Cid Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni https://www.tv2.no/nyheter/norsk-tipping-mange-fikk-feil-varsel-om-millionpremie/17868555/ Noen her som ble berørt av dette? Ser at noen mener at de burde få en form for kompensasjon for dette, synes dere at det hadde vært rimelig? (Jeg spiller ikke lotto eller noe sånt så jeg er ikke berørt selv)
Noomie Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Kompensasjon er patetisk og ikke innafor å kreve. 🙄 De har jo vunnet, og vil få det de har vunnet. 6
Satansopp Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Jepp, jeg fikk feilaktig beskjed om at jeg var blitt millionær. Skjønte med én gang at det ikke kunne stemme da jeg logget meg inn og sjekket kupongen. MEN, pulsen ble litt høyere da jeg fikk SMS fra Norsk Tipping om premie..har nemlig vunnet andrepremie i Joker en gang, så jeg vet at ved "høy premie" oppgis ikke beløp i meldingen, bare at man har vunnet og må logge seg inn for å sjekke. Så ja, tiden som gikk fra jeg leste meldingen til jeg sjekket resultatet var jo nervepirrende. Jeg tenkte jo da at jeg har fått en premie som er høyere enn 10 000 kroner, og det er jo alltid hyggelig! Har ikke tenkt på kompensasjon..men synes synd på de folkene som gråt av glede og sprettet champagnen og diverse før de innså nedturen🙈
Violetta Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Noomie skrev (17 minutter siden): Kompensasjon er patetisk og ikke innafor å kreve. 🙄 De har jo vunnet, og vil få det de har vunnet. De har jo ikke vunnet. 3
Noomie Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni (endret) Violetta skrev (8 minutter siden): De har jo ikke vunnet. Jo de har det, det er bare summen som er ganget med alt for mye på grunn av en mennesklig svikt. "Det ble gjort en utregningsfeil som skyldtes menneskelig svikt. Feilen førte til at vi sendte ut premievarsler og informasjon til kundene om at de hadde vunnet. Det stemmer at alle det gjaldt faktisk hadde gevinst – men beløpene som ble oppgitt var altfor høye, sier Tonje Sagstuen, administrerende direktør i Norsk Tipping, etter krisemøtet til VG." https://www.vg.no/nyheter/i/yEo99x/norsk-tipping-sjef-etter-krisemoete-jeg-er-fryktelig-lei-meg Endret 28. juni av Noomie La til kilde 1 2
Brunello Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Dette er en feil som ikke går ut over noen. De får gevinsten de skulle hatt. Ferdig med saken. En langt grovere feil fra Norsk tipping er at tippelag har fått en fordel i trekning av ekstragevinster. 5
Hololo Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni kompensasjon for hva? de har jo ikke tapt noe på dette. 3
Cid Skrevet 28. juni Forfatter #9 Skrevet 28. juni Million skrev (49 minutter siden): Det er et par tråder om det fra før.... Takk, jeg søkte på lotto og fant ikke noe. Tenkte ikke på å skrive tipping isteden Den om å saksøke ser artig ut, må ta en titt 😅
Haloman Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni Jeg "vant" nesten 2 millioner, fikk sjokk, frysninger på hele kroppen og rakk å tenke på et par ting jeg ville bruke av pengene på. Det varte i ca 10 minutter før jeg fikk summet meg til å sjekke tallene og vg.no 😅 Skuffende? Ja, i noen minutter før vi bare måtte le av det hele. Ville aldri krevd kompensasjon, jeg tapte jo ingenting på dette. Jeg vant ca 200 kr. Litt nedtur, men de 2 millionene var aldri mine in the first place 😅 5 1
Gjest Cartman Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni NEI! Det er lov å gjøre feil. Denne drittkulturen der man skal ta folk og organisasjoner for den minste ting er noe vi har importert fra USA.
lew Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni (endret) Går ann sjekke lotto talls,3 rette gjør deg ikke til millionær.Utrolig kjedelig se man er blitt millionær,men tekniske feil skjer og dem har fått det dem vant .Kan jo ikke dele ut millioner pga feil.Da er det jo litt dems egen feil også,Som ikke sjekket tallene. Endret 29. juni av lew
DenEnesteMannenHer Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni Den ekte vinneren her er den avgåtte lederen, med totalt 3 mill. i lønnspakke uten arbeid i perioden. 3 1
sonush Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni Cid skrev (På 28.6.2025 den 12.14): https://www.tv2.no/nyheter/norsk-tipping-mange-fikk-feil-varsel-om-millionpremie/17868555/ Noen her som ble berørt av dette? Ser at noen mener at de burde få en form for kompensasjon for dette, synes dere at det hadde vært rimelig? (Jeg spiller ikke lotto eller noe sånt så jeg er ikke berørt selv) Jeg forstår frustrasjon når man tror man har vunnet stor premie og rekker å legge planer om ferie, oppussing el nedbetaling av lån og sånt, MEN jeg har også foståelse for at det er ekstra vanskelig for spesielle grupper, som teller hver krone, panter flasker eks. alenemødre, uføretrygdede med minste trygd og minstepensjonister. De som kanskje rekker å tenke at de kan endelig ta med ungene på ferie, eller kjøpe nye klær, som de kanskje ikke har gjort på lenge. Det er jo noen som er økonimisk så langt nede, ja. For meg så hadde det bare vært ååååååååååå, så kjedelig, det hadde vært deilig med nedbetaling av lån. Jeg personlig ville ikke tenkt at vi trenger kompensasjon, men at noen gjør det har jeg stor forståelse for. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå