Eva-Lena Skrevet 28. juni #41 Skrevet 28. juni Jeg sluttet med det da jeg var 18 år. Veldig glad jeg bare brukte det i ca 3 år. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #42 Skrevet 28. juni Hedda-78 skrev (1 time siden): Ser ut som jeg må presisere spørsmålet mitt litt. Spørsmålet mitt er jo til kvinner i moden alder som lever i parforhold med en fertil mann. Spørsmålet er jo egentlig "når blir en kvinne infertil pga alder? ", ikke "hvor gammel var du da mannen din steriliserte seg" Jeg vil si rundt 40 år. De fleste blir ikke gravide på egenhånd etter 40 + og om de blir gravide ender de fleste med spontan abort Anonymkode: 248df...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #43 Skrevet 28. juni Er 45 og bruker pessar, har helt regelmessig mens fortsatt. Både mor og mormor var fruktbare etter passerte 40, som at de fødte da. Jeg sjekka egglagre mm, og er fortsatt frukbar. Akkurat når jeg slutter å være det, vet jeg jo ikke. Tror mora mi kom i overgangen i 50-årene. Min mann er noen år yngre enn meg og såvidt jeg vet fruktbar. Anonymkode: fb168...a27 1
Hedda-78 Skrevet 28. juni Forfatter #44 Skrevet 28. juni Eva-Lena skrev (1 time siden): Jeg sluttet med det da jeg var 18 år. Veldig glad jeg bare brukte det i ca 3 år. Hva gjorde dere etterpå, da, for å unngå graviditet?
AnonymBruker Skrevet 28. juni #45 Skrevet 28. juni Jeg satte inn ny hormonspiral da jeg var 50. Gynekologen sa at jeg haddde noen eggposer igjen, men at sannsynligheten for befruktningsdyktighet var forsvinnende liten. Men valgte å sette inn da det stopper blødninger gjennom overgangsalderen som er på trappene. Jeg anbefaler det. Anonymkode: 6959f...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #47 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Og jeg er 40 nå og er ufrivillig barnløs. Hva er ditt problem? Jeg svarte på overskriften. Anonymkode: e9f68...34f Jeg har ikke noe problem med det, selvsagt, det var jo bare en vesentlig detalj i svaret ditt som manglet mtp problemstillingen. Spørsmålet er jo ikke myntet på dem som sluttet fordi de ønsker å bli gravid, men på dem som ikke ønsker å bli gravid. Anonymkode: 75e37...5d4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #48 Skrevet 28. juni Jeg for min del BEGYNTE med hormonprevensjon da jeg ble 45. Før har jeg ikke tålt hormoner pga bivirkningene. Brukte kobberspiral. Nå fungerer det bra med hormonspiral. Bruker den ikke for prevensjonen sin del men for å slippe uregelmessig mens og store blødninger. Anonymkode: a6dda...76c
Eva-Lena Skrevet 28. juni #49 Skrevet 28. juni Hedda-78 skrev (1 time siden): Hva gjorde dere etterpå, da, for å unngå graviditet? Prøvde i flere år å få barn. Da vi hadde fått de barna vi ville ha, så steriliserte han seg. Han ville ikke at jeg skulle bruke p-piller unødig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #50 Skrevet 28. juni 35-ish. Jeg har riktignok aldri bekymra meg for uventa graviditet, jeg bare vet at jeg ikke kan få barn. Nå er jeg 41 og selv om jeg og mannen har sex regelmessig inkludert piv med utløsning i meg npr jeg har eggeløsning så har jeg aldri engang tatt en graviditetstest. Syklusen min er dønn stabil. Skulle det alikevel skje at jeg blir gravid så er barnet velkomment. Bare ikke savna. Anonymkode: c6c68...572
AnonymBruker Skrevet 28. juni #51 Skrevet 28. juni Har pcos så tåler ikke prevensjons midler. Her har mannen bruk kondom i alle år. Er 48 år og fortsatt regelmessig mens så bruker kondom fortsatt. Anonymkode: d077f...023
AnonymBruker Skrevet 29. juni #52 Skrevet 29. juni Har vært singel i 12 år og tar p pille for å ikke ha mensen. Kommer til å gå på den til jeg ikke lenger kan få mensen lol. Hvis jeg tok den for prevensjon hadde jeg nok stoppet i 45 års alder. Sjansen for å bli gravid da er liten nok, og sjansen for spontanabort er høy i tillegg. Anonymkode: abe74...a40
AnonymBruker Skrevet 29. juni #53 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg satte inn ny hormonspiral da jeg var 50. Gynekologen sa at jeg haddde noen eggposer igjen, men at sannsynligheten for befruktningsdyktighet var forsvinnende liten. Men valgte å sette inn da det stopper blødninger gjennom overgangsalderen som er på trappene. Jeg anbefaler det. Anonymkode: 6959f...f0f Gjorde det samme, er nå 54 og har hatt denne spiralen i snart fem år, på tide m ny celleprøve straks. Skal da høre om spiralen bør tas ut. Anonymkode: 9eb33...797
Lorieen Skrevet 29. juni #54 Skrevet 29. juni Sluttet med prevensjon da jeg var 26. Er snart 43 nå. Bruker Justisse-metoden på åttende året. Det fungerer fint.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #55 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, men da skjer det selvsagt heller ikke. Siden du ikke har opplevd det🤭 Anonymkode: f4c16...e41 De fleste menn uten komplett lege og sprøyteskrekk stiller opp når dama, samboer eller kone har gått på prevensjon for begges del hele forholdet. Som du kanskje vet (eller er du mann?) har mange kvinner redusert livskvalitet pga p-piller, p-stav etc. Blant bivirkningene som er vanlig er depresjon og redusert sexlyst. Du mener det er greit at kvinner skal ta støyten hele sitt liv og plages med det fordi partner ikke gidder å "bidra" til forholdet ? Anonymkode: 377f3...291
AnonymBruker Skrevet 29. juni #56 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vil si rundt 40 år. De fleste blir ikke gravide på egenhånd etter 40 + og om de blir gravide ender de fleste med spontan abort Anonymkode: 248df...5c9 Bare tull. Bare hør med bestemødre så ser dere hvor mange som fikk en hel skokk unger etter fylte 40. Min far var 3 av 5 søsken som moren fikk etter fylte 40. Og du kan selv se mange rundt deg som får barn etter de er 40. Anonymkode: 377f3...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå