AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Som mann som har mottatt ubeskyttet oralsex av en ukjent kvinne i ca 5-10 minutter. Hva er sjansen for å bli smittet av kjønnssykdommer? Er det mulig å tallfeste sannsynlighetsprosenten for de mest vanlige kjønnssykdommene? Anonymkode: eb592...a1d
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni En kompis av meg har fått kreft i halsen/strupehodet pga smittet med hpv virus under oralsex. Han er 45 år, og vært gift i 12 år. Dette er altså en lang prosess fra smitte til kreft, men det skjer… Anonymkode: a765c...dbb
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Som mann som har mottatt ubeskyttet oralsex av en ukjent kvinne i ca 5-10 minutter. Hva er sjansen for å bli smittet av kjønnssykdommer? Er det mulig å tallfeste sannsynlighetsprosenten for de mest vanlige kjønnssykdommene? Anonymkode: eb592...a1d Sjangsen er like stor uansett hvordan sex foregår. Anonymkode: c6e05...719
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Risikoen er til stede, men vesentlig lavere enn ved samleie. Dersom den som utfører oralsex har f.eks utbrudd av munnherpes eller sår i munnen, øker risikoen. Anonymkode: e435a...1a4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sjangsen er like stor uansett hvordan sex foregår. Anonymkode: c6e05...719 Det er jo bare tull. Hvorfor svarer du? Anonymkode: e435a...1a4
Bamseklemmer Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Jeg har kysset, slikket og pult kvinner i snart 40 år, og nesten aldri brukt kondom.. Kun fått 1 clamydia i ung alder, og den ble oppdaget av en test fra sjømannslegen. Etter at jeg sluttet på sjøen, testet jeg meg gjevnlig hos fastlegen.. og nå tar jeg selvtester hjemme. På nyåret tok jeg en grundig test, ifbm. prostatakreft-oppfordringen.. Fast legen min fant ingenting, annet enn litt høyt kolesterol.. Jeg er ganske sikker på at SOI, først og fremt handler om tillit og valg av partner. En partner som tester seg ofte.. er rett og slett stolt av å teste seg og være sykdomfri. SOI tror jeg også tilhører de yngste, for voksne er mere nøye og skjønner alvoret. Og siden sexlivet mitt, så har de fleste kvinner vært 40+.. Så jeg tror ikke jeg har hatt flaks, men voksne kvinner tester seg oftere. Nå er det jo blitt pop, og bare kos å vente på resultatet av hjemmetesten sammen🥰 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni Infeksjon Smitterisiko ved oralsex (estimat) Kommentar Gonoré 5–25 % Kan finnes i halsen uten symptomer. Ganske vanlig overførsel. Klamydia <1–10 % Mindre vanlig via munn, men mulig. Syfilis Lav (ukjent prosent, men mulig) Kan overføres via små sår eller sår i munnen. Herpes (HSV-1/2) 1–10 % (ved aktiv utbrudd) Høyere risiko hvis personen hadde munnsår. HPV Ukjent, men mulig Kan overføres via hud-til-hud-kontakt; vanlig, ofte uten symptomer. HIV Svært lav (<0,01 %) Nesten null risiko ved mottak av oralsex; høyere ved ejakulasjon i munnen (men fortsatt lav). Hepatitt B/C Meget lav (nesten null) Sjeldent, men risiko øker med blødninger i munn/munnhule. Anonymkode: a75c4...737
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Infeksjon Smitterisiko ved oralsex (estimat) Kommentar Gonoré 5–25 % Kan finnes i halsen uten symptomer. Ganske vanlig overførsel. Klamydia <1–10 % Mindre vanlig via munn, men mulig. Syfilis Lav (ukjent prosent, men mulig) Kan overføres via små sår eller sår i munnen. Herpes (HSV-1/2) 1–10 % (ved aktiv utbrudd) Høyere risiko hvis personen hadde munnsår. HPV Ukjent, men mulig Kan overføres via hud-til-hud-kontakt; vanlig, ofte uten symptomer. HIV Svært lav (<0,01 %) Nesten null risiko ved mottak av oralsex; høyere ved ejakulasjon i munnen (men fortsatt lav). Hepatitt B/C Meget lav (nesten null) Sjeldent, men risiko øker med blødninger i munn/munnhule. Anonymkode: a75c4...737 Interessant, men kildehenvisning hadde vært kjekt. Hvis KI, også hvilken tjeneste og versjon av denne. Anonymkode: 56fde...bee
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): En kompis av meg har fått kreft i halsen/strupehodet pga smittet med hpv virus under oralsex. Han er 45 år, og vært gift i 12 år. Dette er altså en lang prosess fra smitte til kreft, men det skjer… Anonymkode: a765c...dbb Samme her, mannen til en venninne av meg har nettopp gått gjennom kreftbehandling for kreft i halsen/strupen pga hpv i sin tid. Han er ferdig nå, men det er altså en seksuelt overførbar sykdom. Anonymkode: f5893...7dc
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni Like stor som ved annen sex. Anonymkode: 1c755...5c9
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni Vedkommende må jo ha en smittsom infeksjon i halsen å overføre til din penis. Hadde tatt livet med ro. Anonymkode: b42ca...493
Snok1 Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): En kompis av meg har fått kreft i halsen/strupehodet pga smittet med hpv virus under oralsex. Han er 45 år, og vært gift i 12 år. Dette er altså en lang prosess fra smitte til kreft, men det skjer… Anonymkode: a765c...dbb Det kan ha tatt betraktelig kortere tid enn tolv år.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 14.24): Som mann som har mottatt ubeskyttet oralsex av en ukjent kvinne i ca 5-10 minutter. Hva er sjansen for å bli smittet av kjønnssykdommer? Er det mulig å tallfeste sannsynlighetsprosenten for de mest vanlige kjønnssykdommene? Anonymkode: eb592...a1d Det karakteres ikke som en kjønnssykdom, men man kan få kjønnsvorter via munn. Og det er et virus man aldri blir kvitt. Det er mange som har det uten vite det. Anonymkode: fbc14...438
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det karakteres ikke som en kjønnssykdom, men man kan få kjønnsvorter via munn. Og det er et virus man aldri blir kvitt. Det er mange som har det uten vite det. Anonymkode: fbc14...438 Og herpes og hpv Anonymkode: df6af...b77
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni Majer skrev (På 28.6.2025 den 14.28): Nei, men det er også risiko for hepatitt, hiv, hpv osv Nei HIV og hepatitt er det så og si null risiko for ved oralsex. Man må i tilfelle nesten ha åpne sår eller noe slik. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Like stor som ved annen sex. Anonymkode: 1c755...5c9 Nei. Anonymkode: f6299...71a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå