AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Jeg er renholder og har jobbet som det i 30 år. De siste årene har jeg tatt på meg flyttevask og har aldri fått klage. På onsdag hadde jeg ett oppdrag. En mann leide meg inn for å vaske leilighet etter han hadde flyttet. Først så kom han ikke som avtalt, men sendte en kompis som åpnet for meg. Jeg støvsuget alle gulv og lister. Vasket alle skap, vinduer, vegger,komfyr, tinet av kjøleskap og fryser og vasket, skrubbet dusjkabinett osv. Det siste jeg gjorde var å vaske over gulvene. Ringte eier og ba han om å komme på befaring. Det kunne han ikke. Han skulle dra å se senere. Han dro neste kveld og da fikk jeg meldinger og bilder av alt han ikke var fornøyd med. Var støv på flere gulv og stein på gulvet i gangen. Men hvordan kan jeg vite at ingen har vært innom leiligheten etter jeg vasket? Hva kan jeg komme med her? Han nekter å betale. Han var skikkelig frekk i meldingene. Kjenner meg langt nede pga det. Anonymkode: 92ff5...64a 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Jeg sa at jeg kunne komme å rette opp i feilene, men det ville han ikke. Han skulle få tak i noen andre for å vaske. Skjønner ikke hvorfor. På bildene var det noen støvkorn på gulvene. Det kunne jeg rettet opp på noen minutter Anonymkode: 92ff5...64a
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa at jeg kunne komme å rette opp i feilene, men det ville han ikke. Anonymkode: 92ff5...64a Han der prøver å svindle deg. Anonymkode: 676cf...038 16 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du tatt imot nøkkelen? Anonymkode: 28457...d0d Kompisen åpnet for meg og etter vask skulle eier møte meg i leiligheten. Men han ringte å sa at kunne ikke komme og at jeg skulle legge nøkkelen i postkassen Anonymkode: 92ff5...64a
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er renholder og har jobbet som det i 30 år. De siste årene har jeg tatt på meg flyttevask og har aldri fått klage. På onsdag hadde jeg ett oppdrag. En mann leide meg inn for å vaske leilighet etter han hadde flyttet. Først så kom han ikke som avtalt, men sendte en kompis som åpnet for meg. Jeg støvsuget alle gulv og lister. Vasket alle skap, vinduer, vegger,komfyr, tinet av kjøleskap og fryser og vasket, skrubbet dusjkabinett osv. Det siste jeg gjorde var å vaske over gulvene. Ringte eier og ba han om å komme på befaring. Det kunne han ikke. Han skulle dra å se senere. Han dro neste kveld og da fikk jeg meldinger og bilder av alt han ikke var fornøyd med. Var støv på flere gulv og stein på gulvet i gangen. Men hvordan kan jeg vite at ingen har vært innom leiligheten etter jeg vasket? Hva kan jeg komme med her? Han nekter å betale. Han var skikkelig frekk i meldingene. Kjenner meg langt nede pga det. Anonymkode: 92ff5...64a Er dette svart arbeid? Hvis ikke så går du videre med saken. Er det svart arbeid, så har du lært noe… Anonymkode: 39616...cbd 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han der prøver å svindle deg. Anonymkode: 676cf...038 Tror jeg også. Er ikke pengene det står på. Han har kjøpt seg hus til over 10 millioner sa han. Men de med mye penger kan vel svindle også Anonymkode: 92ff5...64a
AnonymBruker Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette svart arbeid? Hvis ikke så går du videre med saken. Er det svart arbeid, så har du lært noe… Anonymkode: 39616...cbd Svart arbeid ja. Anonymkode: 92ff5...64a
AnonymBruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men de med mye penger kan vel svindle også Anonymkode: 92ff5...64a Jo mer de har jo mindre samvittighet. Anonymkode: 676cf...038 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Du er blitt lurt du… Han har fjerna støvkornene selv og snytt deg for betalingen.. Anonymkode: 25364...8d6
AnonymBruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni Sånn er det når man ikke vil betale skatt. Anonymkode: 35274...753 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni Ja, her blir du svindlet. Det er ingenting du kan gjøre med det heller, da en avtale som bygger på ulovlig forhold ikke gir grunnlag for krav. Hadde dette vært hvitt kunne du ha opprettholdt fakturaen, med begrunnelsen av kunden nekter retting (ergo må han jo være fornøyd likevel) Dette ble en dyrkjøpt lærdom. Den eneste måten du kan unngå at dette skjer igjen er ved å registrere enkeltpersonforetak før neste jobb, og gjøre det hvitt. Anonymkode: f9d92...db9
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, her blir du svindlet. Det er ingenting du kan gjøre med det heller, da en avtale som bygger på ulovlig forhold ikke gir grunnlag for krav. Hadde dette vært hvitt kunne du ha opprettholdt fakturaen, med begrunnelsen av kunden nekter retting (ergo må han jo være fornøyd likevel) Dette ble en dyrkjøpt lærdom. Den eneste måten du kan unngå at dette skjer igjen er ved å registrere enkeltpersonforetak før neste jobb, og gjøre det hvitt. Anonymkode: f9d92...db9 Skal ikke gjøre flere sånne jobber, hverken hvit eller svart betaling Anonymkode: 92ff5...64a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svart arbeid ja. Anonymkode: 92ff5...64a Så får du takke deg selv for å være så dum at du driver på med svart arbeid. Lykke til videre. Anonymkode: 39616...cbd 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Hva står i avtalen/kontrakten? Anonymkode: 862d6...03b
AnonymBruker Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva står i avtalen/kontrakten? Anonymkode: 862d6...03b Kontrakt på svart arbeid? Tror du både oppdragsgiver og ts lager kontrakt? Anonymkode: 39616...cbd
AnonymBruker Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kontrakt på svart arbeid? Tror du både oppdragsgiver og ts lager kontrakt? Anonymkode: 39616...cbd De fleste lager faktisk en avtale om hva som skal vaskes, selv om det ikke er like utfyllende som en oppdragskontrakt via ett firma. En avtale er ikke nødvendigvis ett papirark begge underskriver på, en avtale er like mye dialogen som er gjort på forhånd. Anonymkode: 862d6...03b
AnonymBruker Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste lager faktisk en avtale om hva som skal vaskes, selv om det ikke er like utfyllende som en oppdragskontrakt via ett firma. En avtale er ikke nødvendigvis ett papirark begge underskriver på, en avtale er like mye dialogen som er gjort på forhånd. Anonymkode: 862d6...03b Bevis en muntlig avtale når arbeidet er svart og den sterke part ikke er fornøyd! Og gå videre med en muntlig, svart avtale når oppdragsgiver ikke betaler hva gjør man da? Jo, man innkriminaliserer seg selv. Anonymkode: 39616...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå