Gå til innhold

Når kunne dere løpe 5 km?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge jogget dere før dere klarte å jogge 5 km? 

Anonymkode: 7d92d...243

Skrevet

Jeg starter løpeprogrammet from couch to 5K 4 mai, (totalt 6 min løping) og var igjennom programmet og kunne løpe 5km 20. juni. Da hoppet jeg også hoppetau de dagene jeg ikke løp. 

Anonymkode: 0a47a...ca6

Skrevet

Det tok ingen tid, jeg bare gjorde det. Jeg har trent en del annen kondisjon og er normalvektig.

Anonymkode: 54d1a...d83

• Liker 1
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne løpe. Er ikke bra for bekhterevsen min. Men jeg sykler lett 5km da :D

AnonymBruker
Skrevet

Har jogget veldig sporadisk over en liten periode, ikke mer enn 10-12 min, men jogget 5km for etpar uker siden, kunne lett ha jogget 10 km dersom jeg hadde holdt samme tempo som var veldig sakte. Brukte nesten 40min på 5km så var klok på tempoet mtp hvor lite jeg har jogget.

Anonymkode: 25806...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Det mange nybegynnere gjør er at de legger ut i for høy fart. Da jeg var fersk på jogging så klarte jeg 5 km på første økt, men det gikk veeeldig seint. Sånn at lengbeinte menn kunne gått raskere enn meg 😄 Så økte jeg farten litt etter litt. 

Anonymkode: 11199...220

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet å jogge i starten av juli i fjor, og jogget 5 km i midten av september. Jeg kunne nok fint ha klart det raskere, men økte mengde/lengde svært gradvis for å unngå belastningsskader. Fulgte løplabbet sitt nybegynnerprogram.

Anonymkode: 20122...545

AnonymBruker
Skrevet

Jogget 5km med en gang, men har alltid vært i mye aktivitet og løper nå 4-5 ganger i uken med varierende løpeøkter.
Du bør helle fokusere på å jogge minst 30 min, og i starten må du nok ta noen gå-pauser for å klare økten. Når du klarer å jogge 30 min sammenhengende, så kan du prøve å øke farten litt og teste om du nå klarer 5 km sammenhengende. De fleste vil klare dette på 1-2 mnd.

Anonymkode: f1b29...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fulgt couch 2 5k i 7 uker nå. Kjenner at jeg egentlig kan løpe 5km, og har nok kunnet klart det i et par uker allerede. Men samtidig nærmer jeg meg 40år og ønsker ikke skader fra start. Så jeg tar det piano og følger programmet slavisk. Har gå/løpt 5km på ca 40min. 

Anonymkode: 39d90...377

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...