AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:48 #21 Skrevet lørdag kl 07:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk samme beskjed. Shit happens, de har lagt seg flate. Ble jo veldig glad med en gang jeg også, men kan da ikke være mange som dropper å sjekke tallene når de får beskjed om en milliongevinst? Så fort man gjorde det var det tross alt helt åpenbart at det ikke stemte. Anonymkode: 720a3...98a Du har ikkje lest det eg har skrevet.. Eg har jo sagt at eg skjønna det når eg starta å sjå på det etter 20 minutt, men eg for min del som tippar berre ei sjelden gong sjekka ikkje det med ei gong. La meg få ha mine følelsar omkring detta, og du kan ha dine. Men ikkje minimer mine følelsar sjølvvom du tydeligvis ikkje brydde deg, for eg vart skuffa🤷🏻♀️ Anonymkode: 702e1...53c 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:55 #22 Skrevet lørdag kl 07:55 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ja, jeg kom over den i morgentimene: nyheter uansett jeg vil tro standard og prosedyre fra norsk tipping er at dem ringer på forhånd til spillere når de har vunnet over 1 million kroner. Anonymkode: 3322c...c78 Som en som tidligere har vunnet stor premie; man kan se det i appen før de ringer, og de ringer gjerne ikke med en gang, så jeg skjønner godt at folk trodde på det frem til de fikk sett nærmere på tallene. Anonymkode: 57c20...d8a 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:56 #23 Skrevet lørdag kl 07:56 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fikk en push-varsling som stod: Du har vunnet en høy premie fra Norsk tipping. Ved lave premier står det kun summen. Vi var på toget på første del av ferien. Som en del av et lag, utgjorde da min del nesten 1 mill. Det første slo meg absolutt ikke å sjekke hvor mange riktige vi hadde! Tenkte jo selvsagt på hva slags forskjell disse pengene ville utgjøre for meg i livet mitt, for det ville de gjort. Til de grader. Også kom nedturen. Faen asså. Kulturministeren: dette er uakseptabelt. Javel. Men hva med faktiske konsekvenser? For det blir kanskje maks en bot til norsk tipping fra lotterytilsynet. Jeg kjenner meg så forbanna og skuffa! Det har vært så mange feil fra norsk tipping i det siste! Anonymkode: 7cad2...0f9 😂 Anonymkode: 661c4...729 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:12 #24 Skrevet lørdag kl 09:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har ikkje lest det eg har skrevet.. Eg har jo sagt at eg skjønna det når eg starta å sjå på det etter 20 minutt, men eg for min del som tippar berre ei sjelden gong sjekka ikkje det med ei gong. La meg få ha mine følelsar omkring detta, og du kan ha dine. Men ikkje minimer mine følelsar sjølvvom du tydeligvis ikkje brydde deg, for eg vart skuffa🤷🏻♀️ Anonymkode: 702e1...53c Jeg har lest alt sammen, og jeg har ingen problemer med å skjønne at du ble skuffet. Jeg har da på ingen verdens måte «minimert dine følelser». Jeg bare delte, i likhet med cirka ti andre i tråden, hva jeg tenker og føler rundt Norsk Tipping sin tabbe. Skjønner ikke helt hvorfor du tar det som en slags personlig fornærmelse at jeg ikke ble like påvirket av det hele som en del andre her. Anonymkode: 720a3...98a 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:20 #25 Skrevet lørdag kl 09:20 En må forvente at et selskap som NT som styrer med så mye penger har bedre kontrollmekanismer enn dette her. Her må det selvsagt legges inn flere sikkerhetsmarginer - både automatiske og manuelle. Selvsagt er dette alvorlig - det kan påvirke folks psyke i kortere eller lengre tid. Selvsagt er det småt i den store sammenhengen i verden, men likevel er dette noe som ikke skal skje. Man tuller ikke med millionbeløp. Apropos millionbeløp - toppsjefen i Norsk Tipping, Tonje Sagstuen, har en lønn på nesten 4 millioner kroner. Det er helt absurd og regjeringen bør snarest sørge for å halvere alle lederlønningene i dette møkkaselsakpet med en gang. Anonymkode: d1151...8ca 6 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:53 #26 Skrevet lørdag kl 10:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som en som tidligere har vunnet stor premie; man kan se det i appen før de ringer, og de ringer gjerne ikke med en gang, så jeg skjønner godt at folk trodde på det frem til de fikk sett nærmere på tallene. Anonymkode: 57c20...d8a NEMLIG! Stadig vekk når Norsk Tipping skriver oppsummering av vinnernes reaksjoner så vet jo allerede dem som ringes at de har vunnet ("har ventet på telefonen fra dere nå, ja!"). Kan godt tenke meg at enkelte blir så forfjamset av beskjeden de ser i appen at de ikke sjekker tallene heller. Jeg var blant dem som "ble millionær" i går, og jeg skjønte umiddelbart at det ikke stemte (spiller 2 faste rekker som jeg husker utenat, og gjenkjente ikke vinnerrekka som en av mine egne), men forstår at andre kan ha latt seg lure. Anonymkode: 95e8e...a92
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:26 #27 Skrevet søndag kl 07:26 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Apropos millionbeløp - toppsjefen i Norsk Tipping, Tonje Sagstuen, har en lønn på nesten 4 millioner kroner. Det er helt absurd og regjeringen bør snarest sørge for å halvere alle lederlønningene i dette møkkaselsakpet med en gang. Anonymkode: d1151...8ca Hun kommer sikkert til å få 3 års etterlønn, også blir hun sykmeldt et par måneder fordi saken har vært så belastende for henne. Etter hvert tiltrer hun i en ny topplederstilling i staten med enda høyere lønn. Anonymkode: a2c8b...624 1
Potetjinta Skrevet søndag kl 16:20 #28 Skrevet søndag kl 16:20 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 8.47): Er vel bismaken eg sit med og.. men litt irritasjon fortsatt, og null sympati ovanfor han som gjorde feil😂 Anonymkode: 702e1...53c Personen klarte å blande et gangetegn og et deletegn. Er jo ikke sånn at personen gjorde det med vilje. Forstår det er kjipt, men lov å ha litt medfølelse for den ansatte samtidig! Endret søndag kl 18:18 av Potetjinta 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:26 #29 Skrevet søndag kl 16:26 AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 11.20): En må forvente at et selskap som NT som styrer med så mye penger har bedre kontrollmekanismer enn dette her. Her må det selvsagt legges inn flere sikkerhetsmarginer - både automatiske og manuelle. Selvsagt er dette alvorlig - det kan påvirke folks psyke i kortere eller lengre tid. Selvsagt er det småt i den store sammenhengen i verden, men likevel er dette noe som ikke skal skje. Man tuller ikke med millionbeløp. Apropos millionbeløp - toppsjefen i Norsk Tipping, Tonje Sagstuen, har en lønn på nesten 4 millioner kroner. Det er helt absurd og regjeringen bør snarest sørge for å halvere alle lederlønningene i dette møkkaselsakpet med en gang. Anonymkode: d1151...8ca Hun er ikke lenger sjef, hun gikk av Anonymkode: 11f08...ff2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:30 #30 Skrevet søndag kl 16:30 AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 9.14): Fikk en push-varsling som stod: Du har vunnet en høy premie fra Norsk tipping. Ved lave premier står det kun summen. Vi var på toget på første del av ferien. Som en del av et lag, utgjorde da min del nesten 1 mill. Det første slo meg absolutt ikke å sjekke hvor mange riktige vi hadde! Tenkte jo selvsagt på hva slags forskjell disse pengene ville utgjøre for meg i livet mitt, for det ville de gjort. Til de grader. Også kom nedturen. Faen asså. Kulturministeren: dette er uakseptabelt. Javel. Men hva med faktiske konsekvenser? For det blir kanskje maks en bot til norsk tipping fra lotterytilsynet. Jeg kjenner meg så forbanna og skuffa! Det har vært så mange feil fra norsk tipping i det siste! Anonymkode: 7cad2...0f9 Hvilke faktiske konsekvenser hadde du ønsket deg da? Jeg bare lurer, for dette fremstår som en menneskelig feil fra et enkeltindivid. De kommer til å få en bot, sjefen sjøl har gått av, hva mer kan de gjøre? Anonymkode: 2cc3a...905 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:31 #31 Skrevet søndag kl 16:31 Jeg har stor medfølelse at det er kjipt. Men tenker at noen av dere i tråden har det litt vel godt basert på noen av svarene. Mister litt medlidenhet hos enkelte her må jeg si 😅 De sa kjapt ifra, og tenker at det er selvsagt at man ikke vinner når man har 2-1 rette. Men har forståelse for at det er kjipt at noen minutters drømming ble knust. Anonymkode: 11f08...ff2 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:34 #32 Skrevet søndag kl 16:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke faktiske konsekvenser hadde du ønsket deg da? Jeg bare lurer, for dette fremstår som en menneskelig feil fra et enkeltindivid. De kommer til å få en bot, sjefen sjøl har gått av, hva mer kan de gjøre? Anonymkode: 2cc3a...905 Får på følelsen av at enkelte ønsker å få beløpet utbetalt, og at de nesten er på grensa til å kreve erstatning Det hadde de ikke gjort i USA engang! Anonymkode: 11f08...ff2 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:32 #33 Skrevet søndag kl 20:32 Potetjinta skrev (4 timer siden): Personen klarte å blande et gangetegn og et deletegn. Er jo ikke sånn at personen gjorde det med vilje. Forstår det er kjipt, men lov å ha litt medfølelse for den ansatte samtidig! Jeg får ikke det til å stemme. Tallene var ikke 1000 ganger feil, men 10219,7179. Altså, premien for 3 rette var først 1992845. Men etter rettelsen ble den 195. Anonymkode: 7cad2...0f9
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:33 #34 Skrevet søndag kl 20:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får ikke det til å stemme. Tallene var ikke 1000 ganger feil, men 10219,7179. Altså, premien for 3 rette var først 1992845. Men etter rettelsen ble den 195. Anonymkode: 7cad2...0f9 *10 000 Anonymkode: 7cad2...0f9
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:35 #35 Skrevet søndag kl 20:35 Potetjinta skrev (4 timer siden): Personen klarte å blande et gangetegn og et deletegn. Er jo ikke sånn at personen gjorde det med vilje. Forstår det er kjipt, men lov å ha litt medfølelse for den ansatte samtidig! Og har de virkelig 1 (en) person som to ganger i uken sitter og taster inn manuelt en omregning?? Seriøst? I 2025? Burde det være en automatisk prosess??? Anonymkode: 7cad2...0f9 2
Potetjinta Skrevet søndag kl 21:14 #36 Skrevet søndag kl 21:14 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Og har de virkelig 1 (en) person som to ganger i uken sitter og taster inn manuelt en omregning?? Seriøst? I 2025? Burde det være en automatisk prosess??? Anonymkode: 7cad2...0f9 Jobber ikke i norsk tipping så har ikke fasiten De har sagt det var menneskelig svikt. Vil tro de tar KS men feil kan jo skje, gjør det jo hele tiden på jobben min og. Men uheldig at det ikke var en forholdsvis liten feil som hadde store konsekvenser
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:54 #37 Skrevet mandag kl 11:54 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og har de virkelig 1 (en) person som to ganger i uken sitter og taster inn manuelt en omregning?? Seriøst? I 2025? Burde det være en automatisk prosess??? Anonymkode: 7cad2...0f9 Den blir nok automatisert nå 😁 Anonymkode: 0e5fc...190
frøken bra nok Skrevet 3 timer siden #38 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 22.32): Jeg får ikke det til å stemme. Tallene var ikke 1000 ganger feil, men 10219,7179. Altså, premien for 3 rette var først 1992845. Men etter rettelsen ble den 195. Anonymkode: 7cad2...0f9 1 992 845 : 100 = 18 928 19 928 : 100 = 199 så runder dei det ned til nærmaste 5 = 195😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå