AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Vi har reist med pakkereise via ving. Flyet vårt ble forsinket pga tekniske problemer. Vi ble delt på 2 nye fly til slutt og halve reisefølget vårt reiste med 1 fly andre halvdel med det andre flyet. Halve reisefølge måtte vente 8 timer på nytt fly, det andre reisefølget måtte vente i 15 timer på nytt fly. Har fått mail fra ving om at vi kommer til å få refusjon for 1 dagsandel, men kan man også få igjen noe på reiseforsikringen el.? Anonymkode: fadfa...465
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Hei, Om flyet blir forsinket med mer enn 3 timer, kan man ha rett på kompensasjon iht EU261. Dette kravet må rettes direkte til flyselskapet. Se informasjon fra Forbrukerrådet, her kan du sjekke dine rettigheter: https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/fly/forsinket/ Anonymkode: c6776...fd8 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Søk EU261. Send krav direkte til flyselskapet, ikke bruk disse sidene som skal kreve for deg. Du trenger ikke å fylle inn noe spesielt skjema om flyselskapet ikke har dette. Bare send mail til dem, si hvilket fly du tok og at du krever EU261-kompensasjon. Fikk 400 euro fra Ryanair på den måten, null stress. Anonymkode: f2528...118
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Absolutt, rett kravet direkte mot flyselskapet. Om kravet blir avvist, kan du be om bistand gratis hos Transportklagenemnda og Pakkereisenemnda (Norsk reiselivsforum) for en uavhengig vurdering. Anonymkode: c6776...fd8
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Søk EU261. Send krav direkte til flyselskapet, ikke bruk disse sidene som skal kreve for deg. Du trenger ikke å fylle inn noe spesielt skjema om flyselskapet ikke har dette. Bare send mail til dem, si hvilket fly du tok og at du krever EU261-kompensasjon. Fikk 400 euro fra Ryanair på den måten, null stress. Anonymkode: f2528...118 Jeg fikk nesten 9000kr fra Lufthansa! Flyselskapene gjemmer ofte bort informasjonen om hvordan man sender inn krav på sidene sine, men bare let litt. Det er der. OBS at det er noen krav, det må være ting som er under flyselskapets kontroll som er årsak til forsinkelsen. Anonymkode: 4c512...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Vi fikk €250 hver, mener jeg det var, da vi ble forsinket. Må gi ros til British Airways som sendte oss epost dagen etter med lenke til skjemaet. Fikk pengene inn på konto etter noen dager. €1000, fordi vi var fire personer (ett spedbarn), det kom veldig godt med! Anonymkode: aff34...347 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Var 4 timer forsinket fra Tenerife- fikk €400 i refusjon pr person fra Norwegian. De gjorde seg litt vanskelige først, men bare å ikke gi seg ved første nei. Anonymkode: c19bc...b78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå