Gå til innhold

Svigers har spandert sydentur på svoger og familien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nettopp vite av mannens tante: svigers har spandert to ukers sydentur på mannens bror og hele familien hans. Det er to uker på 5 stjerners hotell i Tyrkia, all inclusive. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere her, føler meg litt skuffet. Broren og familien er akkurat som oss, to heltidsansatte foreldre med  to unger, som er like gamle som våre unger. Hvorfor gjorde de forskjell? Hvorfor er ikke vi verdt like mye? Jeg og barna  er hjemme hele sommeren, ungene er med meg. Mannen jobber hele sommeren for å spare penger til drenering. Jeg vet at jeg er dum og misunnelig nå, men disse følelsene stikker dypt.

Anonymkode: 4175f...61b

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med mannen din om det? Kanskje det er deres tur neste gang. 

Anonymkode: f2b46...e2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Misunnelig?

Dette ER da blodig urettferdig! En 2 ukers all incluusive sydentur på 2 voksne og 2 barn koster da oppimot 80 000.. burde ikke du og din mann i såfall fått tilsvarende? 

Anonymkode: 724aa...5a5

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

De vet vel kanskje at mannen din er opptatt hele sommeren da og at han ikke kan? Men ja, de burde tatt med seg barnabarna kanskje.

Anonymkode: 2393a...c6b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt naturlig å kjenne på både skuffelse og misunnelse i en sånn situasjon – det betyr ikke at du er dum, bare menneskelig. Når noen gjør forskjell i familien, spesielt på barna og deres opplevelser, gjør det vondt. Du har lov til å føle det du føler. Kanskje det kan være verdt å snakke med svigers eller mannen din om hvordan dette oppleves for deg, på en rolig måte. Det handler ikke om å kreve noe, men om å bli sett og forstått. ❤️

Anonymkode: ec857...f15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du snakket med mannen din om det? Kanskje det er deres tur neste gang. 

Anonymkode: f2b46...e2e

Ja, han forsvarer foreldrene sine, sier at det sikkert tante som snakker tull. At turen egentlig er kjøpt og betalt av svoger og kona. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg forstår du er skuffet. Men dette må bli mannen din sin greie å ta opp med sine foreldre. 

Selv har jeg vært flere ganger i London med mamma. Brødrene mine fikk ingenting. (ikke at noen av dem hadde hæla å dra på tur med henne, men det er ikke viktig.)

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De vet vel kanskje at mannen din er opptatt hele sommeren da og at han ikke kan? Men ja, de burde tatt med seg barnabarna kanskje.

Min mann hadde spurt dem om å få låne 50000kr til å bruke på drenering (det vi manglet etter å ha spart i over ett år). De sa nei, så han jobber i ferien for å tjene inn de pengene. 

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår du er skuffet. Men dette må bli mannen din sin greie å ta opp med sine foreldre. 

Selv har jeg vært flere ganger i London med mamma. Brødrene mine fikk ingenting. (ikke at noen av dem hadde hæla å dra på tur med henne, men det er ikke viktig.)

Min mann er ikke typen som tar opp sånne ting. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg fikk nettopp vite av mannens tante: svigers har spandert to ukers sydentur på mannens bror og hele familien hans.

Og du vet med sikkerhet at dette stemmer? At tanta vet det 100%?

Anonymkode: 8b494...122

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært mannens foreldre hadde jeg skjønt skuffelsen, men tante? Kanskje det rett og slett er dypere relasjoner der enn på deres side? 

Anonymkode: 7b6f2...dda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, han forsvarer foreldrene sine, sier at det sikkert tante som snakker tull. At turen egentlig er kjøpt og betalt av svoger og kona. 

Da er det jo plutselig en helt annen sak. Du bør ikke tro, men faktisk vite hva som er tilfellet her. Synd om svigers blir uglesett på helt feil grunnlag.

Anonymkode: a8980...139

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde det vært mannens foreldre hadde jeg skjønt skuffelsen, men tante? Kanskje det rett og slett er dypere relasjoner der enn på deres side? 

Anonymkode: 7b6f2...dda

Tror du har misforstått noe.

Anonymkode: 29660...ada

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er meget mulig at tante er på villspor her ja, som mannen din tror. Du kan jo spørre svigerinnen din om turen, uten å røpe hva tante har sagt?

Anonymkode: 48ca7...4cd

• Nyttig 1
Skrevet

Få nå først klarhet i om dette stemmer før dere fyrer opp alle sylinderne.

Det er dårlig gjort og unødvendig å gjøre forskjell hvis dette stemmer. Dere kan høre med dem hvorfor de har valgt å spandere tur på kun den ene av sønnene sine.

Likevel, alle kan faktisk spandere hva de vil på hvem de vil. De har ikke gjort noe galt ved å spandere, mange foreldre bruker mer penger på ett av barna sine av ulike grunner. (ofte fordi ett av de voksne barna trenger penger mer enn de andre)

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis dette stemmer så er det blodig urettferdig.  Jeg hadde blitt skuffet og såret.  Kan det hende at dere får tur neste år?  Sikker på at tante snakker sant? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Misunnelig?

Dette ER da blodig urettferdig! En 2 ukers all incluusive sydentur på 2 voksne og 2 barn koster da oppimot 80 000.. burde ikke du og din mann i såfall fått tilsvarende? 

Anonymkode: 724aa...5a5

Om det er urettferdig kommer an på mye. Hva har ts og mannen gjort for svigerforeldre/foreldre og hva har broren gjort? Jeg tror de fleste foreldre ikke behandler barna sine ulikt såfremt de ikke har gode grunner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når de vet at mannen hennes må jobbe hele sommeren så burde de ihvertfall overføre tilsvarende sum som ferieturen til ts ig mannen fir å hjelpe å betale for drenering. 

Anonymkode: 6fa6a...a80

• Liker 2
Skrevet

Livet er ikke rettferdig, men rasjonelt sett så er historien du er servert ikke spesielt sannsynlig, og da er det veldig lite poeng å bruke energi på som om den er sann.

Stol på mannen din sin vurderingsevne. Kommer ikke noe godt ut av å la være her iallfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i livet tatt opp en slik sak samme året. For alt dere vet skal svigers spandere på dere neste år, kanskje har hennes foreldre blitt syke og de vil hjelpe til el, eller andre ting har skjedd som behøver deres tid akkurat nå. Jeg tenker det er rimelig tacky å gjøre en greie ut av skjevfordeling her og nå, dere vet tross alt ikke bakgrunnen for det. De forteller sin sønn(og deg etter hvert) når de er klar for det tenker jeg :) 

Anonymkode: 3bd2e...100

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...