AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #1 Skrevet 27. juni 2025 Trodde jeg hadde fått slag i løpet av helga, natt til søndag. Symptomer: Klarte ikke å spytte, smile og lukke øye skikkelig. Gikk til legen på mandag og han kunne fortelle at jeg hadde Bells Parese. Heldigvis ikke for kraftig angrepet. Fikk heste dose av prednisolon. Noen med erfaringer? Anonymkode: 92705...950
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #2 Skrevet 27. juni 2025 Gikk du over et døgn før du dro til lege med disse symptomene????? Anonymkode: 1d5ce...986 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #3 Skrevet 27. juni 2025 Broren min har hatt det. Har du er væskende sår i øret? Det kan også være et symptom. Han ble helt bra igjen etter noen uker men selv mange år etterpå kan vi som kjenner han se at det henger litt på den siden av ansiktet, spesielt om han er trøtt eller syk. Anonymkode: 1d337...361 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #4 Skrevet 27. juni 2025 Tok du mrna injeksjon? Det kan være bivirkninger fra den. Står oppført som bivirkninger så er ikke en konspirasjonsteori. Anonymkode: 91157...813
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #5 Skrevet 27. juni 2025 Jeg har hatt det, fikk det for rundt 20 år siden. Var på ferie da det skjedde og dro ikke til lege før jeg fikk time til fastlegen ETTER ferien, så rundt 10 dager senere. Fikk forøvrig bare beskjed om at "dette går antagelig over av seg selv før eller siden" og det gjorde det jo, gradvis over de neste månedene. Jeg var lam i høyredelen av ansiktet og kunne ikke smile, blunke/lukke øyet skikkelig, og mistet smaks- og luktesansen. Men spytte kan jeg ikke huske om jeg fikk til (eller testet). Anonymkode: ec8fc...41d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #6 Skrevet 27. juni 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Gikk du over et døgn før du dro til lege med disse symptomene????? Anonymkode: 1d5ce...986 Eh ja. Jeg trodde det ikke var så farlig. Jada. Legen lurte på om jeg hadde blitt bitt av flått, vært stresset, fått trekk eller hadde herpes. Nor jeg får på leppa grunnet krg går på immundempende medisiner. Men må lure på at jeg ikke er så kraftig angrepet er pga jeg har gått på prednisolon i over 30 år. ts Anonymkode: 92705...950
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #7 Skrevet 27. juni 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har hatt det, fikk det for rundt 20 år siden. Var på ferie da det skjedde og dro ikke til lege før jeg fikk time til fastlegen ETTER ferien, så rundt 10 dager senere. Fikk forøvrig bare beskjed om at "dette går antagelig over av seg selv før eller siden" og det gjorde det jo, gradvis over de neste månedene. Jeg var lam i høyredelen av ansiktet og kunne ikke smile, blunke/lukke øyet skikkelig, og mistet smaks- og luktesansen. Men spytte kan jeg ikke huske om jeg fikk til (eller testet). Anonymkode: ec8fc...41d Men fikk du ikke hestedose av prednisolon ? Det er medisinen som skal hjelpe. Er det gått bort nå? Vet om ei her jeg bor har hatt det i noen år nå. Og det er ikke gått bort. ts Anonymkode: 92705...950 1
SPOCA Skrevet 27. juni 2025 #8 Skrevet 27. juni 2025 Min eksmann fikk det. Det gikk over av seg selv etter en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #9 Skrevet 27. juni 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tok du mrna injeksjon? Det kan være bivirkninger fra den. Står oppført som bivirkninger så er ikke en konspirasjonsteori. Anonymkode: 91157...813 Hmmm, interessant. Tok siste i 23. Men er organtransplantert så jeg vet ikke hva jeg fikk. ts Anonymkode: 92705...950
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #10 Skrevet 27. juni 2025 SPOCA skrev (4 minutter siden): Min eksmann fikk det. Det gikk over av seg selv etter en stund. Så bra ts Anonymkode: 92705...950
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #11 Skrevet 27. juni 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Broren min har hatt det. Har du er væskende sår i øret? Det kan også være et symptom. Han ble helt bra igjen etter noen uker men selv mange år etterpå kan vi som kjenner han se at det henger litt på den siden av ansiktet, spesielt om han er trøtt eller syk. Anonymkode: 1d337...361 Nei ingen væskende sår i øret nei. Godt å høre han ble bra igjen. ts Anonymkode: 92705...950
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2025 #12 Skrevet 27. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men fikk du ikke hestedose av prednisolon ? Det er medisinen som skal hjelpe. Er det gått bort nå? Vet om ei her jeg bor har hatt det i noen år nå. Og det er ikke gått bort. ts Anonymkode: 92705...950 Nei, som jeg skrev så fikk jeg ingen medisin, bare beskjed om at det ville gå over av seg selv. Og som jeg skrev så gikk det over av seg selv, gradvis, i løpet av et par måneder. Det er 20 år siden, så jeg husker ikke om det tok 6 uker eller om det var 12 uker, men et sted i det tidsspennet tenker jeg. Anonymkode: ec8fc...41d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå