Gå til innhold

Mannen er sur for at huset er «rotete»

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja nå må jeg ta riktig valg , jeg kan ikke tabbe meg ut flere ganger. Ts

Anonymkode: eaf0a...86e

Jeg gikk til psykolog og spurte "hvorfor fortsetter dette å skje, og hvordan kan jeg sørge for at det aldri skjer igjen?". Og så startet jeg en helsikes jobb. Nå jobber jeg med å bli glad i meg selv så jeg ikke finner meg i drit fra noen mere. Og så begynte jeg å lese mye om psykopater og forskjellig som psykologen min foreslo sånn at jeg skulle forstå hva jeg hadde blitt utsatt for. Føler meg mye klokere nå. 

Anonymkode: 84e36...11e

• Liker 2
Skrevet

Hold oss oppdatert ts.

Skrevet

1)han burde bidra med halvparten av husarbeidet i det tidsrommet han er hjemme. Om han jobber dagtid, så burde dere dele på middagslaging også. Han burde minst lage middag de dagene han har fri.

2) han burde ta seg av babyen, mens du kjører de andre barna til/fra aktiviteter/du er med på dem mesteparten av tiden. Ellers så burde han kjøre dem istedenfor deg av og til så du kan være hjemme med baby. Et annet alternativ om det finnes kollektivt tilbud der som dere bor,  kan ungene ta buss/tog? 

3) du må senke standarden din. Du trenger ikke å vaske gulvene en gang om dagen, eller støvsuge to ganger per dag. Kjøp deg robotstøvsuger med vaskefunksjon og kjør den en gang i døgnet. Flekker som må tas manuelt kan du feks vaske av når du ser dem eller ta en gang i uka. Eneste du bør ha fokus på er smårydding, oppvask og klesvask.

4) barna kan kanskje bidra mer? Jeg vet ikke hvor gamle de eldre barna dine er, men kan de feks ta inn/ut av oppvaskmaskin? Vaske og støvsuge egne rom? Vaske bad eller tørke støv? I en familie skal alle bidra mener jeg, etter alder og evne. Enn kan ikke være en person som rydder og vasker etter 6 personer,.hvis 5 av dem kan bidra med noe.

...

Det er ikke rart at du er utslitt når du har satt standarden som du gjør, og din mann og evt unger ikke bidrar. Han kan sette seg på pcn om kvelden når baby er lagt seg. Og øl? Å drikke øl hver dag/,veldig ofte er ikke forenlig med å ha barn. Det er heller ikke bra for helsa.

Her må du ta en prat med både partner og familien din. Dere må samarbeide og finne en annen løsning. Om det ikke blir bedre så ville jeg kasta ut mannen. Du er jo alene uansett om alt nå. Og husk senk standarden!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor var bruddet med eks så stygt og hvorfor måtte dere løse konflikten via retten? 

Anonymkode: ec17e...9be

Han var dessverre svært voldelig mann, jeg har de tre andre barna 100% , er nok derfor jeg er usikker og godtar for mye.  
vi fikk 3 barn på 5 år, jeg flyttet fra han når miste der var baby, derfor jeg trodde at denne mannen var «trygg»,  siden jeg hadde ventet såpass lenge før vi fikk et barn sammen. Ts

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han var dessverre svært voldelig mann, jeg har de tre andre barna 100% , er nok derfor jeg er usikker og godtar for mye.  
vi fikk 3 barn på 5 år, jeg flyttet fra han når miste der var baby, derfor jeg trodde at denne mannen var «trygg»,  siden jeg hadde ventet såpass lenge før vi fikk et barn sammen. Ts

Så du flyttet rett inn til en ny mann med 3 barn, hvor ene barnet var baby? 

Og nå har du fått et barn til. 

(+) Andrev Walden (47) hadde syv fedre på syv år: Med romanen «Jævla menn» har han tatt Sverige med storm

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du flyttet rett inn til en ny mann med 3 barn, hvor ene barnet var baby? 

Og nå har du fått et barn til. 

(+) Andrev Walden (47) hadde syv fedre på syv år: Med romanen «Jævla menn» har han tatt Sverige med storm

hehe nei, som sagt jeg er 40 år. 
rettelse jeg var ikke gift i 15 år men vi var sammen i 15 år, gift i 10 år. 
var 31 når jeg gikk fra første, singel som man kan få det fram til 35 når jeg møtte samboer. Ts

• Hjerte 4
Skrevet

Når begynte din nåværende samboer å drikke øl på hverdagene? 

Har han alltid vært lite engasjert i deg/ babyen og deres felles husprosjekt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

hehe nei, som sagt jeg er 40 år. 
rettelse jeg var ikke gift i 15 år men vi var sammen i 15 år, gift i 10 år. 
var 31 når jeg gikk fra første, singel som man kan få det fram til 35 når jeg møtte samboer. Ts

Så han lurte deg til å tro han var en grei fyr i fem år? Det er i såfall skummelt. For jeg leser flere som sier mannen sluttet å bidra etter første barnet kom. Er fristende å holde seg singel resten av livet eller ihvertfall ikke få barn med noen hvis menn er så shady som dette. Var det virkelig ingen røde flagg? Han høres jo ikke ut som en bra fyr. Han sier han har kastet bort penger på deg og barna... Bare kast han ut. 

Du har forresten gjerne råd til vaskehjelp 1 gang i uken.? Det tar en stor byrde. Og en robotstøvsuger selvfølgelig.

Men kvitt deg med mannen hvis ikke han bidrar. Da er HAN en byrde. Ikke du. At han lyger om det er psykisk vold. Du har gjerne ikke noe vern mot dette pga første mannen. Du har kanskje ikke plukket opp de røde flaggene heller hvis du er dårlig vant. Hvordan var oppveksten din? Jeg fant ut at roten til alt vondt i livet mitt stammet fra oppveksten min og mine bedritne foreldre. Jeg hadde mye fortrengte minner så de viste seg å være skikkelig ille. 

Anonymkode: 84e36...11e

• Liker 2
Skrevet

Han gidder ikke gjøre noe, tar ikke ansvar for eget barn, kjefter på deg og truer deg..

Tror du vet godt hva som må gjøres. Barna du har fra før har vært igjennom nok, de trenger et trygt sted å bo med stabile voksne som vil dem vel. Det har de ikke nå.

Og det er typisk kontrollerende menn å true med rettslige skritt. Han kommer aldri til å gidde ta kostnaden, belastningen og styret. Ber han om 50/50 vil ingen dommer gi det til et barn under 3 år, og en sånn her fyr kommer ikke til å gidde mer enn minimum av samvær så du kommer til å bli alene med barnet med en McDonald’s-pappa annenhver helg som beste scenario.

Flytt fra ham før han skal ta pappaperm (men det skal han vel ikke, kjenner jeg typen rett), så får du overført den på deg.

Du og barna dine fortjener et godt liv, og de fortjener gode voksenpersoner som forbilder. Dette klarer du ❤️

Anonymkode: 100a6...ec6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han truer med å skulle ta fra meg babyen og ødelegge livet mitt, og sette meg i økonomisk slit. 
Jeg vet han ikke kan ta fra meg babyen men det er en påkjenning å skulle gå gjennom en rettssak, vært gjennom dette med min eks å det setter traumer i meg. Ts

Som du sier, han kan ikke ta fra deg babyen. Det kan være tomme ord. Uansett må du sette barna først, og deg selv, ingen har det bra slik. Ting er tøft å stå i noen ganger, men man må alikevel. 

Anonymkode: 60520...201

• Liker 1
Skrevet

Han driver jo med psykisk vold. Særlig mtp truslene han kommer med dersom du forlater ham. Så her ville jeg ikke ville nølt med å søke råd hos krisesenter eller VO-linjen. Krisesenter kan gi deg råd hvordan du skal gå frem når du forlater ham. Da har du også en fot innenfor dersom dette skulle bli en større sak og du vil kunne få tilbud om gratis advokat hjelp som kan fortelle deg hva du har rett på.

Anonymkode: dd3c9...103

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjære TS ❤️  Her tror jeg dessverre du må gå fra denne mannen.  Du kommer til å få det bedre med bare deg og barna dine, hvor du kan ha din egen rytme i hverdagen og ikke stresses opp av og gå på eggeskall rundt denne veldige usympatiske mannen.

Det er også dessverre sånn at når man først har vært utsatt for en drittsekk, så velger man ofte en drittsekk til og det er fordi slike menn har radar for skadeskutte sårbare kvinner de lett kan manipulere. 

Du må hvertfall begynne å dokumentere oppførselen hans. Du MÅ  beskytte deg selv og dine barn.
Ta video, ta lydopptak, ta vare på alle meldinger. Ta kopi av alle dokumenter ang huset, forsikringer og alt annet dere har som kan være viktig. 

Kan du kjøpe han ut ?   Vil det være enkelt å selge huset ?

Jeg skulle så gjerne ha hjulpet deg med alt .  Håper du har noen venner og familie du kan betro deg til , som vil hjelpe deg hva enn du bestemmer deg for . 

Anonymkode: 5ca57...045

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har en baby på 8 mnder, han   holder på med barnet i maks 15/20 min dagen(2 timer en gang i uken), han spiller på pc eller ser tv, drikker øl og slikt. 
Jeg er med barnet hele tiden, har ikke besteforeldre ( de er 80 år) . 
Jeg er utslitt, jeg vasker hver dag, støvsuger 2 ganger om dagen, jeg vasker klær, lager middag osv. men jeg klarer ikke å holde det konstant ryddig og fint, det er  til sammen 4 barn i husholdningen, jeg har 3 fra før, han kritiserer maten jeg lager , hvordan jeg er og lar meg aldri hente meg inn, han må sove ut for han er sliten, han har vært flere mnder uten jobb, er i jobb nå. 
Burde jeg klart å holdt det strøken elle burde  faktisk han hjulpet meg mere? Jeg kjører til treninger, er med på aktiviteter med de tre andre barna, har med babyen. Uten om 2 timer i uken da babyen ikke kan bli med på det, da ønsker han at det skal gjøres mens barnet har dubben sin. 
Han mener jeg er merarbeid. 
Hva skal  jeg gjøre, jeg gråter så si hver dag, jeg er utslitt. 

Gift med en drittsekk med psykopat trekk helt uten selvinnsikt høres det ut som.Har du hatt en dårlig barndom siden du aksepterer å bli behandlet slik? Hadde du ingen far eller en drittsekk?

Les setningene jeg har merket. DERE har ikke en baby. Men du har to! Han oppfører seg heller ikke som om ungen er hans så hvorfor gidder du. Fortjener ikke det kjæreste du har en bedre farsfigur?

Her stelte far ungen til kvelden, hentet i barnehage, tok med ungen ut i hagen og badet, leste for barnet, tok det med på babysvømming. Kom deg ut av dette syke forholdet. Hvordan skal han greie sin del av permisjonen når han ikke gidder investere noe i det høyeste han burde elske. 

Anonymkode: 1af3f...ff1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor lenge ventet dere med å få barn etter at dere møtte hverandre? 

Høres ikke ut som om du bør være i forhold før du får gått i terapi og sett at du må få opp selvrespekten og selvtillit før du går inne i et nytt forhold. Vil ta deg tid om det du skriver i HI stemmer. Stakkars barna dine som opplever dette daglig. Gjetter på at han ikke er positiv og grei med ungene heller. ihvertfall ikke når du ikke er tilstede. Man ser hvordan enn mann behandler sine barn ved å se hvordan han behandler kona si sa de i hjemlandet mitt. Det er sannhet i det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor lenge ventet dere med å få barn etter at dere møtte hverandre? 

Høres ikke ut som om du bør være i forhold før du får gått i terapi og sett at du må få opp selvrespekten og selvtillit før du går inne i et nytt forhold. Vil ta deg tid om det du skriver i HI stemmer. Stakkars barna dine som opplever dette daglig. Gjetter på at han ikke er positiv og grei med ungene heller. ihvertfall ikke når du ikke er tilstede. Man ser hvordan enn mann behandler sine barn ved å se hvordan han behandler kona si sa de i hjemlandet mitt. Det er sannhet i det. 

Vi var sammen i nesten 3,5. /4 år før vi bestemte oss. 
positive er at han er ikke med de andre barna eller noen av oss, han er på soverommet eller kontoret sitt. 
Men jeg sa fra til han i dag at jeg ikke ønsket dette mer, så nå dro han ut , så nå får vi begynne prosessen med å få solgt huset slik at jeg kan kjøpe meg noe eget. Ts

• Hjerte 5
Annonse
Skrevet
AprilLudgate skrev (14 timer siden):

Hvordan var han før dere fikk barn sammen?

Men ja, en tur på FVK er nok på høy tid - for dette går jo ikke. 

Han er en ufordragelig fyr. 

Han var sikkert helt perfekt. Spilte aldri, satt ikke å drakk øl og hjalp til heletiden...

Ts, be han rydde hvis han syntes det er så rotete. Sett krav til han. Syntes du det er vanskelig, så bestil til time på fvk så dere kan snakke der 

Anonymkode: 1a2b5...4b7

Skrevet

En narsissistisk snylter. Han flyttet sammen med noen med 3 barn og er nå rasende fordi han bor sammen med noen med 3 barn. For en fæl mann.

Anonymkode: 80030...610

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...