde det vært gøy å høre ulike varianter utover 'matmor' ☺️ Anonymkode: d9db1...c46
17.11 Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Jeg er eier, og hun er bestevennen min. Av en eller annen grunn har jeg skikkelig motforestillinger mot å bli kalt moren hennes, det blir bare for rart for meg. Men vi bruker ikke snakkeknapper da, så det har aldri vært et tema. Hun kjenner for øvrig igjen navnene til både meg og samboer (og en håndfull andre folk hun er veldig glad i). 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Ute blant folk er jeg hundeeier. Hjemme er det skikkelig kosemose med masse kosenavn og dulleprat🥰 I et familiehjem med barn tenker jeg det er det mest naturlige at hunden vet hvem mamma og pappa er. Anonymkode: 05d84...684 1
Mardina Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Jeg er hunde-eier, ikke hunde-mamma 😄 Noe av det dummeste jeg hører er folk som kaller seg hunde-mamma 😄
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden Jeg er på min andre hund nå, og forholdet til denne er helt annerledes enn til min første i hvertfall. Den var min sjelevenn og et høyt elsket familiemedlem som jeg ville dødd for, den jeg har nå er "bare" en hund. Men jeg vil ikke si jeg er "mamma" til noen av de. Anonymkode: f5691...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden Eier. Jeg er ufrivillig barnløs og synes ikke det er særlig kult når folk rundt meg omtaler meg som mammaen til hunden min. At de omtaler seg selv eller andre som hundemamma eller hundepappa er helt greit, jeg er ikke det og omtaler aldri andre som det. Jeg bruker navn, eier eller om jeg virkelig strekker meg matmor/matfar. Anonymkode: dda9c...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden Overhode ikke noe hundemamma, men jeg er en kattemamma til verdens fineste pelsbaby🥰 Anonymkode: f0f97...d2e 2
Phoenix Heart Skrevet 15 timer siden #8 Skrevet 15 timer siden Jeg er verken mammaen til hunden eller katten min, jeg er eieren.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden Synes egentlig sånt er superkleint, men jeg er hundemamma ja. Har bare blitt sånn! Og mine foreldre er mormor og morfar. Gærne hundefolk hele gjengen. Anonymkode: 8c72b...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden Jeg har blitt "mamma" for min hund siden ungene sa mamma. Nå har ungene flyttet ut, jeg er fremdeles "mamm" så lenge hunden lever. Vet ikke hvordan det blir med en eventuell fremtidig hund. Anonymkode: 8e63b...7b1
Myrmica Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden Jeg liker ikke «hundemamma» 😅 Min øvrige familie kaller meg mamma til hundene mine, og kommer med uttrykk som «hvor er mamma?» om de vil at hunden skal finne meg. Jeg synes det er litt teit, men sier ikke ikke noe på det - andre må gjerne bruke det ordet om de vil. Selv kaller jeg meg ikke det. Men jeg har ikke noen særlig god erstatning heller. Jeg er mine hunders person, liksom. Omsorgsperson, kanskje? Men det blir tungvint i dagligtale. Matmor er kanskje det som føles best. Jeg liker ikke «eier» heller. Selv om jeg så klart eier hundene mine per definisjon, så skurrer det litt å eie et annet levende vesen liksom. Jeg har påtatt meg ansvaret for dem, sørger for dem og er den ansvarlige om det skjer noe. Men de er likevel sine egne, ikke eid av meg. Jeg liker den svenske varianten, med kjælenavn for matmor og matfar - matte og husse 😊 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Skrevet 15 timer siden Jeg er eier, mannen min er reservemennesket. Anonymkode: ac263...6d2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden Så fint å se at jeg ikke er alene! Jeg er høyst frivillig barnløs, aldri hatt noe ønske eller behov for å få barn, så jeg føler meg helt malplassert med hundemamma-uttrykket. Jeg heller mot å bruke bare navnet mitt, sikkert det greieste. Jeg anser vel omtrent hunden som min støttekontakt, så sånn sett skulle jeg kanskje brukt 'bruker' 😄 Anonymkode: d9db1...c46 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden Myrmica skrev (1 time siden): Jeg liker ikke «hundemamma» 😅 Min øvrige familie kaller meg mamma til hundene mine, og kommer med uttrykk som «hvor er mamma?» om de vil at hunden skal finne meg. Jeg synes det er litt teit, men sier ikke ikke noe på det - andre må gjerne bruke det ordet om de vil. Selv kaller jeg meg ikke det. Men jeg har ikke noen særlig god erstatning heller. Jeg er mine hunders person, liksom. Omsorgsperson, kanskje? Men det blir tungvint i dagligtale. Matmor er kanskje det som føles best. Jeg liker ikke «eier» heller. Selv om jeg så klart eier hundene mine per definisjon, så skurrer det litt å eie et annet levende vesen liksom. Jeg har påtatt meg ansvaret for dem, sørger for dem og er den ansvarlige om det skjer noe. Men de er likevel sine egne, ikke eid av meg. Jeg liker den svenske varianten, med kjælenavn for matmor og matfar - matte og husse 😊 Haha, ja akkurat sånn har jeg det også! Veileder har jeg kommet frem til som det nærmeste, men omsorgsperon som du sier klinger bra i mine ører. Anonymkode: d9db1...c46
Myrmica Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha, ja akkurat sånn har jeg det også! Veileder har jeg kommet frem til som det nærmeste, men omsorgsperon som du sier klinger bra i mine ører. Anonymkode: d9db1...c46 Veileder er veldig passende da! Men også litt rart å bruke i dagligtale 😄
Sunny 83 Skrevet 11 timer siden #16 Skrevet 11 timer siden Omsorgsperson, eller mamsen. Kommer ann på hvem som er tilstedet😂 1
makkapakka Skrevet 11 timer siden #17 Skrevet 11 timer siden Jeg lurer på om den jeg kjøpte nå sist ble tatt fortidlig fra sin mor, ble solgt via en som ikke orka å ha den, fikk den 4mnd. Min første hund var veldig selvstendig og bestemt, og ble derfor min venn, denne jeg har nå krever mye nærhet og kos og følger meg veldig tett, derfor føler jeg meg litt som en mamma...
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #18 Skrevet 11 timer siden Jeg syns det var skikkelig teit før jeg fikk hund selv. Nå er jeg mamma til hunden🙈"komme til mamma" osv. Har jo barn også da, så kanskje det har noe med saken å gjøre. Men hun er jo babyen i familien og jeg prater mye "babyspråk" til henne😅 Må si det virker mer som et unntak å ikke kalle seg mamma el pappa til hunden. Fleste jeg kjenner og bekjente med hund sier mamma/pappa . Anonymkode: 41059...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden Jeg et mams, og samboeren min er paps Bare fordi det er enklere enn å si navnene våre. "finn mams" "let etter paps!" vi leter mye etter hverandre på tur, hunden elsker det. Anonymkode: 9079f...039
Hmmmmmm Skrevet 10 timer siden #20 Skrevet 10 timer siden Jeg er mamsen til hundene mine. For alle tre. Jeg er mer mamma til de enn jeg er til barnet jeg har født, som er voksen nå da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå