Gjest Vinga i.i Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Har et lite problem når det gjelder klær og sko. Klarer ikke helt å se hva som passer til meg og ikke. Farger er ikke noe problem, der safer jeg som oftest. Men når det gjelder hva slags sko jeg kjøper, så er det stort sett alltid det samme- enten joggesko eller støvletter med hæl. Noen som har tips til hvordan jeg kan få åpnet øynene for litt flere muligheter??
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 Jeg har også kjørt en safe stil i mange år,stort sett i hvitt,blått og grått.Det jeg gjorde for å bryte ut av mønsteret mitt var at jeg kjøpte topper,vesker og andre småting som jeg syntes var fint men ikke helt min stil,nettopp fordi det ikke var så safe, og brukte dette sammen med de safe klærne mine. Nå har jeg begynte å lagt til meg en litt annen stil med farger og klær som jeg elsker men som jeg aldri hadde funnet på å kjøpt meg for 2 år siden. Og svigerinna mi kunne bodd i klesskapet mitt som hun sier så det funker da
Gjest Vinga i.i Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Hmm. Hvor kjøper du disse tingene? Vanlige kjedebutikker? Har lyst til å bruke mer penger på sånt, men har så lite å bruke på klær og sko fra før av, kjøper meg ikke noe nytt hver måned, for å si det sånn. Skulle gjerne sett et bilde eller to av deg med den nye stilen, ~Alwa~, for jeg husker deg sånn jeg så deg for et par-tre år siden. Du har sett meg også, kommer jeg jo på... Hva slags klær/farger/sko/tilbehør ville du puttet på meg, om du fikk bestemme?
Gjest Virvel Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Prøv alt når du shopper. Jeg vet jo hvordan jeg selv går i butikkene... kikker på alt som henger der, men mye avskriver jeg der og da. Prøver å bli litt flinkere til å ta med meg plagg i prøverommet som jeg egentlig er litt skeptisk til - det hender man blir overrasket! Og ta med deg noen som tør å si sin ærlige mening om det du prøver. Ofte kan det hende at de ser noe du selv ikke ser, og det du kanskje ikke synes er "deg" kan godt bli deg! Men det viktigste er jo at du føler deg vel, da. Sikkert lurt å begynne med småting, som Alwa sier. :icon_smile:
Chihiro Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 Jeg har samme "problemet", avskriver masse klær før jeg får prøvd dem. Har ikke noen utpreget stil, går mest i jeans/svarte bukser og enkle gensere, med ullgenser/cardigan utenpå. Flate, behagelige sko. Kjedelig, men enkelt og greit. Farger er jeg også veldig trygg på og vet hva jeg liker, men fasonger er verre. Har skjønt at bootcut, v-hals og knelange skjørt er bra for meg, ellers sliter jeg. En del fasonger som er moderne nå, ville jeg føle meg helt dum i, f.eks. bukser som er smale nederst (har solide hofter og lår, ville fått gulrot-fasong), eller lange, posete topper med strikk nederst, jeg føler meg lettere gravid i slikt. Jeg liker ikke pelsede støvletter med buksen nedi, og gidder ikke gå med høyhælte til daglig. Så denne høsten/vinteren har jeg nesten ikke kjøpt noen klær eller sko. Håper det kommer mye fine klær (og mange penger i min vei) til våren, da skal jeg prøve å utvide repertoaret litt!
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #6 Skrevet 19. mars 2006 Enig med virvel. De gangene jeg våger å prøve ting som ser snodig ut på hengeren er de gangene jeg får meg positive overraskelser Kjøpte en kjole en gang, fant ingen fine, men damen i butikken insisterte på at jeg skulle prøve en viss kjole. Jeg var uhyre skeptisk, men den er så fin! Jeg er veldig tynn, men "guttekropp", og den fikk virkelig frem formene
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #7 Skrevet 19. mars 2006 Jeg handler stort sett på H&M,Vero moda,Only og noe på Lene V. Lindex,Cubus og Kappahl synes jeg er elendig på klær men de har en del fine accessoirer. Jeg kjøper en del vesker fra Laredoute og juggelsmykker fra asos. Tja,jeg handler egentlig litt over alt. Du som er mørk i både håret og øynene må da passe i stort sett det meste ser jeg for meg. Jeg er veldig glad i turkis.Jeg tror aldri jeg blir lei den fargen,vinrød og lilla er også fine farger. Jeg finner en del inspirasjon i Elle,Det nye og KK.Også gjenoppdaget jeg MAG for ikke lenge siden.Har ikke lest det på mange mange år før "svigermor" kom med det på sykehuset til meg og de hadde en del bra innen mote. for jeg husker deg sånn jeg så deg for et par-tre år siden. Jeg mener jeg har forandra meg en del siden den gang ja Vi kan da treffes neste gang jeg skal til Oslo? Jeg kommer jo snart tilbake for en stund nå vet du
Gjest Vinga i.i Skrevet 20. mars 2006 #8 Skrevet 20. mars 2006 Klart vi må treffes, ~Alwa~! Jeg handler helst klær (når jeg har råd, sjelden) på H&M (både butikk og på nett) og Vero Moda. Kjøper vesker på H&M og Wedins (sjelden) og juggelsmykker på Glitter, helst. (Og selv da blir det helt enkle, kjedelige) Er dårlig til å lete etter moteinspirasjon i blader og sånt, for det kjøper jeg nesten aldri. Safer mye med svart, hvitt og jeans. Begynte å bruke litt rosa, brunt og turkis i fjor, og så at særlig turkis var fint på meg, men en del av meg er nok litt redd for å "synes for mye" når jeg ikke innehar trivselsvekten min. Vet det er helt teit! Jeg liker lilla. Tror jeg kler det, også. Men er litt redd for at for mye lilla blir "kjerring", hvis du skjønner hva jeg mener... sånn som tåkerosa har lett for å bli. Er også glad i lyseblått. Synes det er en del tragiske klær i handelen nå, men det er sikkert fordi det er mye som ikke harmonerer med min "uniform", og derfor synes jeg det er tragisk. Er ikke DET i seg selv tragisk, så vet ikke jeg. Kjenner meg igjen i det Virvel skriver. Synes jeg er så lite søt og feminin i ansiktet når jeg bruker kun mascara, og det er det jeg går med til vanlig. Begynne å sminke meg mer, kan det være noe mon tro?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #9 Skrevet 20. mars 2006 I følge denne siden har jeg ikke vært helt på jordet i forhold til hvilke farger jeg kler. Er helt klart en vintertype i forhold til farger (men kanskje ikke fullt så vinter som min mor, som har nøyaktig samme mørke farger som dama på bildet.. jeg har mørkebrunt hår, ikke svart)
Gjest -eline- Skrevet 20. mars 2006 #10 Skrevet 20. mars 2006 I følge denne siden har jeg ikke vært helt på jordet i forhold til hvilke farger jeg kler. ← I følge den siden de, dvs den med høst, så har jeg ikke bomma så mye i farger jeg heller, men jeg har ingen stil jeg heller egentlig... har vel mest med at jeg er litt nervøs for å prøve så mye helt *nytt* og at jeg ikke har hatt så god råd de siste årene slik at når jeg har kjøpt nye klær så har jeg vært nødt til å tenke praktisk... *sukk*
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2006 #11 Skrevet 21. mars 2006 Det begynner jo å komme en masse blått i butikkene nå, og hvit er jo en av de hotteste fargene i vår så du kommer nok ikke til å skille deg ut så fælt skal du se En annen ting jeg har lært meg er at stort sett alle farger kan mikses og matches i en eller annen grad. Det er ikke mange farger som blir fullstendig kræsj, men det innebærer jo at man tør å vises. Jeg er ikke så flink til det selv da men blir imponert når jeg ser jenter som faktisk tør og kan. Jeg tenker stort sett slik: -enkelt antrekk=spreke farger på accessoirene (veske,smykker,sjal,hansker osv) -sprekt antrekk=nøytrale farger på accessoirer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå