Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal 4 åringen få seg ny seng og da står jeg bom fast rundt madrass kjøpet, det er så mye å velge imellom, hva blir riktig til en 4 åring? Ca 20kg. 

Hvilken tykkelse på madrass skal man gå etter? 

Anonymkode: 62e70...ccf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra f.eks på ikea og snakk med dem, de kan dette. Du bør jo kjøpe en madrass som kan vare en del år og ikke bare passe nå.

Anonymkode: 508e4...ea1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå skal 4 åringen få seg ny seng og da står jeg bom fast rundt madrass kjøpet, det er så mye å velge imellom, hva blir riktig til en 4 åring? Ca 20kg. 

Hvilken tykkelse på madrass skal man gå etter? 

Hvilken madrass du velger er jo avhengig av hvilken seng du velger. Skal han ha voksen seng? Eller juniorrenn? 

Anonymkode: 0300c...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Barn er så lette og trenger ikke ha veldig myk eller fancy madrass. Har selv en fireåring, og to eldre barn. Har kjøpt helt greie skummadrasser på jysk. Når de er så små kan det enda skje at de får uhell eller kaster opp, og da er det greit med en madrass som det går an å få vasket og luftet. Aldri vært noe klaging eller dårlig søvn pga madrassen for ungene våre. Eldste min er 11 år. Hvis han ønsker seg større rammemadrass når han blir ungdom skal han få det. 

Anonymkode: 173fa...a51

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barn er så lette og trenger ikke ha veldig myk eller fancy madrass. Har selv en fireåring, og to eldre barn. Har kjøpt helt greie skummadrasser på jysk. Når de er så små kan det enda skje at de får uhell eller kaster opp, og da er det greit med en madrass som det går an å få vasket og luftet. Aldri vært noe klaging eller dårlig søvn pga madrassen for ungene våre. Eldste min er 11 år. Hvis han ønsker seg større rammemadrass når han blir ungdom skal han få det. 

Du kjøper også heldekkende beskyttelseslaken/trekk til madrassen. Det har du under lakenet og gjør at verken tiss eller spy trekker innom madrassene. Ved uhell vaskes de i maskinen på 60. Grader. 
Skumgummi er det delte meninger om er bra å ligge på, grunnet plastmateriale. Har ikke lest meg stort opp på temaet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kjøper også heldekkende beskyttelseslaken/trekk til madrassen. Det har du under lakenet og gjør at verken tiss eller spy trekker innom madrassene. Ved uhell vaskes de i maskinen på 60. Grader. 
Skumgummi er det delte meninger om er bra å ligge på, grunnet plastmateriale. Har ikke lest meg stort opp på temaet. 

https://jysk.no/soverom/lakener/madrassbeskyttere/madrassbeskytter-gerda-90x200x35cm-hvit fungerer utmerket.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har lest meg opp til ca det samme som du skriver her, vet du ca hvor tykk den madrassen dere har?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en medium fast madrass med overmadrass fra IKEA, som passer i en 90x200 cm seng. I tillegg har vi tisselaken og madrassbeskytter. 

Anonymkode: 9e565...035

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er ganske komisk at du sier skumgummi ikke er bra pga plast, men anbefaler beskyttelseslaken uten å stusse. 

Anonymkode: 44274...979

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har en medium fast madrass med overmadrass fra IKEA, som passer i en 90x200 cm seng. I tillegg har vi tisselaken og madrassbeskytter. 

Anonymkode: 9e565...035

Takk for svar! Vet du ca tykkelse på madrassen dere har? Ser at det varierer fra 8 cm til 20 cm. Ser på en på 10 cm men er litt redd det kan bli for lite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...