AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Vi er en familie på 4. Barna er 15 og 18 år, jenter. Vi har ikke økonomi til syden eller det store utland. Dere andre som heller ikke drar til syden eller noe, hva gjør dere i ferien? Hvor drar dere? Hva kan man finne på? Vi har ca 15.000 å bruke. Anonymkode: 8ee58...f5e
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Jenta på 18 har vel kanskje en sommerjobb? Vet ikke hvor dere bor, men Liseberg og andre fornøyelsesparker med litt fart. Fjellturer, strand turer. Anonymkode: bef86...4f5
AnonymBruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni 17 åringen jobber hele sommeren, vil ikke være med på familieferie, og har vært i København med venner på konsert. Vi skal en uke til Albania i år, den turen kommer på ca 12000 pluss lommepenger. Anonymkode: 094e0...68f
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni 15000? For 4 en hel sommer? Dra på små utflukter. Smør med mat og ta med drikke. Er nok redd for at barna er såpass store at de kanskje ikke vil bli med på nødvendig vis en «kjedelig» hjemmeferie… Anonymkode: f8b2f...da5 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Vi tar en mini-bilferie. Tar ferge til Kiel, en natt på hotell, kjører til Danmark og natt på hotell i København også. Skal også leie en campinghytte i Danmark før vi kjører bil hjem. Reiserute: Oslo-Kiel(Tyskland)-Købebhavn(Danmark) og hjem via Sverige. Da får barna litt storby, hotell, bakeri/kafe, shopping. Som de kan fortelle om etter ferien. Kanskje tivoli i København. Annet alternativ er å ta ferge som går på dagtid til Danmark, den er billigere. Anonymkode: 482b0...078 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni hvor langt unna en flyplass bor dere og hvilken flyplass er det liksom? For med pris på drivstoff / lading, bompenger osv er det å kjøre langt også dyrt i dag.. Og en overnatting på hytte koster fort 1500 pr natt, da kommer man ikke langt med norgesferie heller for 15 000.- Anonymkode: ab68f...aeb
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 15000? For 4 en hel sommer? Dra på små utflukter. Smør med mat og ta med drikke. Er nok redd for at barna er såpass store at de kanskje ikke vil bli med på nødvendig vis en «kjedelig» hjemmeferie… Anonymkode: f8b2f...da5 Jeg tenker motsatt: bruk opp de 15.000 på få dager proppfulle av opplevelser. De store vil trolig ikke være på nærområde tur med matpakke. Bedre å bruke det på storbyferie. Anonymkode: 482b0...078 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni Tar en langhelg weekend til Gdansk/Sopot Anonymkode: ea747...cb8 12
AnonymBruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni Vi reiser aldri til Syden som dere sier på sommeren for det er for varmt. Storbyer som for eksempel London er alltid gøy for store og små. Ellers så reiste vi mye på typisk bilferie i Danmark og Tyskland men da var de mindre. Nå har jeg tenåringer og da er det litt hipp som happ. Dette året vil de ikke på tur, de vil dille hjemme med venner og gaming så da blir det slik. Jeg reiser på ferie for barnas skyld og når de ikke gidder så lar jeg være. Vi reiser uansett alltid i rundt på høst og vinter. 15000 er jo ikke så mye så jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort med to store jenter for det er begrenset med penger til shopping når dere har lavt budsjett. Alt etter hva de er interessert i tenker jeg, kan dere ikke ta en prat og finne en løsning sammen. De er jo store og da må de få bidra. Anonymkode: d1854...1f3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi er en familie på 4. Barna er 15 og 18 år, jenter. Vi har ikke økonomi til syden eller det store utland. Dere andre som heller ikke drar til syden eller noe, hva gjør dere i ferien? Hvor drar dere? Hva kan man finne på? Vi har ca 15.000 å bruke. Anonymkode: 8ee58...f5e Vi kjører sørover. Kjører hardt og gjennom hele den første natten slik at vi når alpene innen første overnatting. Resten tar vi spontant, Anonymkode: c16d0...fbc
Ny Bruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni Vi ferierer alltid hjemme/i Norge i sommeren. Det er ganske varmt her. Bilturer, camping, fjellturer med telt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni Hvor bor dere da? Om dere bor i østlandsområdet kjør til Gøteborg. En natt på hotel, shopping og Liseberg og så en natt eller to ved kysten utenfor Gøteborg med bading og kos. Anonymkode: 35bf4...dcb 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni Finnes noen som byttelåner bolig. Anonymkode: d031f...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni Eldste burde hatt sommerjobb.. Anonymkode: fd658...d72 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Jeg var aldri med på ferie etter jeg ble 15. Jobbet hele sommeren, unntatt to uker da jeg bare slappet av. Samme med mine barn. Viktig å tjene/spare penger i den alderen. Men er det en fin campingplass ved sjøen i rimelig nærhet av dere? Får ikke leid campingvogn en uke en gang for 15.000, så har dere telt? Eller kan dere låne? Eller så kan dere vel få en helg på hotell i nærmeste by for den prisen. Anonymkode: 9eb3e...4ee 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni Vi skal på fjelltur 5-6 dager, hytte til hytte. I tillegg blir det besøk på hytta til venner noen dager. Late dager hjemme, skog og strand. Kanskje en tur til Gøteborg. Anonymkode: 15cbd...995
AnonymBruker Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni Vi låner hytte eller hotellrom på Pers hotel i Gol. Innebadet er supert. Leier hytte på en campingplass. Drar på hytta til svigers. Sommerland i Bø. Telturer. Ungene er nå så store og blir ikke med på noe bortsett fra sommerland og Pers. Vi reiser ikke utenlands siden vi ikke har økonomien til det og gjør ikke alle tingene hver sommer. Vi bruker mye tid i skogen eller på fjellet. Ungene bruker tid med vennene sine, og blir med hvis de gidder. Ellers er de hjemme og koser seg alene 🙂 Anonymkode: bf885...818
AnonymBruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Eldste burde hatt sommerjobb.. Anonymkode: fd658...d72 Har jeg skrevet noen sted at hun ikke har sommerjobb?? Anonymkode: 8ee58...f5e 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #19 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Eldste burde hatt sommerjobb.. Anonymkode: fd658...d72 Tosk. For alt du vet har hun det eller får seg ikke jobb. Veldig mange om beinet i de store byene. Anonymkode: 297e5...a04 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #20 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har jeg skrevet noen sted at hun ikke har sommerjobb?? Anonymkode: 8ee58...f5e Nei, men du gir inntrykk av at hun vil være med på ferie. Med sommerjobb blir det sjeldent tid til det. har ikke barna ønsket selv? Hvis du sier hvilken landsdel dere bor i er det lettere å komme med tips. Anonymkode: 3a4bd...f7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå