Gå til innhold

Hva syns dere kvinner om 40 +år gamle mannlige jomfruer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 14.09):

Personlig har jeg ingenting imot en jomfru, men en bitter person derimot, byr meg imot.

Anonymkode: 82c8a...d28

Syns du en kvinne som er blitt mobbet og utstøtt fra alle sosiale settinger gjennom oppveksten og er blitt bitter som følge av dette også er en motbydelig person?

Anonymkode: 628c2...015

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er da helt naturlig å bli bitter hvis man blir avvist og frarøvet alle former for sosiale relasjoner gjennom livet. Og at du reagerer med avsky på dette gjør ikke personen noe mindre bitter akkurat. DU er en del av problemet.

Du skal ha ganske manglende sosiale antenner for å bli avvist gjentatte ganger gjennom en langt liv. 

Anonymkode: 49ad3...d0c

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg lurer på hva som er/var det egentlige problemet til at de ikke valgte, eller fikk til, å vise eller overbevise en kvinne at de hadde noe å tilby som gjorde dem interessante nok for forhold eller til å ligge med. 

Anonymkode: 55e98...927

Kanskje de ikke ønsker en kvinne, men i stedet en mann. Hvis de lever i et samfunn hvor homofili fremdeles er veldig tabu og straffbart, så er det kanskje enklere å leve i sølibat?

Anonymkode: df2be...103

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 14.02):

Det er ikke mangelen på sex som er problemet, men at de aldri har vært i et forhold og bodd med noen. 

Sex kan enhver idiot ha. Men et langvarig forhold, eller mangelen på, sier mer om personen.

Også er det jo totalbildet som betyr noe. Jobb, bolig, venner etc. Å trekke ut en liten faktor som seksuell erfaring sier lite om en person 

Anonymkode: 5bb4e...0cc

Det sier vel alt det du nevner over, og det er vel litt å tenke over? Veldig motsiende i det snusfornuftige intetsigende innlegget.  

Anonymkode: 580e5...b9d

AnonymBruker
Skrevet

De er ikke incels så lenge ikke har dette kvinnehatet og ulogiske forklaringer på hvorfor de fortsatt er jomfru. En jomfru over 40 har oftest spesielle grunner til at er det; personlige, religion, sykdom eller psykiske problemer som har gjort at de har holdt seg unna dating. Så alt kommer jo an på det. 
Jeg synes jo feks ikke synd i en +40 jomfru som sparer seg til ekteskap eller bare ikke har funnet klaff i kjærligheten og dermed ikke bryr seg. Jeg synes det er trist for folk som sliter så med sjenerthet, autisme feks, at de ikke våger å møte noen. 

Jeg har ingen anderledes følelse ang mannlige jomfruer enn kvinnelige. 

Anonymkode: c5f64...7a8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 3.10):

Det er da helt naturlig å bli bitter hvis man blir avvist og frarøvet alle former for sosiale relasjoner gjennom livet. Og at du reagerer med avsky på dette gjør ikke personen noe mindre bitter akkurat. DU er en del av problemet.

Frarøvet alle former for sosiale relasjoner? Dette er da mennesker som har foreldre, besteforeldre, tanter og onkler, søsken, onkel/tantebarn osv. Problemet er at det eneste de vil er å ha ei dame i huset som vasker opp dritten deres og spriker med beina. De gidder ikke å inngå sosiale relasjoner hvis det ikke innebefatter gratis hushjelp og sex. Og nettopp disse holdningene gjør at de er evig enslige. 

Anonymkode: e8ef4...f51

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Frarøvet alle former for sosiale relasjoner? Dette er da mennesker som har foreldre, besteforeldre, tanter og onkler, søsken, onkel/tantebarn osv. Problemet er at det eneste de vil er å ha ei dame i huset som vasker opp dritten deres og spriker med beina. De gidder ikke å inngå sosiale relasjoner hvis det ikke innebefatter gratis hushjelp og sex. Og nettopp disse holdningene gjør at de er evig enslige. 

Hvor i alle dager plukker du disse hatefulle fordommene dine fra?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 14.02):

Sex kan enhver idiot ha. Men et langvarig forhold, eller mangelen på, sier mer om personen.

Anonymkode: 5bb4e...0cc

Hva sier det?

Anonymkode: 23bf9...928

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har en håndfull venner av typen evig single, sannsynligvis jomfru, og absolutt ingen av dem er sånn. Stort sett er de ålreite folk, men typisk ikke så attraktive, de er sosialt klønete, sjenerte. Noen er uten jobb, og flere har eller burde nok hatt autismespekterdiagnoser. Sannsynligvis vil de aldri få seg en kjæreste, og jeg ser jo at det blir vanskeligere og vanskeligere for dem ettersom årene går. Nesten ingen av dem snakker om det, for det er jo sårt, og selvfølgelig blir noen fortvilte og bitre i perioder.

Sosialt går de faktisk også glipp av mye som krever at du lever et normalt liv. Hvis du, i en viss alder, ikke har partner, barn eller jobb, er det mange arenaer du er ekskludert fra. Tror det er ganske mange, uansett kjønn og antenner, som merker at venner forsvinner og invitasjoner uteblir når omgangskretsen forsvinner inn i forhold og småbarnståka. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg synes om dem som mennesker - ingenting spesielt.

Som potensiell partner - kommer helt an på årsaken. Hadde ikke hatt problemer med en partner som aldri hadde hatt sex før om årsaken var sjenerthet e.l. Ville heller hatt en som aldri hadde hatt sex enn en som hadde hatt sex med 100 damer. 

Anonymkode: 99a59...979

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hva jeg synes om dem som mennesker - ingenting spesielt.

Som potensiell partner - kommer helt an på årsaken. Hadde ikke hatt problemer med en partner som aldri hadde hatt sex før om årsaken var sjenerthet e.l. Ville heller hatt en som aldri hadde hatt sex enn en som hadde hatt sex med 100 damer. 

Anonymkode: 99a59...979

Du hadde aldri i verden en gang kommet på en date med en slik mann. En skjenert eller sosialt klønete mann ville du enten totalt ignorert, eller betegnet som creepy og avskydd som pesten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du hadde aldri i verden en gang kommet på en date med en slik mann. En skjenert eller sosialt klønete mann ville du enten totalt ignorert, eller betegnet som creepy og avskydd som pesten.

Snakk for deg selv. Ikke prøv å gjør andre til syndebukk for dine egne dårlige holdninger 

Anonymkode: c5f64...7a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres bra ut, null barn og null kjønnssykdommer.

Anonymkode: 07f8e...c21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 0.43):

Syns du en kvinne som er blitt mobbet og utstøtt fra alle sosiale settinger gjennom oppveksten og er blitt bitter som følge av dette også er en motbydelig person?

Ja, faktisk. Bitter er bitter.

Om jeg har forståelse for hvor bitterheten kommer fra eller ikke har egentlig ikke noe å si for opplevelsen.

Anonymkode: 630ae...238

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå så jeg akkurat at NRK skal lage en realityserie om dette, og søker menn som ikke har hatt sex.

Anonymkode: 5dc03...ff5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe ekstremt ekkelt og feminiserende ved å kalle en mann jomfru. Det får vedkommende til å høres ekstremt stakkarslig ut, selv om livet uten en kvinne på ingen måte behøver å være et mindreverdig alternativ. 

Anonymkode: fcf68...a93

• Nyttig 1
Skrevet

Kan være at han liker noen spesielle ting. Kanskje han seksuelt liker noe som ikke trenger seksuell kontakt. Kanskje fokuset har vært karrieren. Føler det kan være mange grunner, tenker det er modig av en på 40+ å si det som det er :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 18.43):

Er det synd på dem, fordi de har gått glipp av noe? Føler dere at de er incels? At de bare har vært for blyge? Er det noe håp for dem?

Anonymkode: e0514...1ef

At de har mye å lære. Det har forresten gamle ringrever også 😅

Det er like mye håp for dem som for alle andre. De må bare møte den rette personen.

De har jo gått glipp av endel vil jeg påstå, samtidig så er det bedre å vente om de er usikre på seg selv. Det er ikke om å gjøre og ligge for å ligge. Tror ikke det er det som gjør at det blir godt. 

Anonymkode: 0fd94...415

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 18.46):

Herregud, det finnes en milliard innlegg om dette temaet allerede. Har ingenting i mot eldre jomfruer, men begynner bli lei de konstante spørsmålene om det er "greit" eller ikke. Det kan finnes minst like mange årsaker som personer dette gjelder, og det må få være deres egen sak. Om man er jomfru eller ikke trenger definerer ikke nødvendigvis et helt menneske.

Anonymkode: 70a96...b2c

Dette👆👆👆

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde dessverre ikke involvert meg i en mann med lav sexdrift. Har hatt en slik mann før, og det blir for platonisk for meg.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...