Gå til innhold

Hvor er det fint å dra på ferie aleine som kvinne på 45 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen planer om fest. Vil være anonym. Liker ikke charter. Liker strand, byliv og kultur. 
Så må det være trygt.

Anonymkode: 70cf5...26d

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Europa, Argentina, Japan, Australia, New Zealand. feks

Anonymkode: 1f830...88a

• Liker 4
Skrevet

Følger denne!

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Thailand. 

Anonymkode: 2367b...dcc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sevilla, Madrid, Barcelona, Lisboa.

Anonymkode: cd694...f07

• Liker 2
Skrevet

De fleste storbyer er ikke trygge for verken menn eller kvinner.  Men holder du godt på vesken din og følger turiststrømmen, så er det trygt de fleste steder.  Kultur, severdigheter finner du i de fleste byer.  Her gjelder det å unngå den tiden hvor det er altfor mange turister.  

AnonymBruker
Skrevet

Belgia og Nederland. Både fine kystbyer, strender, flotte museer, større byer. Mulighet for stort utvalg av aktiviteter, god mat og drikke. Større byer med forskjellig "profil".

Anonymkode: b4938...0b2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på din alder og jeg reiser verden rundt alene. Jeg bruker sunn fornuft, tar mine forholdsregler og styrer så klart unna land som har reiseadvarsel. Min siste tur var til Sør-Amerika, og jeg likte spesielt Colombia veldig godt. Et fantastisk land som mange tenker er utrygt fordi de ikke har noe særlig kunnskap om dagens situasjon. Noen ganger er det områder i byer eller i land man bør unngå, men det er som regel steder man som turist ikke ville dratt til uansett.

Andre favoritter jeg kan anbefale er New Zealand, Laos, Vietnam, Costa Rica, Guatemala, Bosnia-Hercegovina, Montenegro Slovenia, Peru og Portugal (og da kanskje spesielt øyer som Madeira og Azorene). Nå tok jeg ikke hensyn til at du liker strender, selv om det er mange fine i f. eks. Vietnam og Costa Rica.

Anonymkode: d9bab...91a

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Norge ♥️

Anonymkode: 8b657...ecc

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ingen planer om fest. Vil være anonym. Liker ikke charter. Liker strand, byliv og kultur. 
Så må det være trygt.

dra til Torino. 

Anonymkode: c64c7...d82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært mange steder alene, og med mannen, og har aldri følt meg utrygg. Leier egen bil, forhandsbooking, eller uber. (aldri taxi). Setter meg inn i områder man bør unngå. Og sikrer at hotellet eller aribnb har gode reviews - ingen sikkerhetsbrudd og slikt. 

Lavterskel for deg, som møter alle kriterier, er jo steder som Nice, Gdansk/Sopot, Brighton by the sea, San Sebastian... 

Anonymkode: 1acb6...9bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gran Canaria :) 

Anonymkode: d03f2...03f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kroatia hadde jeg dratt til. 

Anonymkode: 8c72c...64c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så må det være trygt.

Polen, sopot, gdansk området. Eller kolobrzeg. Rolig strandliv med by i nærheten. 

Anonymkode: 28b64...82e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så må det være trygt.

Er du hvit, funksjonsfrisk, skeiv etc?

Alle disse tingene spiller inn.

Hvis du er de to første, er det mange flotte steder i Afrika å dra til hvor du vil bli behandlet som ei prinsesse.

Er du skeiv, er store deler av Europa og usa utelukket... 

Kvinne 45, sier veldig lite da feks du og jeg som er like gamle trolig ikke vil trives på de samme stedene..

Anonymkode: ec95e...0c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er på din alder og jeg reiser verden rundt alene. Jeg bruker sunn fornuft, tar mine forholdsregler og styrer så klart unna land som har reiseadvarsel. Min siste tur var til Sør-Amerika, og jeg likte spesielt Colombia veldig godt. Et fantastisk land som mange tenker er utrygt fordi de ikke har noe særlig kunnskap om dagens situasjon. Noen ganger er det områder i byer eller i land man bør unngå, men det er som regel steder man som turist ikke ville dratt til uansett.

Andre favoritter jeg kan anbefale er New Zealand, Laos, Vietnam, Costa Rica, Guatemala, Bosnia-Hercegovina, Montenegro Slovenia, Peru og Portugal (og da kanskje spesielt øyer som Madeira og Azorene). Nå tok jeg ikke hensyn til at du liker strender, selv om det er mange fine i f. eks. Vietnam og Costa Rica.

Anonymkode: d9bab...91a

Vietnam, Laos og Guatemala hadde ikke vært førstevalgene mine hvis jeg søker "kultur, strand og storby" på samme tur. Men, jeg har vært i alle og kan anbefale de for de spesielt interesserte. 

Anonymkode: 44d71...769

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sevilla, Madrid, Barcelona, Lisboa.

Anonymkode: cd694...f07

Veldig mye kriminalitet og lommetyver i Barcelona ,så ville kanskje ikke anbefalt det om hun spurte etter et trygt sted.

Anonymkode: 7e142...299

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Så må det være trygt.

Ville (som jeg alltid svarer) valgt en gresk øy, ev et mindre sted på fastlandet. Mye kultur og strand, litt byliv om man ønsker det (avhengig av hvor en ender), men veldig trygt for en enslig, voksen kvinne

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Island. Beste og fineste solo reisen jeg noensinne har vært på.

Ellers anbefales  Split, også en veldig fin destinasjon som alenereisend. 

Anonymkode: 9e8b4...35e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt til Barcelona eller Syd-Frankrike med de kriteriene. Null problem å reise alene disse stedene. Men mye turister i Barcelona nå. Ville valgt en liten, mer ukjent badeby på rivieraen. Bandol, f.eks. Der får du være i fred, og får vært i en autentisk liten småby med grønnsakstorg og kort vei til alt. Går tog dit fra Nice.

Anonymkode: 10b78...67d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...