AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Vi har to små og er på jakt etter en ny sofa, den gamle synger på siste verset. Hvilken sofa har dere med småbarn? Vi ønsker oss en som er lett å vedlikeholde (vaskbare trekk er must) og som er slitesterk. Våre små kan både gulpe, spise og i verste fall spy på sofaen 🙈 Anonymkode: 9dcce...cb9
Mymlen Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Ikke semsket skinn hvert fall. Den skaffet jeg før jeg fikk barn vel og merke.. Men en stoffsofa i hvilken som helst farge, + en tekstilrenser. Den kommer godt med når barna gulper, spyr har uhell osv i både madrasser, bilen, sofaen, tepper og lignende. IKEA gjør det jo lett å kjøpe nye trekk til noen av sofaene, slik at man kan skifte farge.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Landskrona fra Ikea. ANGRER!! Man kan ikke ta av trekkene for å vaske, så man må styre med rensemaskin om noe søles 🥲🥲 vi kjøpte sofaen når jeg var gravid og vi tenkte virkelig ikke! Anonymkode: 20a48...684
FrkSolsikke Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni De fleste sofaer som finnes i dag, kan du ta av trekket og vaske, så spør de som jobber i møbelbutikken. Også greit å ikke legge for mye penger i sofa med småbarn, den må nok byttes ut når barna blir større uansett.😄 Blir jo hoppet i og turnet i, barna må jo få lov å bruke sofaen de også😃 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Vi har en IKEA Ektorp med gråmelert trekk, som vaskes minst en gang i måneden 😅 Ikke verdens flotteste sofa, men vi venter med oppgradering til vi er ferdige med småbarn. Anonymkode: 20ae3...856
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Fornøyd med denne! https://sofacompany.com/nb-no/design-sofa/4-seters-sofa Anonymkode: 3e8a0...42f
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Landskrona fra Ikea. ANGRER!! Man kan ikke ta av trekkene for å vaske, så man må styre med rensemaskin om noe søles 🥲🥲 vi kjøpte sofaen når jeg var gravid og vi tenkte virkelig ikke! Anonymkode: 20a48...684 Jeg har bare klippet opp de strengene inni putene og vasker trekket rett som det er. Er veldig fornøyd med å ha Landskrona hjørnesofa, plass til mange og jeg slipper å bry meg om den til slutt blir ødelagt. Yngste er nå 9, så den har holdt godt. Anonymkode: 8a444...ae9
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Vi har verdens mest barnevennlige sofa fra Bohus. Den er elleve år, men ser ut som den er maks fire fordi man kan ta av alle trekk og vaske den. Burde spørre om de har noe som ligner på Saturday U-sofa. Anonymkode: 3814e...b55
AnonymBruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni Vi har Eton fra Bohus i en nydelig blåmelert farge: https://www.bohus.no/sofa/hjornesofa/eton-hjornesofa-med-endeavslutning. Men til resten av innlegget ditt: Hvorvidt barna får lov til å spise i sofaen eller ikke bestemmer dere. Barna våre er 6 og 10 og har aldri fått lov til å spise i sofaen. Vi har hatt barn i hus i 10 år og har faktisk aldri hatt behov for å vaske trekkene. Vasker bort eventuelle flekker med én gang, og støvsuger sofaen, men har aldri opplevd at trekkene trengs å vaskes. Anonymkode: 73ab7...374 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har verdens mest barnevennlige sofa fra Bohus. Den er elleve år, men ser ut som den er maks fire fordi man kan ta av alle trekk og vaske den. Burde spørre om de har noe som ligner på Saturday U-sofa. Anonymkode: 3814e...b55 Det er faktisk den sofaen vi har nå 🙈 Kjøpt i 2015, den har holdt godt. Men føler den er litt «utdatert» nå. Jeg har også vasket trekkene en del ganger og den har holdt seg godt Anonymkode: 9dcce...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har bare klippet opp de strengene inni putene og vasker trekket rett som det er. Er veldig fornøyd med å ha Landskrona hjørnesofa, plass til mange og jeg slipper å bry meg om den til slutt blir ødelagt. Yngste er nå 9, så den har holdt godt. Anonymkode: 8a444...ae9 Går det an!? Herlighet gjett hvem som skal strippe sofa i helga. Hva vasker du trekkene på? Elsker sofaen generelt, er bare de trekkene som irriterer meg Anonymkode: 20a48...684
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Vi har en Formfin. Det går an å ta av trekket, men vi har aldri gjort det da vi ikke har hatt behov for det. Kjøpte den da eldste var 2 år og har fått flere barn etter dette. Jeg lurer oppriktig på hvordan dere får så skitne sofaer at de må vaskes titt og ofte? Anonymkode: ad576...229
AnonymBruker Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er faktisk den sofaen vi har nå 🙈 Kjøpt i 2015, den har holdt godt. Men føler den er litt «utdatert» nå. Jeg har også vasket trekkene en del ganger og den har holdt seg godt Anonymkode: 9dcce...cb9 Utdatert? Mener du umoderne? Veldig dårlig grunn til å bytte ut ting. Anonymkode: fcef4...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni Aner ikke merke. Vi kjøpte bare en billig brukt sofa i grått stoff. Vasker søl og gulp og sånt fortløpende, men flekkete blir det uansett. Orker ikke legge mye penger i sofa, tepper, puter og gulvmatter mens barna er små. Anonymkode: e5e2f...f29
AnonymBruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Vi har Nordic fra Bohus. Melert stoff, så flekker synes ikke så godt. Avtakbart og vaskbart trekk, god selv for de som er lave! Anonymkode: a3839...dbc
AnonymBruker Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi har to små og er på jakt etter en ny sofa, den gamle synger på siste verset. Hvilken sofa har dere med småbarn? Vi ønsker oss en som er lett å vedlikeholde (vaskbare trekk er must) og som er slitesterk. Våre små kan både gulpe, spise og i verste fall spy på sofaen 🙈 Anonymkode: 9dcce...cb9 Skinnsofa. Men selv med skinnsofa så spiser og drikker vi ikke i sofaen. Barn med spysyke får heller ikke oppholde seg i sofaen. Da får de polstret madrass på gulvet, som flyttes rundt etter som hvor de vil være. Anonymkode: 56fff...0f2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Går det an!? Herlighet gjett hvem som skal strippe sofa i helga. Hva vasker du trekkene på? Elsker sofaen generelt, er bare de trekkene som irriterer meg Anonymkode: 20a48...684 Vasker på ullprogram med forvask og bruker Vanish. 👍 Anonymkode: 8a444...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vasker på ullprogram med forvask og bruker Vanish. 👍 Anonymkode: 8a444...ae9 …men husk å ta på trekkene mens de er våte, altså rett fra maskinen. Ellers risikerer du at de krymper når de tørker og så ser putene litt vridd ut fordi trekkene er blitt for trange. Anonymkode: 8a444...ae9 1 1
Daisy-love Skrevet 28. juni #19 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har en IKEA Ektorp med gråmelert trekk, som vaskes minst en gang i måneden 😅 Ikke verdens flotteste sofa, men vi venter med oppgradering til vi er ferdige med småbarn. Anonymkode: 20ae3...856 Samme, og veldig fornøyd. Dyp sofa som gjør det lett å sitte sammen sidelengs, eller slenge seg alene for den del. Ok å sove på også om en trenger en ekstra soveplass.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #20 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har Nordic fra Bohus. Melert stoff, så flekker synes ikke så godt. Avtakbart og vaskbart trekk, god selv for de som er lave! Anonymkode: a3839...dbc Vi også, perfekt sofa for småbarnsfamilier! Også veldig god å sove i om man dupper av på fredagskvelden 😂 Anonymkode: 1c3a5...8cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå