AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:47 #1 Skrevet fredag kl 20:47 Etter 15 år bestemte mannen seg plutselig for at nå er det slutt. Påstår at det absolutt ikke er noen andre Vi har vokst fra hverandre han har prøvd i sitt hodet vil ikke til megling jeg er helt ødelagt og sjokkert. Han flyttet ut på dagen.. jeg bor i utlandet med 4 åringen min og vurderer nå om jeg bare skal flytte hjem med ham (hjem:norge). Men da på bekostning av deres forhold. Han er ingen mega pappa..skiftet fire bleier i sitt liv og foretrekker lunsj ute enn lekeplassen. Men han er sønnen vårs store helt. jeg bare gråter. Er så alene her.. sønnen min merker det og spør hvor pappa er. Ja hvor er han da.. hva gjør man.. hvor begynner man..er så lei meg:( Anonymkode: 9f442...46d 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:50 #2 Skrevet fredag kl 20:50 Dersom du ønsker å flytte og han samtykker til det, blr du gjøre det umiddelbart - før han endrer mening og du er stuck. Anonymkode: fd1e3...e7a 16 2 20
Neix4 Skrevet fredag kl 20:55 #3 Skrevet fredag kl 20:55 (endret) Har du lov til å flytte barnet fra landet du bor i i dag? Du må prøve å gjøre det som er best for deg og din sønn. Har du jobb og nettverk der du er? Endret fredag kl 20:55 av Neix4 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:57 #4 Skrevet fredag kl 20:57 Neix4 skrev (1 minutt siden): Har du lov til å flytte barnet fra landet du bor i i dag? Du må prøve å gjøre det som er best for deg og din sønn. Har du jobb og nettverk der du er? Ikke tenk på det. Bare kom hjem til ditt eget nettverk og familien din❤️ Anonymkode: 43bde...6f4 3 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:59 #5 Skrevet fredag kl 20:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke tenk på det. Bare kom hjem til ditt eget nettverk og familien din❤️ Anonymkode: 43bde...6f4 Det kan faktisk straffe seg hardt å gjøre, uten samtykke fra barnefar. Anonymkode: 3bcde...a67 7 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:03 #6 Skrevet fredag kl 21:03 Reis nå, bare ta ungen og dra hjem. Alt etter hvilket land du er i selvsagt og om du kan bli skadelidende selv her. Du må ta tak nå så kan du heller sørge når du er trygg i det landet du vil bli boende i. Anonymkode: a4653...467 2 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:07 #7 Skrevet fredag kl 21:07 Neix4 skrev (9 minutter siden): Har du lov til å flytte barnet fra landet du bor i i dag? Du må prøve å gjøre det som er best for deg og din sønn. Har du jobb og nettverk der du er? Ja, har heldigvis en grei jobb. Mye av nettverket er jo samme men har og eget. ser ikke for meg at han han ha noe fast samvær..han jobber døgnet rundt..og sånn fortsetter det nok. men skal jeg prioritere meg eller sønnen:( jeg er så tom Anonymkode: 9f442...46d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:08 #8 Skrevet fredag kl 21:08 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan faktisk straffe seg hardt å gjøre, uten samtykke fra barnefar. Anonymkode: 3bcde...a67 Han samtykker om jeg virkelig ønsker det selvom han helst vil at vi blir her:-(.er to timer med fly..han kommer nok sjeldent til å ta den turen om vi flytter Anonymkode: 9f442...46d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:12 #9 Skrevet fredag kl 21:12 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han samtykker om jeg virkelig ønsker det selvom han helst vil at vi blir her:-(.er to timer med fly..han kommer nok sjeldent til å ta den turen om vi flytter Anonymkode: 9f442...46d Nå må du tenke på hva som er best for DEG og barnet. Barnet klarer seg uten far og om far vil beholde relasjonen så klarer han det, 2 timer med fly er ingenting om man skal treffe barnet sitt. Det beste for deg og barnet er at dere er et sted der dere har et nettverk og du kan trives og har det godt. Hvis det er der du er flott, vil du hjem så gjør du det. Hvis noe av det første som slo deg var at du skulle flytte hjem til Norge så er det nok det som er det beste. Anonymkode: a4653...467 1 11
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:14 #10 Skrevet fredag kl 21:14 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå må du tenke på hva som er best for DEG og barnet. Barnet klarer seg uten far og om far vil beholde relasjonen så klarer han det, 2 timer med fly er ingenting om man skal treffe barnet sitt. Det beste for deg og barnet er at dere er et sted der dere har et nettverk og du kan trives og har det godt. Hvis det er der du er flott, vil du hjem så gjør du det. Hvis noe av det første som slo deg var at du skulle flytte hjem til Norge så er det nok det som er det beste. Anonymkode: a4653...467 Ja det var jo det Men sønnen er født og oppvokst her og begynner på skolen i september. Han snakker ikke norsk desverre. Er så ferst nå så jeg klarer ikke tenke helt klart, er så sjokkert. Vi skulle prøve på barn nr 2 nå i sommer… Anonymkode: 9f442...46d 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:20 #11 Skrevet fredag kl 21:20 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det var jo det Men sønnen er født og oppvokst her og begynner på skolen i september. Han snakker ikke norsk desverre. Er så ferst nå så jeg klarer ikke tenke helt klart, er så sjokkert. Vi skulle prøve på barn nr 2 nå i sommer… Anonymkode: 9f442...46d Jeg skjønner ikke? Du har ikke lært barnet norsk? Hvorfor? Anonymkode: d2014...14d 3 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:21 #12 Skrevet fredag kl 21:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det var jo det Men sønnen er født og oppvokst her og begynner på skolen i september. Han snakker ikke norsk desverre. Er så ferst nå så jeg klarer ikke tenke helt klart, er så sjokkert. Vi skulle prøve på barn nr 2 nå i sommer… Anonymkode: 9f442...46d Det går fint å flytte hjem nå. Mitt barn gikk i klasse med en fra Portugal, foreldrene snakket ikke norsk men den ungen pratet flytende etter et halvt år i barnehagen. En venn av mitt barn på barneskolen flyttet hjem etter å ha bodd hele sitt liv i utlandet, var ikke noe problem og har lærte godt norsk innen kort tid. Språket er virkelig ikke noe som skal hindre deg i å flytte, Nå må du tenke på fremtiden og ikke fortiden. Er lurt å tenke over hva du vil nå når du har muligheten, du vet ikke hva din eks driver med og han kan endre mening og nekte deg å reise og da tar han valget for deg. Da er du stuck i en situasjon du ikke har valgt selv. Anonymkode: a4653...467 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:22 #13 Skrevet fredag kl 21:22 Tror heller ikke det er så enkelt å ta med barnet sånn uten videre. Han har jo ikke norsk statsborgerskap. Pass deg så du ikke blir tatt for kidnapping og Barne blir ført tilbake og du må bli igjen i Norge Anonymkode: d2014...14d 1 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:22 #14 Skrevet fredag kl 21:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går fint å flytte hjem nå. Mitt barn gikk i BARNEHAGE med en fra Portugal, foreldrene snakket ikke norsk men den ungen pratet flytende etter et halvt år i barnehagen. En venn av mitt barn på barneskolen flyttet hjem etter å ha bodd hele sitt liv i utlandet, var ikke noe problem og har lærte godt norsk innen kort tid. Språket er virkelig ikke noe som skal hindre deg i å flytte, Nå må du tenke på fremtiden og ikke fortiden. Er lurt å tenke over hva du vil nå når du har muligheten, du vet ikke hva din eks driver med og han kan endre mening og nekte deg å reise og da tar han valget for deg. Da er du stuck i en situasjon du ikke har valgt selv. Anonymkode: a4653...467 Måtte endre fra skole til barnehage. Anonymkode: a4653...467
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:24 #15 Skrevet fredag kl 21:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke? Du har ikke lært barnet norsk? Hvorfor? Anonymkode: d2014...14d Har bare snakket norsk til han, men jeg har bodd her i 15 år så snakker språket her selv nå. Han snakker aldri tilbake på norsk, men han forstår jo litt. Vi leser en del bøker på norsk og er i norge ofte (meg og han). Anonymkode: 9f442...46d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:26 #16 Skrevet fredag kl 21:26 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Måtte endre fra skole til barnehage. Anonymkode: a4653...467 Ja du har rett:( men er 100 ting å tenke på nå. flytter jeg fra jobb..finner nok nye nytt men tar jo litt tid. hva med forholdet deres..er d nok å bli her hvis han feks følger han opp til en aktivitet? jeg trenger litt tid:( Anonymkode: 9f442...46d
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:27 #17 Skrevet fredag kl 21:27 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror heller ikke det er så enkelt å ta med barnet sånn uten videre. Han har jo ikke norsk statsborgerskap. Pass deg så du ikke blir tatt for kidnapping og Barne blir ført tilbake og du må bli igjen i Norge Anonymkode: d2014...14d Burde nevnt det i hovedinnlegget. Barnefar er med på det om jeg ønsker å flytte (han vil oss det beste sier han) Anonymkode: 9f442...46d
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:28 #18 Skrevet fredag kl 21:28 Flytt hjem og få plass på internasjonal skole så lærer barnet seg gradvis norsk. Anonymkode: 4aa4d...ad3 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:45 #19 Skrevet fredag kl 21:45 Norsk lærer han raskt. Det skal ikke stå i veien. Jeg ville vurdert følgende: 1) hva slags samvær ser far for seg om dere blir? Og har du tro på at det han sier er sant? Eller blir han uansett bare en evig skuffelse for en tass som vil være med pappa? Livet blir uansett ikke som før…for deg eller minstemann. Du redder ikke 4-åringen fra et knust hjerte her uansett hvor du blir. Men du skal støtt han i det, resten av oppveksten, også samme hvor dere er. 2) er det noen reell mulighet for deg å øke ditt nettverk og gå inn for å trives alene? Hvis nei er svaret gitt. For enten må du hjem til nettverket du har, ellers må du lage deg et der du er. Det beste for barnet er en mor som også har det godt. Så det er riktig for barnet at du tenker på deg selv oppi dette. Viktig og riktig. Så kort oppsummert heller mye mot å dra hjem. Aller mest fordi du må ha folkene dine rundt deg, for å stå i dette som en mor også. Og…livet med pappa blir ikke slik han så for seg eller ønsket seg… uansett om du blir eller drar hjem. Og derfor tenker jeg det lureste er å gjøre det som er rett for deg. Faren er at du blir, han gir lovnader om hvor bra det blir for sønnen, du er miserabel, ensom og med knust hjerte og blir en dårliger mor. Høyst sannsynlig vil hans interesse for sønn dabbe av osv, ig fort står du med en som lover å komme men ikke gjør det, og en gutt som får hjertet knust mange ganger til. Da er det iaf på tide å dra hjem og ta barnet ut av det. og…jeg tror nada på at han ikke har møtt ei annen…dessverre. Brått blir det ny familie og første sønn nedprioriteres. Har skjedd såååå mange ganger før. Tragisk nok. Han klarer fint å fly 2t for å treffe sønnen sin om han vil, men gutten trenger aller mest en oppegående og sterk mamma ❤️ Sender en klem, for n j**** drittsekk! Anonymkode: 51c7e...3b4 3 1
Brunello Skrevet fredag kl 22:00 #20 Skrevet fredag kl 22:00 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Nå må du tenke på hva som er best for DEG og barnet. Barnet klarer seg uten far og om far vil beholde relasjonen så klarer han det, 2 timer med fly er ingenting om man skal treffe barnet sitt. Det beste for deg og barnet er at dere er et sted der dere har et nettverk og du kan trives og har det godt. Hvis det er der du er flott, vil du hjem så gjør du det. Hvis noe av det første som slo deg var at du skulle flytte hjem til Norge så er det nok det som er det beste. Anonymkode: a4653...467 Er det ikke hva som er best for BARNET som er viktigst? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå