AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Kjøpt leilighet der det er et Ikea Faktum kjøkken med integrert kjøleskap. Kjøleskapet fungerer dårlig, og jeg ønsker å bytte det ut med frittstående. Dere som har gjort dette - noen tips og råd å komme med? Anonymkode: d82e3...9f6
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøpt leilighet der det er et Ikea Faktum kjøkken med integrert kjøleskap. Kjøleskapet fungerer dårlig, og jeg ønsker å bytte det ut med frittstående. Dere som har gjort dette - noen tips og råd å komme med? Anonymkode: d82e3...9f6 Spørsmålet da er hvor stor plass er er til nytt kjøleskap. Noen steder er nisjen så smal at du bare får plass til 55 cm brede skap. Andre steder kan du bruke noen 59,5 cm brede skap, men ikke alle da de er merket med enten 59,5/60,0. Høyden kan og bli utfordrende å få til å passe inn. Merk deg og at mannen Samsung skap er veldig dype. Anonymkode: 79c8d...276
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Spørsmålet da er hvor stor plass er er til nytt kjøleskap. Noen steder er nisjen så smal at du bare får plass til 55 cm brede skap. Andre steder kan du bruke noen 59,5 cm brede skap, men ikke alle da de er merket med enten 59,5/60,0. Høyden kan og bli utfordrende å få til å passe inn. Merk deg og at mannen Samsung skap er veldig dype. Anonymkode: 79c8d...276 Vi får ta noen nøyaktige mål. Jeg har bare ikke så veldig lyst på integrert igjen. Anonymkode: d82e3...9f6
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni Jeg angrer som pokker på at vi valgte integrert kjøleskap når vi bygde nytt, selv om "alle" sa det var penest - og jeg er enig i at det er pent, er det mye mindre plass! Men slik layouten på kjøkkenet er (som jeg elsker) er det ikke mulig å bytte for oss selv om vi teoretisk har plass til det fordi det blir et "tomrom" over kjøleskapet da som ikke passer med innredningen ellers.. Anonymkode: a1367...a99 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Ikke helt det samme, men vi byttet fra kjølehjørne til side by side, og har aldri angret på det! Målene passet ikke 100%, hverken i høyde eller bredde, men det lever vi fint med. For vår del var målene veldig store, da. Det kan være motsatt utfordring for dere. Vi kommer ikke til å ha integrert kjøleskap når vi pusser opp kjøkkenet. Jeg har innsett at det at ting enkelt kan byttes ut er viktig! Anonymkode: 19c50...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Står det ut på siden av resten av benk og andre skap, kan du vel rive det som kjøleskapet står inni? Er selv veldig glad for at kjøleskapet ble fredet, når kjøkkenet ble byttet ut. Fint eller ei, spiller ingen rolle. Anonymkode: 953f0...742
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Står det ut på siden av resten av benk og andre skap, kan du vel rive det som kjøleskapet står inni? Er selv veldig glad for at kjøleskapet ble fredet, når kjøkkenet ble byttet ut. Fint eller ei, spiller ingen rolle. Anonymkode: 953f0...742 Ja, det står på enden. Men jeg er litt usikker på godt festet til veggen høyskapet er (den delen som er festet i kjøkkenveggen). Hvis den lar seg fjerne uten å ødelegge veggen, så blir det for så vidt grei bredde. Men vi må altså ta høyde for at det kan bli behov for å finne et relativt smalt kjøleskap som erstatning. Anonymkode: d82e3...9f6
enkefru Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Om en tar bort veggene (stammene) som kjøleskapet stod i, bør en få plass i bredden til et «vanlig» kjøleskap. Gjorde det selv her, for kjøleskapet var på enden, og ødela/skjemmet ikke resten av kjøkkeninnredningen ved fjerning.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Står det ut på siden av resten av benk og andre skap, kan du vel rive det som kjøleskapet står inni? Er selv veldig glad for at kjøleskapet ble fredet, når kjøkkenet ble byttet ut. Fint eller ei, spiller ingen rolle. Anonymkode: 953f0...742 Alt dette går helt fint, inntil kjøleskapet tar kvelden. Da sliter du. Fordi standardmål på kjøleskap ikke finnes. Når så åpningen i bredden, høyden og dybden er tilpasset kjøkkeninnredningen da den ble bygd og skapet var nytt så er det et puslespill å få nytt som passer inn. Fint å se på, greit nok, inntil kjøleskapet sa takk og farvel. Det nye skapet som passet best in åpningen er ikke på langt nær samme kvaliteten som det gamle. Å kjøpe kjøleskap som du tror passer, inntil det kommer og du skal plassere det inn, er å lage seg problemer. Anonymkode: 79c8d...276
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni enkefru skrev (18 timer siden): Om en tar bort veggene (stammene) som kjøleskapet stod i, bør en få plass i bredden til et «vanlig» kjøleskap. Gjorde det selv her, for kjøleskapet var på enden, og ødela/skjemmet ikke resten av kjøkkeninnredningen ved fjerning. Prøvde å se litt under kjøkkeninredningen i går. Tror ikke endeveggen på stammen er helt inntil romveggen. Kjentes ut som det var noen avstandspinner der og at dette da er skjult med fugemasse på den delen jeg ser. I så fall øker håpet om å få av den endeveggen og skape god bredde til nytt kombiskap. Men så er det denne sokkelen..... Ikea selger jo ikke Faktum lengre, så der må det en god sag til. Anonymkode: d82e3...9f6
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Prøvde å se litt under kjøkkeninredningen i går. Tror ikke endeveggen på stammen er helt inntil romveggen. Kjentes ut som det var noen avstandspinner der og at dette da er skjult med fugemasse på den delen jeg ser. I så fall øker håpet om å få av den endeveggen og skape god bredde til nytt kombiskap. Men så er det denne sokkelen..... Ikea selger jo ikke Faktum lengre, så der må det en god sag til. Anonymkode: d82e3...9f6 Det som står der i dag, står vel rett på gulvet. Da blir det å sage bort den biten som er foran mot gulvet som skjuler nederste delen av kjøleskapet? Anonymkode: 953f0...742
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå