kamillaholmboe Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni (endret) Jeg leverte inn sykkelen min hos Spinn Majorstua på helt vanlig service, ikke noe ødelagt på sykkelen eller noe som helst. Det eneste de trengte å gjøre var å fylle litt luft på dekkene og sjekke bremsene osv, veldig basic. Så kom regningen på 1110kr. Ble jeg lurt/scammet? Jeg har ikke mye peiling på sykkel men da jeg sjekket andre verksteder, virker det som de tilbyr dette for rundt 600kr. Endret 27. juni av kamillaholmboe
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Oh dæven! Vil si det. Jeg kjøpte min sykkel på xxl så får gratis årlig service,men den koster til vanlig sånn 399kr. Anonymkode: 38fdb...f5b 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Vel, når du går på Majorstua, må du forvente slike priser. Sjekk prisene på Google først neste gang, service kan du få helt ned til 500 kr Anonymkode: 81656...d13 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Nei, du ble ikke lurt. Du valgte et sted og sjekket ikke prisen. Kjipt? Så klart. Lurt? Nei. Anonymkode: 1e2ab...09d 10 4
TBL12 Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni 888 kr for service 222 kr mva. Butikker på Majorstua har trolig høyere husleie o.l. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni De byttet ikke bremse? Hadde aldri betalt noen mer enn en 50-lapp for noe sånt. De aller fleste 8-åringer klarer jo helt fint å fylle på luft på en sykkel, det det står på er om man eier pumpe eller ikke. Har du en bensinstasjon i nærheten så tilbyr de aller fleste bensinstasjoner dette gratis. Anonymkode: 41994...5fd
Mezzosoprena Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni kamillaholmboe skrev (3 timer siden): Jeg leverte inn sykkelen min hos Spinn Majorstua på helt vanlig service, ikke noe ødelagt på sykkelen eller noe som helst. Det eneste de trengte å gjøre var å fylle litt luft på dekkene og sjekke bremsene osv, veldig basic. Så kom regningen på 1110kr. Ble jeg lurt/scammet? Jeg har ikke mye peiling på sykkel men da jeg sjekket andre verksteder, virker det som de tilbyr dette for rundt 600kr. Neida, du ble nok ikke lurt - du valgte feil sted. Du skulle selvfølgelig ha sjekket andre verksteder før du leverte sykkelen din til service, eller bare rett og slett fylt luft i dekkene dine selv 🙂 1
I Grosny Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni kamillaholmboe skrev (6 timer siden): Jeg leverte inn sykkelen min hos Spinn Majorstua på helt vanlig service, ikke noe ødelagt på sykkelen eller noe som helst. Det eneste de trengte å gjøre var å fylle litt luft på dekkene og sjekke bremsene osv, veldig basic. Så kom regningen på 1110kr. Ble jeg lurt/scammet? Jeg har ikke mye peiling på sykkel men da jeg sjekket andre verksteder, virker det som de tilbyr dette for rundt 600kr. Jeg hadde forventet at de gjorde noe, f.eks justerte gir. Pumpe dekkene kan jeg gjøre selv og det vil jeg ikke at andre skal blande seg oppi, for da blir det gjerne annerledes lufttrykk en det jeg ønsker. For den prisen hadde jeg forventet en time godt arbeid, eller i det minste en halv time. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Hvis jeg har sykkelen på service der jeg kjøpte den betaler jeg bare for deler de bruker (f.eks hvis de bytter bremsewire). Den andre sykkelen min er kjøpt et annet sted, men leverer den på service der jeg kjøpte den første fordi det er enklere for meg å komme meg dit. Da betaler jeg litt for arbeidet, men det er snakk om et par hundrelapper. Anonymkode: 2959f...0c2 1
kamillaholmboe Skrevet 28. juni Forfatter #11 Skrevet 28. juni Ja, jeg har til og med kjøpt sykkelen der, så skulle trodd man fikk litt bedre pris. Men for de som trodde at det bare var dekkene som ble pumpet, så ble det nok gjort et par andre justeringer på bremser osv, men bare en sjekk, ikke reparasjon. En ting er iallfall sikkert: jeg skal ikke tilbake til Spinn Majorstua for service! Og jeg må bli flinkere på å undersøke pris på forhånd. 1
Snabeltann Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni Tipper du også har fått smurt kjedet, gir osv. men her på bygda koster en slik service 300,- da vaskes sykkelen også
AnonymBruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni I prisen du betaler er det mye som skal dekkes inn. Arbeidskraft, nedbetaling på maskiner/utstyr, husleie, strøm. Du kan garanter få det billigere andre steder, men du valgte det stedet med kanskje høyest husleie i landet.... Anonymkode: 3bb5f...8c5
MakeItHappen Skrevet 30. juni #15 Skrevet 30. juni Høres ut som en normal pris. Jeg betaler enda mer enn det for en enkel service, men jeg har fulldemper. Sist service kom nesten på 8.000 men da hadde jeg ekstern service på begge demperne.
AnonymBruker Skrevet 3. juli #16 Skrevet 3. juli Jeg bor i mindre by ca 1,5 time fra Oslo, her koster det 700 kr for service. Anonymkode: c2662...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå