AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Jeg er blek, veldig blek. Så blek at kjæresten min ikke har møtt noen så bleke før.. vi reiser til sørligere strøk på sensommeren, og jeg vil naturligvis forsøke å få litt farge, uten å brenne meg. «Problemet» er at om min samboeren får viljen sin, så blir jeg liggende under en parasoll hele turen, med noen få pauser i solen.. Så mitt spørsmål til deg som også er blek er; hvordan beskytter du deg i solen, samtidig som du får en fin farge? Jeg bruker selvsagt spf 50, smører meg regelmessig, tar pauser fra solen osv. Anonymkode: d9962...87e
AnonymBruker Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni En kort ferie vil ikke gjøre noe markant for deg uansett. Smør deg med SF50 og fokuser på å nyte ferien i stedet. Anonymkode: b51eb...c02
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En kort ferie vil ikke gjøre noe markant for deg uansett. Smør deg med SF50 og fokuser på å nyte ferien i stedet. Anonymkode: b51eb...c02 Jeg kan absolutt få bra nok farge på to uker, men takk for tipset. Anonymkode: d9962...87e
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni Kan ikke han ligge under parasollen og du utenfor? Ingen tvinger vel noen til å ligge under en parasoll? Anonymkode: 28329...690 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan ikke han ligge under parasollen og du utenfor? Ingen tvinger vel noen til å ligge under en parasoll? Anonymkode: 28329...690 Samme her, skjønte ikke problemet med denne kjæresten. Hva er det han ønsker å hvorfor skal du ts gjøre som han vil? Hvorfor må du ligger under parasoll? For å få farge må du dessverre være i solen. Ja man kan få lite under parasol også, fra stråler som speiles fra bakken og vannet, men ikke på samme måte. Anonymkode: da7bb...60c
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme her, skjønte ikke problemet med denne kjæresten. Hva er det han ønsker å hvorfor skal du ts gjøre som han vil? Hvorfor må du ligger under parasoll? For å få farge må du dessverre være i solen. Ja man kan få lite under parasol også, fra stråler som speiles fra bakken og vannet, men ikke på samme måte. Anonymkode: da7bb...60c Han nekter meg selvsagt ikke å ligge i solen, men han kan bli litt masete, så jeg skulle gjerne hatt noen betryggende ord så han sluttet å stresse sånn. Han er generelt en lite bekymret type og han maser aldri, med unntak av når hans «albino» kjæreste befinner seg i solen 😄 Anonymkode: d9962...87e
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Men hvorfor vil du ødelegge huden din? "Farge" er en solskade, uansett hvordan man ser på det. Jeg ville holdt meg ute av direkte sollys så mye som overhodet mulig. Med mindre du har lyst til å se ut som du er 70 når du er 40 da. Anonymkode: b4f2a...5e4 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Jeg er litt blek, og huden min tåler sol godt. Nå skal jeg til varmen i to uker. Jeg har tatt spraytan - og har også med påfyll. Når det gjelder solen er det klær, solhatt og skygge, som gjelder. Nordisk hud og sol går ikke veldig godt sammen. Det er bare å be om pigmenteringer om noen år, og også kreft etterhvet. Anonymkode: cdf5f...c07 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvorfor vil du ødelegge huden din? "Farge" er en solskade, uansett hvordan man ser på det. Jeg ville holdt meg ute av direkte sollys så mye som overhodet mulig. Med mindre du har lyst til å se ut som du er 70 når du er 40 da. Anonymkode: b4f2a...5e4 For en unødvendig overdrivelse. Anonymkode: d9962...87e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er litt blek, og huden min tåler sol godt. Nå skal jeg til varmen i to uker. Jeg har tatt spraytan - og har også med påfyll. Når det gjelder solen er det klær, solhatt og skygge, som gjelder. Nordisk hud og sol går ikke veldig godt sammen. Det er bare å be om pigmenteringer om noen år, og også kreft etterhvet. Anonymkode: cdf5f...c07 Jeg hadde glemt hvor irriterende KG kan være når det kommer til å få råd man ikke har bedt om. Anonymkode: d9962...87e
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde glemt hvor irriterende KG kan være når det kommer til å få råd man ikke har bedt om. Anonymkode: d9962...87e Da har en kjæreste som sier du er den blekeste han kjenner. Kaller deg albino. Og tvinger deg til å sitte under en parasoll i ferien. Og alle som svarer her er irriterende. 😜 Anonymkode: cdf5f...c07 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Jeg ligger i skyggen med faktor 50 og blir brun, får veldig fin farge som varer lenge. Anonymkode: 90b82...61c
AnonymBruker Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni Må le litt av at dere vil sole dere brune og samtidig bruker SPF50. Dere huden deres, dere blir seende gamle ut altfor tidlig, huden får solskader osv. Ikke det du spør om, nei, men noen ganger trenger man å høre noe annet. For du kan faktisk ikke "ivareta" huden din når du griller den under solen. Å bli solbrent unngår du ved å smøre deg godt med SPF50 hver andre time og alltid etter å ha badet eller svettet mye, og ved å ta lange pauser fra solen. Er du utrolig blek så blir du trolig brent uansett etter en times tid. Nordisk hud hater sterk sol. AnonymBruker skrev (3 timer siden): For en unødvendig overdrivelse. Anonymkode: d9962...87e Det er ikke overdrivelse og heller ikke unødvendig. Jeg er 30 år, og har opplevd flere ganger at folk tror jeg er yngre enn 25 år - en kollega forleden trodde jeg var 19 år..... Kjenner flere som er like gamle som meg og yngre som ser eldre ut nettopp på grunn av solskader. Linjer og sterke pigmenteringer i ansiktet osv. De kunne unngått mye av tidligere aldringstegn om de beskyttet seg mot sola og lot være å sole seg brune. Selvbruning er alfa omega om man absolutt skal ha brunere hud. Jeg sola meg noen få ganger brun i tenårene. Det er det. Så kan man si hva man vil, føler mange av de som soler seg kjempe brune hver sommer er litt virkelighetsfjerne når det gjelder egen hud og hvordan de blir oppfattet. Alle som bruker mye tid på å sole seg og blir mange nyanser brunere hver sommer ser eldre ut tidligere. Gener spiller en kjempe stor rolle når det kommer til hvor raskt huden eldes, men det gjør også soleksponering, og du kan faktisk kontrollere soleksponeringen. Er det samme med folk som røyker, kjører uten bilbelte osv... De burde få høre at det de gjør er skadelig, enten de vil det eller ikke. Anonymkode: eb3d1...60a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni Ikke prøv å bli brun, det vil du bare angre på senere. Hudkreft og rynker er ikke verd det. Gå for høy faktor, skygge og selvbruning. Anonymkode: fc949...150 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå