Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Skal være borte en kveld fra baby (6mnd). Han er ikke vant til å bli matet med flaske, da jeg har ammet hele tiden. Hvilken flaske anbefaler dere som også er lett og rengjøre? Forstått det slik at det er bra at melken flyter sakte gjennom smokken… Har en flaske fra Philips avent, men den er ikke blitt brukt siden han var 4 uker. 

Anonymkode: 63891...541

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hei,

Skal være borte en kveld fra baby (6mnd). Han er ikke vant til å bli matet med flaske, da jeg har ammet hele tiden. Hvilken flaske anbefaler dere som også er lett og rengjøre? Forstått det slik at det er bra at melken flyter sakte gjennom smokken… Har en flaske fra Philips avent, men den er ikke blitt brukt siden han var 4 uker. 

Hvis det er kun en gang så ville jeg vurdert å bruke kopp eller skje istedenfor å kjøpe flaske. De fleste barn kan enkelt mates met kopp, og de blir ikke forvirret.

Anonymkode: 99fa2...d52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er fornøyd med nanobebe flexy, da den er av silikon og man slipper den plasten, samt at den er myk og etterligner brystet. Så den funker godt for oss som har en baby som stort sett ammes. Ellers er tutekopp også nå blitt like så greit å gi MM/MME på siden babyen vår er blitt over 6 mnd. Det tok noen forsøk før han skjønte hvordan han brukte tutekopp, men nå går det veldig fint. Vi har en tutekopp i silikon, også for å slippe plast. 

Anonymkode: d02fb...529

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er viktigere å øve øve øve enn å finne en magisk flaske. Vi brukte en måned med øving før jeg følte meg trygg på å reise bort en kveld. Første gang jeg prøvde måtte jeg dra hjem etter halvannen time da baby kun drakk 5ml. 

Vi bruker mest mam anti colic da den var i en babybok. Kjøpte medela calma og den skjønte ikke baby i det hele tatt.

Anonymkode: 0f9fb...124

AnonymBruker
Skrevet

Babyer er forskjellige, dere må bare prøve ulike typer. Vår sønn tok først Phillips avent (ikke nyfødtvarianten, men den som er for litt eldre babyer, da kommer det littegrann mer melk om gangen), før han plutselig nektet. Rundt 7 mnd alder fikk vi han endelig til å ta flaske igjen, da var det kun Medela sin 🤷‍♀️ Så prøv koppmating eller øv litt på forhånd med ulike typer.

Anonymkode: c9548...96e

Skrevet

Mam-flaskene kan steriliserast i mikro, så du slepp kokinga. 

Sjølv har eg for det meste brukt Philips Avent (med smokken "natural" eller "anti-colic", da arvingen hadde problem med "natural flow"). Færre delar å vaske enn Mam og Dr. Brown.

AnonymBruker
Skrevet
Mandagsunge skrev (4 minutter siden):

Mam-flaskene kan steriliserast i mikro, så du slepp kokinga. 

Sjølv har eg for det meste brukt Philips Avent (med smokken "natural" eller "anti-colic", da arvingen hadde problem med "natural flow"). Færre delar å vaske enn Mam og Dr. Brown.

Anbefaler du de smokkene? Jeg har bare den som fulgte med flasken som han brukte da han var 4 uker… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 21.48):

Anbefaler du de smokkene? Jeg har bare den som fulgte med flasken som han brukte da han var 4 uker… 

Eg trur alle flaskane blir selde med "natural flow"-smokken og eg har ikkje sett anna i butikkane - dei gamle smokkane ("natural") måtte eg bestille på nett. Eg går ut frå at det var ein grunn til at dei bytte til den (sugeflyten blei meir som av bryst, trur eg?). Min hadde problem med den, men det kan ha hatt samanheng med at han var prematur. Smokken som fulgte med flaska vil nok vere for liten for eit barn på seks månadar, så du bør nok uansett skaffe deg ein med større flyt. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva barnet liker. Har hatt tre flaskebarn. De to første tok hvilken flaske og hvilken smokk som helst, og var kjempefornøyde med livet. Baby nr 3 godtok kun mam-flaskene som selges på vanlig dagligvarebutikk. Brukte nyfødtsmokken til flaska gjennom hele flaskeperioden (ca 1 år). Av vanlig smokk godtok hun kun prematur-smokk. 
Så ville sagt at jeg anbefaler det babyen din godtar😅

Anonymkode: 905ec...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Philips Avent sine flasker med Natural Flow-tut. Funker bra her, baby på 7 mnd, brukt siden 2 mnd 😃 Enkel å vaske og koke, siden det er få deler. 

Farmasiet har gode priser på disse. 

Anonymkode: a8e98...e81

Skrevet

Vi bruker bibs, har brukt det til to barn. Første ble ammet og fikk pumpet melk på flaske, nr to fikk både mm og mme, samtidig som at jeg ammet. Veldig fornøyd, gode glassflasker og naturgummi-tut

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 21.48):

jeg villle prøvd den dre har

Anonymkode: 76514...093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...