AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:24 #41 Skrevet søndag kl 12:24 Jeg har blitt anbefalt Pattaya i Thailand og tenker å prøve det i november når det er sommertid der🌞 Anonymkode: 377fd...eaa
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:29 #42 Skrevet søndag kl 12:29 AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 8.21): Jeg er på din alder og jeg reiser verden rundt alene. Jeg bruker sunn fornuft, tar mine forholdsregler og styrer så klart unna land som har reiseadvarsel. Min siste tur var til Sør-Amerika, og jeg likte spesielt Colombia veldig godt. Et fantastisk land som mange tenker er utrygt fordi de ikke har noe særlig kunnskap om dagens situasjon. Noen ganger er det områder i byer eller i land man bør unngå, men det er som regel steder man som turist ikke ville dratt til uansett. Andre favoritter jeg kan anbefale er New Zealand, Laos, Vietnam, Costa Rica, Guatemala, Bosnia-Hercegovina, Montenegro Slovenia, Peru og Portugal (og da kanskje spesielt øyer som Madeira og Azorene). Nå tok jeg ikke hensyn til at du liker strender, selv om det er mange fine i f. eks. Vietnam og Costa Rica. Anonymkode: d9bab...91a Dette hadde min colombianske samboer blitt veldig glad for å lese ☺️ Tror dog han sterkt ville anbefalt og rådet til å lære seg noe spansk før avreise. Anonymkode: cd694...f07
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:33 #43 Skrevet søndag kl 12:33 Nice i Frankrike er kjempe fint. Polen går veldig bra. Nettopp vært der selv. Jeg har reist mange plasser i verden. Aldri følt meg utrygg. Jeg tar min forholdsregler. Min datter reiser også rundt alene. Har gått bra det å. Anonymkode: 078db...f88
Mr X Skrevet søndag kl 14:43 #44 Skrevet søndag kl 14:43 (endret) Jeg vil anbefale deg å reise til Vietnam. Utrolig billig og flotte folk. Masse spennende å oppleve. Var der i fjor og tilbrakte mye tid i en kjempeflott by som heter Da Nang, i tillegg til at jeg opplevde en rekke andre steder. Da Nang omtales som Asias svar på Miami, dvs flott strand, samtidig som du har byen nært. Snakket med en rekke vestlige damer som reiste alene og spesielt fremhevet at de følte seg veldig trygge. Endret søndag kl 14:45 av Mr X Oppdatering 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:51 #45 Skrevet søndag kl 14:51 England har litt av alt. Mange fine badebyer sørpå. Fly til London og vær der en dag eller to og ta toget videre. Trygt og fint. Anonymkode: 39fed...663
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:55 #46 Skrevet søndag kl 14:55 Kvinne 45 har ikke så mye å si, de fleste steder passer. Kultur finner man jo i de fleste byer. Ville begynt med London da man finner teatre og museer nok til å holde det gående i månedsvis der. Anonymkode: 00668...f7a 2
Johan uten land Skrevet søndag kl 15:06 #47 Skrevet søndag kl 15:06 (endret) TS skriver ikke noe om det skal være en lengre eller kort ferie eller når det er på året. Det er jo av stor betydning. Jeg ville flydd til Malaga og tilbrakt noen dager der og så reist litt rundt med tog/buss. Det er kort vei til Granada. Det er ikke så langt verken til Sevilla eller Cordoba, andre byer av interesse kan være Jerez og Cadiz. Alle byene er ganske forskjellige. Det er mer enn nok historie og kultur. Fremfor alt er Malaga en svært behagelig by med fin strand. Bysentrum og strand er så komptakt at man kan gå over alt. Den er mindre turistifisert enn Barcelona (mange av turistene bor jo på de mindre turistedene rundt byen) - føles rolig, trygg og overkommelig. Endret søndag kl 15:06 av Johan uten land
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:16 #48 Skrevet søndag kl 15:16 Johan uten land skrev (5 minutter siden): TS skriver ikke noe om det skal være en lengre eller kort ferie eller når det er på året. Det er jo av stor betydning. Jeg ville flydd til Malaga og tilbrakt noen dager der og så reist litt rundt med tog/buss. Det er kort vei til Granada. Det er ikke så langt verken til Sevilla eller Cordoba, andre byer av interesse kan være Jerez og Cadiz. Alle byene er ganske forskjellige. Det er mer enn nok historie og kultur. Fremfor alt er Malaga en svært behagelig by med fin strand. Bysentrum og strand er så komptakt at man kan gå over alt. Den er mindre turistifisert enn Barcelona (mange av turistene bor jo på de mindre turistedene rundt byen) - føles rolig, trygg og overkommelig. Malaga er helt ok. Gamlebyen er fin, men resten av byen var sånn passe. Anbefaler Pompidou galleriet og den botaniske hagen litt utenfor sentrum. Alcazaba festning var også fin. Anonymkode: 39fed...663
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:47 #49 Skrevet søndag kl 16:47 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er her nå! Om man er fornøyd med helt fryktelig vær og ekstremt dyr mat og overnatting og ganske lite å gjøre, så er det helt flott. Anonymkode: 01864...b48 Ganske lite å gjøre kan det vel ikke være? Men dyrt og dårlig vær, det følger vel med lokasjonen og kan knappest være en overraskelse. Anonymkode: 0b532...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå