AnonymBruker Skrevet 29. juni #81 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sorry at jeg må sitere meg selv igjen, glemte å legge til lønna som er over 3 millioner kroner. Helt syke greier. Der har hun hatt en årslønn på over 3 millioner kroner. https://www.vg.no/nyheter/i/Gy751x/toppsjefen-gaar-av Anonymkode: 4043b...efc Trøst deg med at hun har ikke hatt den så lenge. Under 2 år. Men synes hun hadde mager utdannelse til å sitte med en slik inntekt og et slikt ansvar. Anonymkode: d3153...259 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #82 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 8.53): Denne saken er en tragedie og en skandale. MEN: Derfor skal man ALLTID dobbeltsjekke før man slipper jubelen løs. Jeg har ihvertfall alltid tenkt at den dagen de ringer fra Hamar så får de ikke overbevist meg om noen premie før pengene fysisk er på kibto og jeg med selvsyn ser at dette faktisk er riktig. At folk jubler og spretter champagne i det sekundet de ser premien vitner om litt dårlig dømmekraft og litt lite refleksjon i handling. Alltid vær kritisk, så blir du ikke skuffet når noe som var for godt til å være sant, var nettop det. Anonymkode: 3cbcc...869 Jeg tenker at om de ringer tror jeg på det, men ikke på en melding Anonymkode: 9c5bb...563
AnonymBruker Skrevet 29. juni #83 Skrevet 29. juni Millimani skrev (29 minutter siden): En i min familie fikk melding om at hen hadde vunnet 45 kr, og at hen kunne sjekke spillet sitt i appen eller på nettsiden. Tlfnr til Norsk Tipping sto under. 45 kr gitt Ja altså dette er jo normalen, at man har vunnet det man får beskjed om at man har vunnet. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og styreleder er selveste Sylvia Brustad. – Jeg kan ikke gi noen garantier for at noe slikt ikke skjer igjen, men vi skal gjøre alt i vår makt for å forhindre det. Anonymkode: 3ae25...3d0 Brustad burde aldri fått en viktig stilling igjen etter at vi fortsatt lever med Brustadbuene så mange år etterpå 😛 Anonymkode: 1c801...da9 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #84 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Som jeg har forstått det er det en menneskelig feil. Jeg forventer da at vedkommende får sparken, det er mer riktig enn at øverste sjef går av. Anonymkode: 588b5...3dc Problemene til Norsk Tipping er mer omfattende enn som så. Øverste sjef burde ha gått av for lengst https://www.vg.no/sport/i/KMAxP4/varsler-gigantbot-til-norsk-tipping-feilen-har-rammet-millioner-av-spillere Anonymkode: d1e79...723 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #85 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Som jeg har forstått det er det en menneskelig feil. Jeg forventer da at vedkommende får sparken, det er mer riktig enn at øverste sjef går av. Anonymkode: 588b5...3dc Øverste sjef bør sørge for at rutinene er gode nok til å unngå menneskelige feil av dette kaliberet. Øverste sjef bør også være profesjonell nok til å raskt forstå omfanget av denne feilen og konsekvensene det har for alle som fikk melding. Øverste sjef bør være klok nok til å uttrykke seg bedre enn Sagstuen gjorde i dette intervjuet hvor hun tydelig bare var ute etter å bevise at norsk tipping ikke kom til å være ansvarlig for erstatning, da ingen penger hadde blitt utbetalt. Hun burde ha skjønt at det var viktig å uttrykke forståelse for hvordan hendelsen kan ha påvirket de som i et øyeblikk trodde de hadde vunnet flere millioner og at livet hadde forandret seg. https://www.vg.no/stories/336018/norsk-tipping-om-utregningsfeil-beklagelig?utm_source=share (Jeg finner bare link til et utdrag av det fulle intervjuet, hvor hun flere ganger terpet på dette) Anonymkode: b51c3...a6f 1 2
Brunello Skrevet 29. juni #86 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Slik jeg skjønner det så kan man ha på varsel for premie, og da får man en sms der det står noe slikt som "du har vunnet x antall kroner". Og når den kommer fra Norsk Tipping, som er en organisasjon man har høy tillit til så skjønner jeg at folk faktisk tror det. En annen ting ville vært om man sjekka i appen, og så at man hadde 2+1 rett og vant over en million - da burde noen alarmer gå og man bør dobbeltskjekke. Anonymkode: 5ec83...aa2 Selvfølgelig tror folk på det. Men jeg er i alle fall skrudd slik sammen at jeg hadde trippel-sjekket (minst) at det stemte. Og da ville jeg fort ha forstått at det var en feil. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #87 Skrevet 29. juni Jeg fikk også denne meldingen. Første jeg gjorde var å dumpe dama og si opp jobben. Jobben trenger jeg ikke, og det vil være lett å finne mye bedre med så mye penger. Skuffelsen var stor når det viste seg at jeg ikke hadde vunnet likevel. Skjønner jo at Norsk Tipping ikke har råd til å betale ut alle disse gevinstene, men håper virkelig de kan gi en hjelpende hånd til de av oss som har gått på tak på grunn av meldingen. Hadde jo vært fint om de kunne hjulpet med å få en jobb med ca. samme lønn, og en dame med ca. like fint fjes. Anonymkode: 89f23...f61 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #88 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sorry at jeg må sitere meg selv igjen, glemte å legge til lønna som er over 3 millioner kroner. Helt syke greier. Der har hun hatt en årslønn på over 3 millioner kroner. https://www.vg.no/nyheter/i/Gy751x/toppsjefen-gaar-av Anonymkode: 4043b...efc Helt fantastisk! Hun tjener altså mer enn statsministeren. Han tjente 2,1 mill i fjor. Husk at Norsk Tipping er et heleid statlig aksjeselskap underlagt Kulturdepartementet. Så her er det ingen unnskyldning for at staten ikke har noen makt over lønnssettingen her. Kom ikke her med den vante forklaringen at Norsk tipping er et så stort selskap at de må ha høye lederlønninger for å tiltrekke seg de beste folkene. Tonje Sagstuen? Tilhører ikke akkurat kremen av norske ledertalent… Anonymkode: 113a0...cb3 2 1
MiaW. Skrevet 29. juni #89 Skrevet 29. juni Spiller ikke selv, men er det ikke sånn at de ringer når det er milliongevinst? SMS når det er smågevinst?
AnonymBruker Skrevet 29. juni #90 Skrevet 29. juni MiaW. skrev (12 minutter siden): Spiller ikke selv, men er det ikke sånn at de ringer når det er milliongevinst? SMS når det er smågevinst? Ringer bare på Topppremier. Og litt over en million var på fredag ikke akkurat en topppremie,for å si det slik. Anonymkode: f73c1...5df
MiaW. Skrevet 29. juni #91 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ringer bare på Topppremier. Og litt over en million var på fredag ikke akkurat en topppremie,for å si det slik. Anonymkode: f73c1...5df OK, skjønner.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #92 Skrevet 29. juni Om Norsk Tipping skal saksøkes må det være fordi de bevisst villeder naive kunder om hva de egentlig får for pengene. Vinnersjanser, hvert 20. lodd vinner etc. Samtidig som de later som om de forsøker å beskytte sine spilleavhengige kunder. Virkelig rørende... Men for all det, det er jo flott for alle oss andre som ikke kaster bort penger på NT's virksomheter. Bare synd at mesteparten av overskuddet går til fotball. Etter at de har tatt ut skyhøye lederlønninger. Anonymkode: aa9c7...131 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #93 Skrevet 29. juni MiaW. skrev (31 minutter siden): OK, skjønner. De ringer på alle premier over 1 million. - Jeg for min del er ikke så avhengig av en lottogevinst at jeg har på noe varsel eller sjekker med en gang en trekning er over/eller følger den Live på TV for den saks skyld. Lurer litt på HVEM de er som går ut i avisen og ønsker erstatning og/eller sympati. Er noe spillemessig helsemessig ikke sunt bak det føler. Som om de kanskje har et usunt forhold til spill? Jeg for min del kjøper en 4-8 ukers bong 1 rekke, minstepris, sperrer meg for spill ut 1-2 mnd. frem i tid, og ofte har jeg på 3-4 mnd. glemt å ''fornye'' og glemt å sjekke spillene i sin helhet. Jeg følger selvfølgelig alle tall hvis jeg ser en trekning i ettertid, og ville reagert med en gang på 2+1 ga over 1 million. Jeg har selv fått mer enn 2+1, tror det var 3+1, og det ga UNDER 500 kroner den gang for noen år siden. Virker som de som gikk i taket på å en åpenbart feilaktig gevinst kanskje er i en situasjon hvor økonomien ikke er så bra, og da bør man kanskje IKKE spille? Skatt, regninger, mat/forbruk, og hvis det blir igjen en 50-lapp til en lottokupong etter alt det er betalt etter lønn/trygd, så KAN man spille for det, men ut i fra reaksjonene til folk virker det muligens bedre å spare den i f.eks. fond/aksjer/nødkontanter Håper det går bra med alle som fikk en psykisk knekk av dette og håper også de ikke ser penger som eneste løsning på lykke i verden Anonymkode: dfee2...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #95 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja altså dette er jo normalen, at man har vunnet det man får beskjed om at man har vunnet. Brustad burde aldri fått en viktig stilling igjen etter at vi fortsatt lever med Brustadbuene så mange år etterpå 😛 Anonymkode: 1c801...da9 Det er iallfall noen søndagsåpne butikker pga hun… selv skulle jeg sett at alle butikker kunne ha søndagsåpent. Anonymkode: 01680...dbb
AnonymBruker Skrevet 29. juni #96 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bare en liten fotnote, men er de fleste her for unge til å huske henne som noe annet enn "toppsjef"? Anonymkode: 1c801...da9 Jeg husker henne som en sportsjournalist i Oppland Arbeiderblad. Ikke så minneverdig akkurat. Så veldig overrasket over at hun til slutt ble toppsjef av noe slag. Hun fikk vel jobben gjennom kontaktene sine. Vegar som da sannsynligvis tar over etter henne har en bittelitt mer imponerende utdannelse. Men bakgrunn fra media han også. Så det er ett lite miljø på Hamar for å si det slik. Anonymkode: f73c1...5df 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #97 Skrevet 29. juni MiaW. skrev (2 timer siden): Spiller ikke selv, men er det ikke sånn at de ringer når det er milliongevinst? SMS når det er smågevinst? Det finnes en sånn "mellom-melding" man får når premien er litt større, men ikke stor nok til at de ringer. Husker jeg fikk en sånn en gang, kan ha vært snakk om et par tusen. Anonymkode: 1c801...da9 1
Million Skrevet 29. juni #98 Skrevet 29. juni VG ang Tippeskandalen: Neppe grunnlag for erstatning iflg forbrukerrådet.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #99 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Glemte å legge til at jeg måtte sjekke hva denne "toppsjefen" har av utdanning. Noe bachelor-relatert fra Høgskolen i Hedmark og Bodø på midten av 1990-tallet. Noen myke greier i "Liberal Arts". Etterfulgt av lignende fluffy mykt shit mellom 2006 - 2008 med bachelor i samfunnsfag fra Høgskolen i Lillehammer, krydret med noe mykt ledelse piss fra BI i 2007 - 2008. Så blir man etterhvert direktør, så toppsjef 😂 Herregud, for faen. De hadde det lett på 90-tallet. I dag slår enhver seriøs og gjennomsnittelig student som har et mål om mastergrad den "utdanningen" hun tok på 90.- og deler av 2000-tallet. Anonymkode: 4043b...efc Tonje Sagstuen var en kjent håndballprofil i sin tid. Sikkert pga disse merittene hun kom seg oppover stigen i hjemtraktene. Anonymkode: 01680...dbb
AnonymBruker Skrevet 29. juni #100 Skrevet 29. juni Har lest i noen kommentarer på Facebook at flere visstnok har tatt livet sitt pga. dette her. De la ikke ved kilder. Noen som vet om dette er sant eller ikke? Høres for vilt ut. Anonymkode: 94086...9be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå