Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er deres menn ute på byen når dere venter barn?

Jeg kjenner jeg er litt forbanna da min mann forlangte å dra på fylla i kveld (ingen spesiell anledning) når jeg er gravid i uke 38 og vi har et barn fra før. Hva gjør jeg hvis jeg får rier i natt da? Ta med førstefødte i en taxi til føden?

Mannen mente jeg overreagerer og at han må få lov til å ha det litt gøy selv om jeg er gravid.

Hva synes dere?

Anonymkode: 261a1...a20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet jo at dette ikke er normalt. Greit å gå ut i løpet av graviditeten, men fra ca. Tre uker før termin bør man være klar for fødsel.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Du vet jo at dette ikke er normalt. Greit å gå ut i løpet av graviditeten, men fra ca. Tre uker før termin bør man være klar for fødsel.

Jeg vet ikke hva andre gjør, er derfor jeg spør. Han mente jeg ikke kom til å føde i natt og at han i såfall kunne komme drita rett fra byen til føden. 

Jeg har mye vondter og plager, det er tungt og jævlig og hele tilværelsen suger når man er så høygravid. Nå må jeg underholde 3-åringen alene hele dagen i morgen mens far sover av seg fylla.

Han mener jeg er helt urimelig som ikke unner han å ha det gøy og som kontrollerer han og stenger han inne hjemme 🙄

Anonymkode: 261a1...a20

AnonymBruker
Skrevet

Han drar selvsagt ikke ut i uke 38. Han bør være overlykkelig for at du vil ha han,, for dette vitner ikke om en mann som så mange andre har lyst på. 

Anonymkode: e454d...84e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg fødte nummer to i uke 38, så det hadde vært helt uakseptabelt å dra på byen og drikke. Da får han være edru da 😀

AnonymBruker
Skrevet

Han må selvsagt dra ut å kose seg om han ikke gidder å respektere deg, men han står opp med 3åringen i morgen. Punktum  

Anonymkode: e454d...84e

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er egoistisk og uansvarlig av ham. Spesielt å fra på fylla som jeg anser å være betydelig mer enn en pils med en kompis. 

Igrunn unødvendig å drikke alkohol i det hele tatt så nær termin. Han gjør seg selv "ubrukelig ", ikke kan han kjøre deg til sykehuset og vil ikke tro at det er særlig ok å ha med en beruset mann på fødestua. 

Nå maler jeg kanskje fanden på veggen, men dersom far møter opp beruset på føden, er det nok til at det blir meldt bekymring? Eller vil han kunne bli nekter adgang?

Anonymkode: 2ad2b...30e

AnonymBruker
Skrevet

For en fjott. Jeg hadde sagt at han kan være sosial med kompiser, men holde seg edru da fødsel kan starte når som helst. Hvis det ble klaging og sutring som du opplever, hadde jeg bedt ham sove et annet sted de neste dagene inntil han blir voksen, ansvarlig og klar for å stille opp for sine nærmeste som trenger ham.

Han hadde ikke sluppet inn på føden full til meg. Sikkert ikke de neste dagene heller.

Anonymkode: 04b39...907

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt ham en melding nå, gitt klar beskjed om at du forventer at han er klar for å ta ansvar for 3-åringen fra absolutt senest kl. 10 i morgen (i dag...), og at han da også skal være edru.

Så hadde jeg, også på samme melding, skrevet at hvis han ønsker å beholde familien sin så må han bli med i parterapi, at du kommer til å ringe familievernkontoret mandag for å få time så raskt som mulig.

Om du skulle gå i fødsel i natt så hadde jeg tatt drosje til sykehuset, tatt med 3-åringen, ringt til familie/venner og bedt dem hente 3-åringen på sykehuset. Og så hadde jeg gitt klar beskjed på sykehuset om at du IKKE ønsker at far skal få komme inn til deg før han er edru, og at han tidligst vil være det utpå dagen i morgen.

Det er alltids noen som sikkert kommer og sier at dette er en overreaksjon. Men det er det ikke. For dette handler ikke bare om denne ene fyllekula, dette handler om denne mannens generelle mangel på respekt og omtanke, manglende ansvarsfølelse både for eget/egne barn og sine barn mor. Det handler om at denne mannen har evnen til å gi fullstendig f... i Ts sine behov nå som så høygravid. Og det er rett og slett ikke en mann jeg hadde ønsket at mine barn skal vokse opp sammen med på fulltid - såsant han ikke blir med i parterapi og i praksis viser over tid at han har forstått alvoret og endrer seg og sine verdier, begynner å vise ansvar, at han har respekt og omtanke for ts og deres barn. At han ikke gjør det nå handler om helt andre ting enn at han bare vil på fylla nå, det sier hvem han er som person.

Anonymkode: 0866b...47a

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke min mann en som drar ut på byen uansett, men han tok alt ansvar for vårt første barn under hele graviditeten med barn nr. 2 fordi jeg var så dårlig. I tillegg lagde han nesten alt av mat til oss begge. 

Anonymkode: e86db...dcb

Skrevet

Er selv gravid i uke 39 med ett barn fra før på snart tre år. Samboer har hverken nevnt et knyst om å gå ut med venner siden uke 35 eller tatt ekstra vakter på jobben fordi han vil være helt sikker på å kunne stille opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke en mann som er noe særlig gira på å dra på byen uansett, men han hadde aldri dratt i uke 38. Han tok hjemmekontor så mye han kunne når det nærmet seg termindato for å være hjemme i tilfelle det ble noe, selv om vi bare bor 25 min fra jobben hans. Sånn har det vært i begge graviditetene. Han der respekterer deg ikke i det hele tatt. Han er en voksen mann, da klarer man å droppe playdates med kompiser en periode. 

Anonymkode: 786c1...e7f

AnonymBruker
Skrevet

Det er overhodet ikke normalt. 

Er han normalt en oppegående far eller?

Anonymkode: dc88f...e72

AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt at barnefar drikker seg full i uke 38. Fødsel kan starte når som helst. Har født 3 barn og mannen drakk ingenting iallefall den siste måneden før. Du har all rett til å være forbanna nå. Det er kjempeuansvarlig av ham

Anonymkode: f49bb...287

AnonymBruker
Skrevet

Han må gjerne dra ut, men holde seg edru.

Anonymkode: 39ecc...117

AnonymBruker
Skrevet

Like sjeldent som før vi valgte familielivet. Og valgte selv bort alkohol, og holdt seg i nærheten, om det var særskilte forhold. 

Det er ingen som magisk forandrer seg bare fordi det er et barn på vei. 

Anonymkode: 0f2f1...065

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke en mann som er noe særlig gira på å dra på byen uansett, men han hadde aldri dratt i uke 38. Han tok hjemmekontor så mye han kunne når det nærmet seg termindato for å være hjemme i tilfelle det ble noe, selv om vi bare bor 25 min fra jobben hans. Sånn har det vært i begge graviditetene. Han der respekterer deg ikke i det hele tatt. Han er en voksen mann, da klarer man å droppe playdates med kompiser en periode. 

Anonymkode: 786c1...e7f

Slik er min også. Fra tidlig i forholdet. Jeg var slått ut med influensa. Og måtte nesten tvinge han til å dra i utdrikningslag fordi han ville være hjemme og gjøre det best mulig for meg. Kom hjem tidlig, og hadde knapt drukket. Og slik har han fortsatt i 20 år nå. 

Anonymkode: 0f2f1...065

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min holdt på sånn. Fikk falske rier en helg og da møtte han opp på sykehuset drita... SÅ flaut ig jævlig lite sjarmerende. Han er en eks for en grunn, for å si det sånn...

Anonymkode: a503e...f45

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann med gravid kone, og det kunne ikke falt meg inn å dra på fylla i uke 38. Jeg bryr meg jo om både kona og den lille vi har i vente. 

Møte kompiser og se fotball, så lenge formen hennes er brukbar, er absolutt aktuelt. I så fall holder jeg meg edru, ved telefonen og i noen lunde avstand hjemmefra. Å dra på fylla og ikke være like disponibel og i stand til å rykke ut som f.eks. når jeg er på jobb, derimot, er selvfølgelig ikke aktuelt. 

Jeg er tross alt ikke helt jævla idiot heller.

Anonymkode: 1d222...7d8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...