Gå til innhold

Å lese så mye negativt her inne gjør noe med hvordan jeg tenker om mitt eget forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange negative innlegg her om menn og forhold som konkluderer med at hver minste feil skal medføre brudd uavhengig av hvor mye tid og energi man har brukt på forholdet. Alle detaljene om hva som ikke er greit begynner å påvirke hvordan jeg ser på min egen kjæreste. Jeg er mer skeptisk og tolker alt i verste mening. Vi er alle mennesker, og mennesker gjør feil. Om man skal dumpe partner hver gang det oppstår en situasjon, vil man forbli evig singel. 

Anonymkode: ee73a...292

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har registrert det samme som deg.  Menn er "slik og sånn", som om de er en ensartet gruppe.  De er selvfølgelig like forskjellige som vi kvinner er.  Som mor til voksne barn, sønn og datter, vet jeg mye om det.  
Selv har jeg vært gift med samme mann i snart 50 år.  Selvfølgelig har vi hatt våre krangler og kriser.  Ja, faktisk hender det fortsatt at stemmene heves...  Men våre krangler har ikke vært om alvorlige tema, men mer om arbeidsfordeling i hjemmet og lignende.  Andre par har kanskje mye større utfordringer i samlivet, f.eks. alkohol/rus, aggresjon, egoisme, forskjellig mål, forskjellig holdning osv.osv.  Det finnes mange samliv som ikke er bra, verken for voksne eller barn.  Det synes jeg man skal ha forståelse for - ikke alt er så enkelt at man bare skal "prøve mer".  

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å lese mye her inne har hatt motsatt effekt på meg.

Jeg er mer takknemlig for den mannen jeg har, for hans svakheter er for bagateller å regne når jeg leser alt det rare her inne. Jeg priser meg lykkelig for at vi er to oppegående, rasjonelle mennesker!

Anonymkode: b4f7e...3c3

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men du er voksen og oppegående?  

Du må logge av. Tough love her altså. Dette er folk du ikke kjenner og det er tilfeldige kanskje sure folk. De kan ikke komme under huden på deg.

Anonymkode: b2761...3f0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er så mange negative innlegg her om menn og forhold som konkluderer med at hver minste feil skal medføre brudd uavhengig av hvor mye tid og energi man har brukt på forholdet. Alle detaljene om hva som ikke er greit begynner å påvirke hvordan jeg ser på min egen kjæreste. Jeg er mer skeptisk og tolker alt i verste mening. Vi er alle mennesker, og mennesker gjør feil. Om man skal dumpe partner hver gang det oppstår en situasjon, vil man forbli evig singel. 

Bare det at du tenker de tankene forteller meg at du ikke er i et rett forhold. Du bør avslutte forholdet med mannen din i løpet av helgen. 

Anonymkode: a816c...8e6

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bare det at du tenker de tankene forteller meg at du ikke er i et rett forhold. Du bør avslutte forholdet med mannen din i løpet av helgen. 

Anonymkode: a816c...8e6

Nei, det forteller at det man hører/leser ofte faktisk påvirker en. Det blir mer av det man fokuserer på, og ting som egentlig ikke er problematiske blir problematisert. Folk er ulike, det må man respektere. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da bør du slutte å lese her inne. 

Skjønner deg dog på en måte, mye unyansert skvip folk kommer med. Virker som de fleste har veldig store mangler når det kommer til toleranse, konfliktløsning og det å bevare et langvarig forhold. Tror egentlig ikke de tar så lett på det i eget samliv som det kan fremstår her, for da blir det nok brått litt mer nyansert. 

Anonymkode: c113b...25d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er mer takknemlig for den mannen jeg har, for hans svakheter er for bagateller å regne når jeg leser alt det rare her inne. Jeg priser meg lykkelig for at vi er to oppegående, rasjonelle mennesker!

Akkurat samme tanke her! 

Det er så mye sykt her inne, og jeg blir nesten sliten av å bare høre om alle problemene folk har med mannfolka sine. Føler meg ordentlig takknemlig for at det verste min mann gjør er å festrøyke og at han glemmer å lukke skapdører.

Om man begynner å tvile på mannen pga det man leser her, så er det kanskje en grunn til å tvile? I de trådene hvor kommentarfeltet er fullt av folk som ber ts om å forlate partneren, så opplever jeg at det er ganske usunne forhold ... 

Og nei, man trenger ikke dumpe "hver gang det oppstår en situasjon", men hvor ille skal situasjonen være for at det faktisk er grunnlag da? Jeg har aldri sett noen her som anbefaler folk å gå etter at mannen kom en time for sent hjem én gang. Om en familiefar stadig kommer hjem mange timer for sent uten å være tilgjengelig derimot ... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Akkurat slik her også. Det gjør meg bare mer takknemlig for den mannen jeg har funnet. ( Nå har jeg forlatt en som kke fungerte, så jeg vet hva jeg snakker om også) 

Anonymkode: 6016d...5dc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skriver under på denne!

Anonymkode: e021f...76c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme her! Jeg sier det til ham også, kan komme bort og holde rundt ham og kysse ham og si at jeg er så takknemlig for at han er som han er, og da svarer han "hva har du lest på KG nå da?" 😆

Alt jeg leser om andre folks parproblemer her inne gjør meg mindre opphengt i bagateller og mer fokusert på hvor fantastisk min mann er. Snart 20 år sammen og jeg føler meg så heldig. 🥰

Anonymkode: 01cca...3ff

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du lett påvirkelig TS? 

Når kvinneguiden fasit på forhold er på vei til å ødelegge ditt så kan jo lure 🙄 Kanksje greit å dumpe mannen hvis han er så grusom. 

For hadde du hvert trygg i deg selv som person så hadde du stått stødig i forholdet. Hadde du hvert trygg i forholdet ville dere stått støtt. Når kvinneguiden av steder ødelegger er det enten noe feil med deg eller forholdet 🤦‍♀️

Anonymkode: 11222...867

• Liker 3
Skrevet

Må si meg enig med de som har motsatt effekt. Sender mannen min titt og ofte tråder herfra med helt håpløse menn. Jeg blir faktisk helt matt av alt mange kvinner finner seg i og er sjeleglad for at mennesker her på forumet tørr å si rett ut hva venner og familie burde sagt til vedkommende.

Kremeksempel er den ganske så nye tråden om den gravide kvinnen som har en mann som stikker på fylla i uke 38. I hvilken verden er dette greit? Det er egoisme på høyt nivå. Jeg vet faktisk ikke om jeg kunne tilgitt et slikt tillitsbrudd. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er du lett påvirkelig TS? 

Når kvinneguiden fasit på forhold er på vei til å ødelegge ditt så kan jo lure 🙄 Kanksje greit å dumpe mannen hvis han er så grusom. 

For hadde du hvert trygg i deg selv som person så hadde du stått stødig i forholdet. Hadde du hvert trygg i forholdet ville dere stått støtt. Når kvinneguiden av steder ødelegger er det enten noe feil med deg eller forholdet 🤦‍♀️

Anonymkode: 11222...867

Han er overhodet ikke grusom, han er kjempefin! Det er all nægingen på små bagateller her inne som gjør at jeg kan få tanker om at jeg aksepterer ting jeg ikke burde. Dustete småting bare, men som jeg kanskje aldri har tenkt på som et problem før noen har luftet det. "Han ringte/meldte ikke når han sa han skulle - kast ham ut!" "Han skal reise bort med jobben, kriiiiise!" " Han skal på guttetur, det får han ikke lovt til!" osv

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir tvert imot mer glad for det jeg har når jeg leser her inne. Når jeg ser sint og aggressiv ‘dump ham’ som respons i tråd etter tråd, ofte på svært tynt grunnlag, priser jeg meg lykkelig over å ikke trenge å forholde meg til slike mennesker i mitt eget liv. 

• Liker 4
Gjest Cartman
Skrevet

Ikke bry deg om det som skrives her inne. Det viktigste er at dere har det bra. 

Skrevet

Dersom man lever i et normalt forhold og er litt sur på partneren, er det bare å gå inn på kg. Da blir vedkommende «verdens beste partner» på kort tid. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er fordi du ikke vet alder, geografi, yrke og hvor ansatt. Hvis så kunne mye vært bedre. 

Anonymkode: eee5d...97a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Enig. Påvirker meg også. Prøver aktivt å unngå å lese.

Anonymkode: 43cd2...e02

Skrevet

Den eneste påvirkningen dette forumet har på synet på forholdet mellom meg og min mann, er at jeg blir mer og mer takknemlig for at vi begge er voksne mennesker som ikke bryr seg om de småtingene som mange her inne klager over!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...