AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Har dere fargefobi? Synes dere det er vulgært med farger? Hus, interiør, barneklær, ja alle klær, biler, hager - alt er fargeløst. Har dere ikke forstått hvordan fargeløse omgivelser påvirker oss negativt? Se fargepaletten i Kristiansund! Se fargegata i Stavanger! I Bærum ville nok dette vært forbudt, mens hos andre skaper det trivsel. Anonymkode: 5fc29...c3f 6 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Fordi i Bærum er eiendom verdt en formue og selv et shitty rekkehus en arv for 3-4 barn til å komme seg på eiendomsmarkedet. Da lønner det seg å ikke stikke seg ut. Anonymkode: e9461...5e0
AnonymBruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Tja, huset er hvitt utenpå, men kjenner du oss og kommer inn finner du vegger som er hvite, blå, grønne, lilla og oransje. Kaller du det fargeløst? Og i dag har jeg på en rosa genser. Hvor godt og hvilken del av Bærum kjenner du til? Anonymkode: c10ae...59d 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni Folk har forskjellig smak. Det må du akseptere. Anonymkode: 6788c...b05 2 2
Gjest Cartman Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Ikke sammenlign Bærum noen forblåste fiskelandsbyer. Trivsel? Hva har Kristiansund? Måker, fiskestank, ekstremdialekter og regn hele året. I Bærum har man stil. Du vet det ordet i ordlisten dere ikke lærte.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Jeg bor ikke i Bærum, men liker selv nøytrale farger. Ser på meg selv som en fargerik person med mange ting som skjer oppi hodet, og liker å ha rolige omgivelser rundt meg. Da trives jeg best. Det betyr ikke at jeg ikke liker farger, men på interiør liker jeg å ha det mest mulig nøytralt på «de store tingene», og ha innslag med farger rundt omkring. Det gir ro i mitt hode. Masse farger blandet sammen, blir som rot for meg. Vi er forskjellige! Anonymkode: d096c...c86 1 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Så en gang et program om ulike klasser, tror det var dansk. Det var intervjuer med ulike folk, og ulike fagfolk som uttalte seg. De skikkelig kakserike gir bæng i hva andre synes, og kjører på med sin egen greie. Arbeiderklassen er litt lik, de kjører på med "harry-stil", siden de ikke har noe å bevise for omverdenen. Men middelklassen streber etter anseelse, og er derfor livredde for å skille seg ut negativt. Om det stemmer? Vet ikke. Men det forklarer kanskje alt det beige. Anonymkode: 9be3f...e7d 5 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Vær mer tolerant og åpen til sinns for at det finnes ulike typer mennesker med ulike preferanser, så skal du se du blir lykkeligere - kanskje til og med mindre bitter 😊 Anonymkode: e13eb...ba2 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni Redd for å skille seg ut. Anonymkode: d4b00...19f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vær mer tolerant og åpen til sinns for at det finnes ulike typer mennesker med ulike preferanser, så skal du se du blir lykkeligere - kanskje til og med mindre bitter 😊 Anonymkode: e13eb...ba2 Ja det var jo passende svar. Det er ingen ulike typer med ulike preferanser der, alle vil ha beige. Anonymkode: d4b00...19f
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Så en gang et program om ulike klasser, tror det var dansk. Det var intervjuer med ulike folk, og ulike fagfolk som uttalte seg. De skikkelig kakserike gir bæng i hva andre synes, og kjører på med sin egen greie. Arbeiderklassen er litt lik, de kjører på med "harry-stil", siden de ikke har noe å bevise for omverdenen. Men middelklassen streber etter anseelse, og er derfor livredde for å skille seg ut negativt. Om det stemmer? Vet ikke. Men det forklarer kanskje alt det beige. Anonymkode: 9be3f...e7d Det stemte i hvert fall før. Byens rikeste i nabolaget med «gamle penger» hadde smakfulle, eklektiske hjem, mens de nyrike «streberne» var opptatt av hva som var «in» på interiørfronten. (Først åttitallet med pastellfargede vegger og hvit skinnsofa som raskt ble byttet ut med «bondefarger» og andre møbler når nittitallet nærmet seg). Anonymkode: c7792...6c6 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk har forskjellig smak. Det må du akseptere. Anonymkode: 6788c...b05 Folk har visst lik smak Anonymkode: d4b00...19f 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det var jo passende svar. Det er ingen ulike typer med ulike preferanser der, alle vil ha beige. Anonymkode: d4b00...19f Hvem er alle? Jeg bodde selv på Stabekk i noen år og har fortsatt mange venner som bor rundt om i Bærum og det har gått mye i farger på interiør, mye fin fargerik kunst og en del bor i flotte fargerike hus. Så jeg ser heller ikke hva du ser, egentlig. Vil si jeg opplever mer grått / beige der jeg bor nå på andre siden av oslo. Anonymkode: e13eb...ba2 1
Majer Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni Bærum er som det gamle Sovjet. Man skal unngå å skille seg ut 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Hva er det egentlig som er beige her? Her er veggene grønne og blå. Jeg hadde på meg knall rosa antrekk i går. Så vet ikke helt hva du snakker om. 🤷♀️ Anonymkode: d2012...00b
AnonymBruker Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni Skjønner ikke hva du snakker om engang. Jeg sitter i Bærum og soler meg akkurat nå. Huset er rødt. Nabohuset er rødt. Nabohuset på andre siden er gult. Masse fargerike rododendron i hagene og nydelige grønne marker. Bilene er som andre biler, de er da hvite og grå uansett hvor man drar. Ungene som går forbi ser ut som helt vanlige unger. Joggerne er fargerike. Jeg ser bare farger rundt meg, bortsett fra den lyse plattingen som jeg bare er glad for at ikke er mørkere i denne solsteika. Anonymkode: 92aee...56c
AnonymBruker Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni Majer skrev (7 minutter siden): Bærum er som det gamle Sovjet. Man skal unngå å skille seg ut For noe tøv! Du må gjerne komme hjem til meg i det fargerike huset og hagen min for å hilse på. Jeg er ganske fargerik selv også, og det er absolutt rom for å skille seg ut på ulike måter i Bærum. Anonymkode: 1de3f...748 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni Akkurat nå ser jeg 3 røde hus, og en gul bygning. 🤷♀️ Anonymkode: d2012...00b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #19 Skrevet 28. juni Cartman skrev (1 time siden): Ikke sammenlign Bærum noen forblåste fiskelandsbyer. Trivsel? Hva har Kristiansund? Måker, fiskestank, ekstremdialekter og regn hele året. I Bærum har man stil. Du vet det ordet i ordlisten dere ikke lærte. Husker du den gangen bilskiltene fra Bærum hadde BL? BL=Blærum – blærete folk fra Bærum. Det henger i ennå, og du viser jo at du er det ved siste setningen. Ingen med stil snakker ned andre. Anonymkode: a9440...c6b 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #20 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ingen med stil snakker ned andre. Anonymkode: a9440...c6b Da er i hvert fall du fullstendig stil-løs med dette innlegget her. Snakk om å drite seg ut! 🤣 Anonymkode: 1de3f...748
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå