AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Er det flere enn meg som har det sånn at jeg må ha maaange timers opphold mellom Otrivin for at det skal fungere ek andre gang? Jeg er gravid og har tatt barnedose én gang i døgnet litt for lenge. Nå er jeg forkjølet, så effekten sitter i kortere. Om jeg tar det en gang til ila natten, er jeg like tett. Er det flere som har det som meg? Anonymkode: 2492f...2b4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Ska ikke brukes mer en 7 dager. Trenger en mer bruk, går en til lege og får kontrollert evnt får nesespray som er for evnt allergi eller lignende. Eller om nesevegg er skeiv som gjør det føles tetr Anonymkode: 70cf3...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Har aldri vært stor fan av nesespray. Bruker alltid veldig lite om gangen. Nesten kun om natta, og veldig lite. Men én gang hadde jeg en intens forkjølelse og endte opp med å bruke sprayen lengre enn jeg burde. Har aldri opplevd en så tett nese, og at nesesprayen ikke funket som før. Så jeg tror kanskje det er det du merker? At du har brukt sprayen i for mange dager og nå mister den effekten. Det som skjedde hos meg ihvertfall. Tror ikke dosen har så mye å si, men hvor lenge man har brukt den. Anonymkode: 98cae...77c
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det flere enn meg som har det sånn at jeg må ha maaange timers opphold mellom Otrivin for at det skal fungere ek andre gang? Jeg er gravid og har tatt barnedose én gang i døgnet litt for lenge. Nå er jeg forkjølet, så effekten sitter i kortere. Om jeg tar det en gang til ila natten, er jeg like tett. Er det flere som har det som meg? Anonymkode: 2492f...2b4 Gratulerer du har ødelagt slimhinnene dine i nesten, ved å bruke nesespray over for lang tid. Om du bruker barnedose eller voksen dose spille ringen rolle. Det eneste som hjelper er å slutte helt med all type nesespray. Der er på tusenvis av andre som har ødelagt neseslimhinnene etter sammenhengende bruk av nesespray over lang, lang tid. Spør fastlegen din så får du det samme svaret. Media har og gjentatte ganger tatt opp saken. Det eneste som hjelper er å kutte nesespray helt ellers blir du bare verre og verre. Anonymkode: 3e98e...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Gratulerer du har ødelagt slimhinnene dine i nesten, ved å bruke nesespray over for lang tid. Om du bruker barnedose eller voksen dose spille ringen rolle. Det eneste som hjelper er å slutte helt med all type nesespray. Der er på tusenvis av andre som har ødelagt neseslimhinnene etter sammenhengende bruk av nesespray over lang, lang tid. Spør fastlegen din så får du det samme svaret. Media har og gjentatte ganger tatt opp saken. Det eneste som hjelper er å kutte nesespray helt ellers blir du bare verre og verre. Anonymkode: 3e98e...b3c Jeg har vært til dels avhengig av Otrivin nesespray, men jeg pleier alltid å snyte meg før og etter, så da kan jeg gå en hel dag uten problemer. Som jeg skjønner så vet ikke folk hva det er å snyte seg– de vil heller gå og trekke inn snørra, og blir jo aldri kvitt. Fordi jeg ville trappe ned, fikk jeg Dymista nesespray for allergi. Jeg brukte den først, så Otrivin og trappet ned til 1 gang hver 48 time. Så var jeg i utlandet i noen uker og brukte ingenting. Kom hjem og bruker ikke nå heller. Anonymkode: 3d40a...915 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har aldri vært stor fan av nesespray. Bruker alltid veldig lite om gangen. Nesten kun om natta, og veldig lite. Men én gang hadde jeg en intens forkjølelse og endte opp med å bruke sprayen lengre enn jeg burde. Har aldri opplevd en så tett nese, og at nesesprayen ikke funket som før. Så jeg tror kanskje det er det du merker? At du har brukt sprayen i for mange dager og nå mister den effekten. Det som skjedde hos meg ihvertfall. Tror ikke dosen har så mye å si, men hvor lenge man har brukt den. Anonymkode: 98cae...77c Men da skjønner jeg ikke at folk kan gå i åresvis på enda større doser enn det jeg har tatt? Det gir ingen mening. Anonymkode: 2492f...2b4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Men da skjønner jeg ikke at folk kan gå i åresvis på enda større doser enn det jeg har tatt? Det gir ingen mening. Anonymkode: 2492f...2b4 Du er gravid, og da skal du ha oppfølging av lege og jordmor. Ta temaet opp med dem når du ikke skjønner og heller ikke har fått med deg alt det som er skrevet og sagt om uvettig bruk av nesespray. Dose / respons-effekten har lite med saken å gjøre. Anonymkode: 3e98e...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Det er sjukt vanskelig å komme seg av otrivinavhengighet når man er gravid, fordi slimhinnene er ekstra hovne helt til etter fødsel. Har hatt flere gravide venninner som har slitt voldsomt med bihuler, ansiktshodepine og nesetetthet under svangerskap, fordi de allerede var otrivinavhengige før graviditet og slimhinnene hovnet ekstra opp i svangerskapet. Hun ene endte opp med å bruke 3 flasker med otrivin nesespray i uka gjennom svangerskapet 🤯 Anonymkode: 6fe15...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå