Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har lest i noen kommentarer på Facebook at flere visstnok har tatt livet sitt pga. dette her. De la ikke ved kilder. Noen som vet om dette er sant eller ikke? Høres for vilt ut.

Anonymkode: 94086...9be

Hvor på facebook ser du det?

Anonymkode: b51c3...a6f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har lest i noen kommentarer på Facebook at flere visstnok har tatt livet sitt pga. dette her. De la ikke ved kilder. Noen som vet om dette er sant eller ikke? Høres for vilt ut.

Et skred av selvmord pga dette mener du? -da ville det nok ikke bare stått i noen kommentarer på facebook 🤦🏻‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det ekstra cash på ho dama. 6 måneder etterlønn som er jo 1.500.000 kroner. Herlige saker. Drite på draget, ekstra peng 😂

Anonymkode: 4043b...efc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Antageligvis bare sludder og tøv. Ingen er så dumme at de tar livet sitt pga dette. Dersom noen har tatt livet sitt i helgen, så var det av andre grunner og noe de uansett hadde planlagt å gjøre av andre grunner, som psykisk sykdom f.eks.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da blir det ekstra cash på ho dama. 6 måneder etterlønn som er jo 1.500.000 kroner. Herlige saker. Drite på draget, ekstra peng 😂

Vant 1,5 millioner på eurojackpot.

Anonymkode: b51c3...a6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, 

Jeg fikk brudd i beinet og sykemeldt i 6 uker i tillegg til at jeg skulle dra på ferie om 2 uker til syden .
Ikke at jeg trenger forklare meg selv her men sånn her skjedde dette.

Jeg var på gardintrapp og malte, hadde telefonen i lomma med lyd fordi min datter var på telttur med venninne og jeg ville ha den tilgjengelig i tilfelle det var noe. Det plinget melding på telefon og jeg åpnet, det var fra nummer 6000 at jeg hadde funnet i eurojackpot og måtte logge meg inn for mer informasjon. Når jeg gikk inn i appen så tikket det inn at jeg har vunnet.  Jeg hopper og snubler, glemmer et sekund der hvor jeg stod. Falt og slo meg skikkelig, jeg skadet meg skikkelig og ble litt opptatt med foten. Jeg satt meg ned i sofaen med is på foten og åpnet appen igjen, det var da jeg så at jeg har bare 2+1 rette. Så tenkte her er det noe rart. Og så plutselig ble alt borte fra appen. Jeg levde i håp at det fortsatt stemte og at jeg kom til å bli ringt opp. Ble veldig skuffet at dette var bare en feil.

Anonymkode: 02ed7...436

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 8.33):

Var en av de igår som fikk melding at jeg hadde vunnet flere millioner kr. 
Jeg ble jo så glad at jeg hoppet og landet slik at jeg skadet meg hardt. 
Synes dette var så utrolig kjipt og at sånn feil kan skje. 
Kan man prøve å saksøke dem og få en kompensasjon?

Litt morsom trolling - 6/10

Anonymkode: a01eb...2a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt morsom trolling - 6/10

Jeg skulle ønske jeg trollet faktisk🙄 

Lite gøy å få ferien ødelagt og sykemeldt.

Om jeg hadde vunnet på ekte så hadde skaden skjedd uansett. men da hadde jeg   vært en glad og lykkelig skadet person🤣

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kunne jo fordelt de pengene på de forsmådde vinnerne, men hadde ikke blitt mye på hver. 

Anonymkode: 1c801...da9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle ønske jeg trollet faktisk🙄 

Lite gøy å få ferien ødelagt og sykemeldt.

Om jeg hadde vunnet på ekte så hadde skaden skjedd uansett. men da hadde jeg   vært en glad og lykkelig skadet person🤣

Hadde håpet for din skyld at det var trolling.

Leit å høre at du er skadet, god bedring 

Skrevet

finnes omtrent ikke en arbeidsplass i Norge der det ikke blir gjort feil, og selv om jeg synes synd på de som trodde de var millionærer en liten periode, så anser jeg dette som en feil som kan vær "fort gjort", og hvem av oss gjør ikke slike av og til? nå jobber heldigvis ikke de fleste av oss i Norsk Tipping.

Men synes samtidig at det er merkelig at folk faktisk har trodd at de har krav på kompensasjon her.

Tonje Sagstuen gikk av, men det tror jeg skyldes en rekke problemer Norsk Tipping har hatt i det siste og ikke denne enkel hendelsen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (5 timer siden):

Et skred av selvmord pga dette mener du? -da ville det nok ikke bare stått i noen kommentarer på facebook 🤦🏻‍♀️

Ikke et skred (hvor brukte jeg ordet skred, forresten?), men at flere hadde gjort det pga denne saken. Derfor jeg spurte her, for jeg kunne ikke finne noen kilder på det.

AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (54 minutter siden):

finnes omtrent ikke en arbeidsplass i Norge der det ikke blir gjort feil, og selv om jeg synes synd på de som trodde de var millionærer en liten periode, så anser jeg dette som en feil som kan vær "fort gjort", og hvem av oss gjør ikke slike av og til? nå jobber heldigvis ikke de fleste av oss i Norsk Tipping.

De fleste av oss gjør nok ikke feil som medfører at et stort antall mennesker tror de har en av sitt livs beste dager for så å bli sendt i kjelleren. Men det er jo en alvorlig systemfeil i seg selv hvis dette er noe som kan gjøres med et feil tastetrykk. Tenk om sykehusene feks hadde hatt en knapp som hvis man trykket feil sendte beskjed til alle kreftpasienter om at de var friske. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste av oss gjør nok ikke feil som medfører at et stort antall mennesker tror de har en av sitt livs beste dager for så å bli sendt i kjelleren. Men det er jo en alvorlig systemfeil i seg selv hvis dette er noe som kan gjøres med et feil tastetrykk. Tenk om sykehusene feks hadde hatt en knapp som hvis man trykket feil sendte beskjed til alle kreftpasienter om at de var friske. 

Jeg skjønner ikke hvordan denne feilen kan ha skjedd. 

De påstår det har blitt slått inn ett gangetegn i stedet for ett deletegn, men da skulle premiene 'kun' ha vært 10 000 ganger større. Men de var jo enda større, de var jo 10 219,noe større. Og er det virkelig en person som hver eneste uke, to ganger i uken, som manuelt sitter og taster dette inn for å konvertere valutaen fra euro til nok? Er systemet deres så simpelt??? 

Anonymkode: 9d85c...9c0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De påstår det har blitt slått inn ett gangetegn i stedet for ett deletegn, men da skulle premiene 'kun' ha vært 10 000 ganger større. Men de var jo enda større, de var jo 10 219,noe større. Og er det virkelig en person som hver eneste uke, to ganger i uken, som manuelt sitter og taster dette inn for å konvertere valutaen fra euro til nok? Er systemet deres så simpelt??? 

Kanskje noen har tastet feil da lønna til sjefen deres ble lagt inn også. Skulle vært 300 000 kroner, men ble satt til euro 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker forresten at de som har den vanligvis trivelige jobben med å ringe rundt til lottomillionærer, vil bli møtt med mye mistro fremover. Men så mange som har fått feil beskjed om milliongevinst, skal man ikke se bort fra at noen av dem faktisk tar toppgevinsten neste gang. Blir nok noen bra saker i avisa da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er nok ikke alt de har automatisert enda. Derav denne feilen. Det er ikke personens feil, men fullstendig mangel på testing og varsling for å hindre slike feil.  

Anonymkode: eb0d9...75d

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke et skred (hvor brukte jeg ordet skred, forresten?), men at flere hadde gjort det pga denne saken. Derfor jeg spurte her, for jeg kunne ikke finne noen kilder på det.

Det ville mediene kalt det om så var tilfelle... 

Skrevet

Jeg anse ditt eksempel ang kreft pasienter som ganske mye værre enn det som har skjedd her.
Og jo, de fleste av oss kan og har sikker gjort lignendes feil på jobb, det er bare når fleste parten gjør det så går det ikke utover mange mennesker, så vi kan rett opp de feilene i stillhet.

Det er selvsagt kjipt, uten tvil. Men menneskelige feil vil vi aldri klare å luke ut.
Heldigvis skjedde dette i Norsk Tipping, mye værre når feil skjer på sykehus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner dette traff en nerve hos mange. Det ville kunne det gjort hos meg også hvis jeg hadde husket å spille, noe jeg nå er glad for at jeg ikke gjorde.

Men å saksøke? Da går det fra irriterende til dyrt.

Anonymkode: 5489d...643

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...