Hengebuksvinet Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Ja. Det går på navn og på flaks. Har du et navn som starter på vokal, får du sykepenger. Sannsynligvis går mye automatisk. Det er jo tross alt en lege sol skriver sykemelding, og da burde det i mange tilfeller være en enkel prosess. Eller hva tenker du?
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Det stemmer sikkert. Når den første søknaden er behandlet (etter 8-10 uker) behandles de neste automatisk. Jeg får da svar dagen etter. Anonymkode: 47e38...bf7
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Det stemmer nesten. 80-90 % behandles automatisk. Anonymkode: 0f280...58c
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det stemmer sikkert. Når den første søknaden er behandlet (etter 8-10 uker) behandles de neste automatisk. Jeg får da svar dagen etter. Anonymkode: 47e38...bf7 Feil. De fleste søknader behandles automatisk helt fra første stund. Noen av de som må til manuell behandling har saksbehandlingstid på inntil 8 uker hver gang. På grunn av kapasitet. Anonymkode: 0f280...58c
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Feil. De fleste søknader behandles automatisk helt fra første stund. Noen av de som må til manuell behandling har saksbehandlingstid på inntil 8 uker hver gang. På grunn av kapasitet. Anonymkode: 0f280...58c Nei! NAV har bekreftet at alle nye søknader behandles fortløpende, og som vi begge skrev, lav kapasitet gjør at de kan ligge i køen i 8-10 uker før de godkjennes. Deretter går det automatisk da de går ut fra samme inntektsmelding. Dersom man har gradert sykmelding må ofte søknaden kontrolleres manuelt. Anonymkode: 47e38...bf7
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei! NAV har bekreftet at alle nye søknader behandles fortløpende, og som vi begge skrev, lav kapasitet gjør at de kan ligge i køen i 8-10 uker før de godkjennes. Deretter går det automatisk da de går ut fra samme inntektsmelding. Dersom man har gradert sykmelding må ofte søknaden kontrolleres manuelt. Anonymkode: 47e38...bf7 Ikke den du siterer, og litt usikker på hva du roper Nei! til, men forstår det sånn at du mener at alle nye sykemeldinger behandles manuelt første gang? Jeg sjekket mine egne nå. Jeg er sykemeldt med en kreftdiagnose, og min første sykemelding (og alle de påfølgende) har gått rett til automatisk behandling. Anonymkode: f792c...fa8 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni Opplever at alle venter 8 uker? Bortsett fra de som får forskuttert sykepenger av arb.giver. Anonymkode: 495ba...924
NakenPanda Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni (endret) De aller fleste har en arbeidsgiver som automatisk forskutterer lønnen din så du ikke merker det. 100% i det offentlige har dette, og ca 50% i private har ordninger som dekker dette automatisk,I tillegg er det maks 6G som dekkes av NAV og arbeidsgiver har i varierende grad dekning for de som har oversnitt lønn (35-40%) Dette gjelder jo bare de som har over 16 dagers sykefravær da arbeidsgiver betaler dette, resten er på NAV, så i det store og det hele gjelder det ikke en stor del av de som jobber generalt, men de liker jo å klage høylytt på det så de virker nok som det treffer flere en det faktisk gjør. NAV er jo generalt ubrukelige så ikke forvent noen effektivitet ihvertfall. Endret 28. juni av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke den du siterer, og litt usikker på hva du roper Nei! til, men forstår det sånn at du mener at alle nye sykemeldinger behandles manuelt første gang? Jeg sjekket mine egne nå. Jeg er sykemeldt med en kreftdiagnose, og min første sykemelding (og alle de påfølgende) har gått rett til automatisk behandling. Anonymkode: f792c...fa8 Nettop. De fleste behandles helt automatisk fra første søknad. Det er ikke diagnosen som er avgjørende. Noen må sees på av en saksbehandler for at det skal bli riktig, de blir liggende i kø. Hvor lang tid det tar, kommer an på saksmengden. Ettersom Norge har skyhøyt sykefravær, så er den stor. Anonymkode: 0f280...58c
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Opplever at alle venter 8 uker? Bortsett fra de som får forskuttert sykepenger av arb.giver. Anonymkode: 495ba...924 Det er feil. Forstår ikke hvorfor så mange svarer når de faktisk ikke vet. Anonymkode: 0f280...58c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå