Gå til innhold

Han spanderte middag på meg ute, men spurte om jeg ville dra hjem til han etterpå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på en date med en mann for en liten stund siden. Han spanderte middag og jeg følte praten gikk fint. Etter dette gikk vi tur og han spurte om vi skulle dra hjem til han etterpå og drikke te eller kaffe hvorpå jeg takket nei. Han maste ikke noe mer om det, men han har spurt om vi skal møtes igjen og spise middag ute, men jeg er litt skeptisk grunnet hans tidligere forespørsel. Det er ikke noe feil ved å ønske sex, men det er ikke noe jeg er ute etter i tidlig datingfase. Jeg føler litt at jeg godt kunne ha sagt i fra til han om dette på en hyggelig måte, men jeg aner jo ikke om jeg kan stole på svaret hans eller ikke og føler selvfølgelig at han hadde sagt nei til at han kun er ute etter sex.

Er så ambivalent.. har brent meg før på lignende, så det er jo derfor jeg nøler. Har noen tips og/eller erfaringer? 

Anonymkode: f2016...88a

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En mann som spanderer middag på en kvinne forventer ofte at hun er desserten.

Splitt om noe.

Anonymkode: 50b36...595

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede avslørt han.

Anonymkode: 20a7b...d95

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sjokkert at en mann  ønsker sex på første date?  Gå gjerne ut på ny middag med del på regningen.  Bare fortsett å si nei til å bli med han hjem.

Anonymkode: 51c08...256

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Var på en date med en mann for en liten stund siden. Han spanderte middag og jeg følte praten gikk fint. Etter dette gikk vi tur og han spurte om vi skulle dra hjem til han etterpå og drikke te eller kaffe hvorpå jeg takket nei. Han maste ikke noe mer om det, men han har spurt om vi skal møtes igjen og spise middag ute, men jeg er litt skeptisk grunnet hans tidligere forespørsel. Det er ikke noe feil ved å ønske sex, men det er ikke noe jeg er ute etter i tidlig datingfase. Jeg føler litt at jeg godt kunne ha sagt i fra til han om dette på en hyggelig måte, men jeg aner jo ikke om jeg kan stole på svaret hans eller ikke og føler selvfølgelig at han hadde sagt nei til at han kun er ute etter sex.

Er så ambivalent.. har brent meg før på lignende, så det er jo derfor jeg nøler. Har noen tips og/eller erfaringer? 

Synes du overdriver noe voldsomt her, han spurte, du sa nei og det godtok han. Hva gjorde han egentlig galt? Likte du han, så takk ja til en ny date, du kan jo si til han på en fin måte at du vil bli godt kjent før dere evt går videre i forholdet, eller noe sånt. 

Anonymkode: a4bf7...697

• Liker 39
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har noen tips og/eller erfaringer? 

Betal selv.

Anonymkode: 67809...9e1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er du sjokkert at en mann  ønsker sex på første date?  Gå gjerne ut på ny middag med del på regningen.  Bare fortsett å si nei til å bli med han hjem.

Anonymkode: 51c08...256

Det er jeg ikke sjokkert over, nei. Men det er heller ikke problemstillingen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes du overdriver noe voldsomt her, han spurte, du sa nei og det godtok han. Hva gjorde han egentlig galt? Likte du han, så takk ja til en ny date, du kan jo si til han på en fin måte at du vil bli godt kjent før dere evt går videre i forholdet, eller noe sånt. 

Ja jeg kan se den. Jeg mener ikke å si at han gjorde noe galt - det er derfor jeg også sier at det er helt okay å ønske kun sex. Som nevnt har jeg litt dårlige erfaringer, det er derfor jeg vil være forsiktig og jeg ønsker ikke å kaste bort min/hans tid hvis han ønsker sex, for det gjør ikke jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes også du overtenker dette. Han vet ikke hvor dine grenser går, og du vet heller ikke om han helt enkelt nettopp tenkte på en kopp te, eller tenkte han var klar for sex. Vær tydelig om at du ikke ligger med menn før ditt eller datt. For alt du vet kan dette også være en måte han også selekterer kvinner på, hvem vet. 

Jeg er heller ikke enig med de som sier du skal splitte regningen, hvis du ikke vil ha sex. De første datene viser mye om hvordan dynamikk en ønsker i et forhold. Jeg ønsker å være med en mann som inviterer på første date, og spanderer, det handler 0% om pengene. Og samtidig så ligger jeg heller ikke med en mann med mindre vi er forpliktet til hverandre. Dette er jeg helt åpen om. 

Dine grenser er ikke "too much", problematiske, eller kravstore, dine grenser og preferanser er dine grenser og preferanser. Så enkelt. Og jo tydeligere en er om dem, jo større er sjansen for å få dem møtt, og jo større er sjansen for å bruke mindre tid på de som ikke er interessert og kommer raskere til den mannen en vil være med. ❤️ 

Og når du er supertydelig minker sjansen for å brenne seg. En åpner hjertet sitt, men vet også at en tar vare på seg selv, så en ikke plutselig sitter der med forskjøvet grenser og har kastet bort mye tid. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Foreslå date selv, og del regningen. Da har han ingen grunn til å føle at han "fortjener" noe (sier ikke at han gjør det, men det kan jo fort være en baktanker der), og du unngår at han legger opp til den type dater . Og hold på dine grenser. Om han ikke respekterer det er hans uansett ikke verdt å samle på.

Anonymkode: 4ad5c...555

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ingenting av du reagerer på 😅 

Anonymkode: 7af11...0e9

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært avtennende for meg, bare det at han prøvde seg. Det sier at vi ikke hadde hatt det samme tankene om hvordan man starter et forhold. Det er kvinnen som skal ta initiativ til sex første gangen. 

Anonymkode: 0eb4b...64d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han bedt deg hjem på en drink eller ei flaske vin, så kunne jeg skjønt at du tolket det som en forespørsel om sex... Men en kopp kaffe? 

Siden dere allerede hadde spist middag og gått tur, så gjetter jeg på at det ikke var drøssevis av rolige kafeer åpent i området, og alternativet ville vært å gå på en pub? Noen foretrekker heller å ta en kopp kaffe hjemme hvor man kan prate, enn å gå inn på en pub eller bar for å drikke kaffe å snakke på kvelden... 

Anonymkode: 489da...b8b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det hadde vært avtennende for meg, bare det at han prøvde seg. Det sier at vi ikke hadde hatt det samme tankene om hvordan man starter et forhold. Det er kvinnen som skal ta initiativ til sex første gangen. 

Anonymkode: 0eb4b...64d

Hæ?

Anonymkode: 3d226...8ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 21.39):

Ja jeg kan se den. Jeg mener ikke å si at han gjorde noe galt - det er derfor jeg også sier at det er helt okay å ønske kun sex. Som nevnt har jeg litt dårlige erfaringer, det er derfor jeg vil være forsiktig og jeg ønsker ikke å kaste bort min/hans tid hvis han ønsker sex, for det gjør ikke jeg. 

Hvorfor ønsker du ikke sex? 
Er ikke det et helt normalt ønske? Synest du har funnet en fin type på denne dating appen. Han inviterer, han spanderer, oppfører seg fint, dere har god kjemi. 
Han prøver seg, du takker nei. Han godtar dette, presser ikke (det er selvsagt), han vil fremdeles treffe deg, inviterer deg på nytt.

Høres ut som en fin type. Ikke vet jeg, har vært gift i 25 år, sikkert utenfor hva som er vanlig, og hva folk ønsker, men du høres ut til å kulere dette til. 

Du er jo på dating appen for å finne deg en mann, du vil vel ikke ha en mann som ikke har lyst på deg? Som ikke prøver seg? Vil du ikke bli begjært? 
Hva er du ute etter? 

Hvorfor vil du ikke ha sex med han? Det er merkelig, i mine øyne. 

Anonymkode: a9781...201

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og skjønner ikke hvorfor du tenker det er rettferdig at han betaler mer enn deg, når dere begge har like lyst på kjæreste.  

Vær selvstendig. Da vil du nok tiltrekke deg en annen type menn også. 

Anonymkode: 25bf3...785

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Rape alert..

Anonymkode: 438cb...4dd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 21.33):

Ja, dette er jeg helt enig i.

Kan være han rett og slett mente kaffe eller te, men om det nå hadde endt med sex så hadde heller ikke det nødvendigvis vært kun det han hadde vært ute etter. Dere har truffet hverandre en gang og dere kjenner hverandre ikke. Han kan også avvise deg etter dere har hatt sex (eventuelt), men det samme kan jo du, handler ikke om at verken du eller han er å stole på.

Anonymkode: 1e593...529

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si jeg kjenner meg igjen ts. 

Jeg er usikker om dette var første date, men første date/møte for meg er noe enkelt. Gjerne en kortere gåtur. Sier ifra på forhånd at jeg må ta dating sakte og riktige menn respekterer det. Så møtes jeg heller til kafé og lengre gåturer og middag ute kommer en del senere. Da slipper jeg det.

Hva med å svare at du gjerne møter han igjen og foreslå en koselig café?

Anonymkode: 96b44...29a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 21.39):

Kanskje sex ikke er så viktig for deg? At du heller må finne en mann som ikke har så stor lyst? Jeg tenker, om det at han viser deg at han er interessert i deg på den måten får det til å løpe motsatt vei?

Anonymkode: e7d30...8bd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...