AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Er i veldig dårlig form og har ikke mye energi til å søke jobber. Noen som har vært i en lignende situasjon? Håper jeg blir bedre etter hvert og kan øke innsatsen. Noen som har fått jobb med synlig gravidmage eller skjult den på jobbintervju? Anonymkode: 62bf7...d55
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Det er kjedelig det. Hva gjør du hvis du ikke kommer deg i jobb, skulle bli syk og over på aap? Anonymkode: 134c9...b3a
mommyaka Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Søke engangsstønad. Få jobb som gravid er veldig vanskelig
mereo Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni mommyaka skrev (Akkurat nå): Søke engangsstønad. Få jobb som gravid er veldig vanskelig Dersom TS får dagpenger, så trenger ikke TS søke engangsstønad. Dagpenger er regnet med i inntekt som gir rett på foreldrepenger. TS om formen er dårlig og du mottar dagpenger så kan du jo være sykemeldt fra å være arbeidsledig! 3
Anonym førti Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Så langt har jeg ikke tenkt. Men man har jo krav på sykepenger av foreldrepenger. Man får dagpenger ved arbeidsledighet. Og foreldrepenger av dagpenger, men det er lite.
mommyaka Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni mereo skrev (1 minutt siden): Dersom TS får dagpenger, så trenger ikke TS søke engangsstønad. Dagpenger er regnet med i inntekt som gir rett på foreldrepenger. TS om formen er dårlig og du mottar dagpenger så kan du jo være sykemeldt fra å være arbeidsledig! Men ved dagpenger må du kunne stille opp på kurs og jobb som nav sender deg ut i. Om du sier nei kan de stoppe dagpenger
mereo Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni mommyaka skrev (Akkurat nå): Men ved dagpenger må du kunne stille opp på kurs og jobb som nav sender deg ut i. Om du sier nei kan de stoppe dagpenger Om formen er så dårlig så er det kanskje en tur til legen og en sykemelding (som man kan få når man har dagpenger) som er løsningen. Og da stopper ikke dagpengene på samme måten. 1
mommyaka Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni mereo skrev (35 minutter siden): Om formen er så dårlig så er det kanskje en tur til legen og en sykemelding (som man kan få når man har dagpenger) som er løsningen. Og da stopper ikke dagpengene på samme måten. Det er sant. Om dette er kronisk sykdom bør man søke aap. Når man har født og går på dagpenger for du ikke sykemelding like lett. Man kan ikke si at man har en baby som ammer og kan ikke jobbe eller komme på kurs
mereo Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni mommyaka skrev (9 minutter siden): Det er sant. Om dette er kronisk sykdom bør man søke aap. Når man har født og går på dagpenger for du ikke sykemelding like lett. Man kan ikke si at man har en baby som ammer og kan ikke jobbe eller komme på kurs Det har ikke ts opplyst om og derav ikke relevant. Men så er det heller ikke gitt at ts ammer, det er ikke relevant for nåværende situasjon. Siden du antar her så skal jeg hjelpe deg litt også, får anta at det er en partner involvert som også skal ha permisjon og da er ts tilbake som arbeidsledig og har muligheten til å delta på. Antar også at dette barnet skal gå i barnehage og da har igjen ts anledning til å delta på aktivitetene NAV «tilbyr».
mommyaka Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni mereo skrev (10 minutter siden): Det har ikke ts opplyst om og derav ikke relevant. Men så er det heller ikke gitt at ts ammer, det er ikke relevant for nåværende situasjon. Siden du antar her så skal jeg hjelpe deg litt også, får anta at det er en partner involvert som også skal ha permisjon og da er ts tilbake som arbeidsledig og har muligheten til å delta på. Antar også at dette barnet skal gå i barnehage og da har igjen ts anledning til å delta på aktivitetene NAV «tilbyr». Jeg mener ikke bare ammer. Jeg hadde baby når jeg gikk på dagpenger og jeg måtte delta på kurs etc. Det er jo ikke slikt at far bare kan ta seg fri om mor må ut i aktivitet om du ikke har opptjent permisjon. Barnet begynner jo ikke barnehagen før ca 1 år. Bare sier slikt at ts ikke tror hun får dagpenger og kan gå hjemme helt år uten at nav kan kreve noe.
AnonymBruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni mommyaka skrev (26 minutter siden): Jeg mener ikke bare ammer. Jeg hadde baby når jeg gikk på dagpenger og jeg måtte delta på kurs etc. Det er jo ikke slikt at far bare kan ta seg fri om mor må ut i aktivitet om du ikke har opptjent permisjon. Barnet begynner jo ikke barnehagen før ca 1 år. Bare sier slikt at ts ikke tror hun får dagpenger og kan gå hjemme helt år uten at nav kan kreve noe. Men gitt at TS får dagpenger nå, kommer hun til å ha opptjent foreldrepermisjon. Samme om hun blir sykmeldt fordi hun er for dårlig til å oppfylle kravene til dagpenger. Når hun har en liten baby å ta seg av er det foreldrepenger og ikke dagpenger som blir riktig ytelse. Anonymkode: 38171...294 2
mommyaka Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men gitt at TS får dagpenger nå, kommer hun til å ha opptjent foreldrepermisjon. Samme om hun blir sykmeldt fordi hun er for dårlig til å oppfylle kravene til dagpenger. Når hun har en liten baby å ta seg av er det foreldrepenger og ikke dagpenger som blir riktig ytelse. Anonymkode: 38171...294 Ja om hun går 6 mnd på dagpenger for hun føder kan hun få permisjon. Kommer jo an på hvor langt hun er .og søke dagpenger kan fort ta 1 mnd. Og om hun er 5 mnd på vei og søker nå vil hun ikke få 6 mnd. Foreldrepenger får hun vel ol hun har opptjent jeg penger til dette. Om ikke får hun engangsstønad
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni Jeg fikk ny jobb som gravid. Prøvde ikke å skjule det. Var i 6 måned. Fullførte intervjuene som jeg ellers ville gjort. Da de spurte når jeg kunne starte, forklarte jeg når det var og når jeg ville trenge permisjon. Anonymkode: 9066d...486 1
Snok1 Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni mommyaka skrev (2 timer siden): Søke engangsstønad. Få jobb som gravid er veldig vanskelig Seriøse arbeidsgivere ser ikke på magen når de finner en kandidat med rett kompetanse og bakgrunn. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Håper det er en far i bildet som bidra økonomisk. Anonymkode: 35a8b...5a6 2 1
mommyaka Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni Snok1 skrev (32 minutter siden): Seriøse arbeidsgivere ser ikke på magen når de finner en kandidat med rett kompetanse og bakgrunn. Nei,men kommer an på hvor langt ts er på vei. Om hun skjuler magen, er 4 mnd på vei..får jobben og blir sykemeldt eller går ut i permisjon om noen mnd tror jeg ikke er så populært. Pluss hun må få jobb nå...og jobbe 6 mnd...så da kan hun ikke være mer en mindre rb 3 mnd på vei
Snok1 Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni mommyaka skrev (2 minutter siden): Nei,men kommer an på hvor langt ts er på vei. Om hun skjuler magen, er 4 mnd på vei..får jobben og blir sykemeldt eller går ut i permisjon om noen mnd tror jeg ikke er så populært. Pluss hun må få jobb nå...og jobbe 6 mnd...så da kan hun ikke være mer en mindre rb 3 mnd på vei Det er derfor man må være kompetent. Konkurransen går begge veier. 1
mommyaka Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni Snok1 skrev (9 minutter siden): Det er derfor man må være kompetent. Konkurransen går begge veier. Selfølgelig. Jeg var 1 mnd på vei da jeg var på intervju..jeg fikk egentlig jobben,men de trakk den tilbake da jeg sa jeg var gravid ( ja jeg vet de ikke har lov til dette) Men jeg er glad jeg gjorde det da jeg hadde bare klart å jobbe 3 mnd før jeg ble syk. Tror jeg ikke hadde vært så populær om jeg sa jeg ja til jobben og noen mnd etterpå fortalte at jeg snart skulle ut i permisjon 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:15 #19 Skrevet lørdag kl 20:15 mommyaka skrev (På 27.6.2025 den 17.52): Selfølgelig. Jeg var 1 mnd på vei da jeg var på intervju..jeg fikk egentlig jobben,men de trakk den tilbake da jeg sa jeg var gravid ( ja jeg vet de ikke har lov til dette) Men jeg er glad jeg gjorde det da jeg hadde bare klart å jobbe 3 mnd før jeg ble syk. Tror jeg ikke hadde vært så populær om jeg sa jeg ja til jobben og noen mnd etterpå fortalte at jeg snart skulle ut i permisjon Men for å få en bedre permisjon bør man kanskje ikke fortelle om det? Å ikke fortelle om graviditet vil lønne seg økonomisk, selv om det er kjipt for arbeidsgiver. Har egentlig ikke samvittighet til det, men noen ganger må man kanskje? Foreldrepenger av dagpenger er ikke mye. Anonymkode: 62bf7...d55 1
mommyaka Skrevet lørdag kl 20:47 #20 Skrevet lørdag kl 20:47 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men for å få en bedre permisjon bør man kanskje ikke fortelle om det? Å ikke fortelle om graviditet vil lønne seg økonomisk, selv om det er kjipt for arbeidsgiver. Har egentlig ikke samvittighet til det, men noen ganger må man kanskje? Foreldrepenger av dagpenger er ikke mye. Anonymkode: 62bf7...d55 Det er vanskelig...jeg kunne jugd om det..men som sakt ble hadde jeg blitt sykemeldt ganske fort. Og jeg tror å få jobben...juge.. jobbe litt..bli sykemeldt og gå ut i permisjon hadde nok ikkje vært den mest populære når jeg kom tilbake Men om du klarer å jobbe i 6 mnd og du har en god arbeidsgiver så er det jo bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå