AnonymBruker Skrevet 27. juni #21 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men ikke emballasje! Hadde det vært en champagneflaske kunne den gått i glass og metall. Drikkeglass inneholder annet enn glass/metal og skal derfor kastes i restavfall https://sortere.no/produkttype/Vin-_og_drikkeglass/85 Anonymkode: a14f5...501 Dette visste ikke jeg heller, har tenkt at glass er glass.. Anonymkode: b25d6...d4b 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #22 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette var en merkelig tolkning av legevakten. Hvilke grunner har du vært der for da, tenker jeg. Jeg har alltid fått god hjelp på legevakten i Bergen. Synes ikke det er fint å spre sånn feilinformasjon som skaper mistillit og gjør at folk ikke oppsøker hjelp. Har vært der pga en øyeskade og fikk veldig god hjelp, psykisk sammenbrudd, soppinfeksjon i halsen m.m. Jo, ventetiden er lang, men alltid god hjelp. Så bra du oppsøkte lege! Anonymkode: 17029...6b7 Har vært der for blant annet urinveisinfeksjon, halsbetennelse, overtråkk, og flere ganger fått beskjed om at "dette skulle du gått til fastlegen for" eller "dette kan vente til mandag da fastlegen komme på jobb". Kjæresten min gikk på legevakten klokken 6 om morgenen fordi han trodde den var åpen, og fikk beskjed at han kom for tidlig og kunne gå til fastlege, siden det var arbeidsdag. Jeg har også vært på legevakten og blir tatt godt imot. Det kommer helt an på hvilke dager og tidspunkt man går dit. TS Anonymkode: 0dc77...e98
AnonymBruker Skrevet 27. juni #23 Skrevet 27. juni Kan være en cornea rift. øynene tåler faktisk ganske mye, etseskader med ph på 14 er prioritet en! Anonymkode: a1c13...14d
AnonymBruker Skrevet 27. juni #24 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har vært der for blant annet urinveisinfeksjon, halsbetennelse, overtråkk, og flere ganger fått beskjed om at "dette skulle du gått til fastlegen for" eller "dette kan vente til mandag da fastlegen komme på jobb". Kjæresten min gikk på legevakten klokken 6 om morgenen fordi han trodde den var åpen, og fikk beskjed at han kom for tidlig og kunne gå til fastlege, siden det var arbeidsdag. Jeg har også vært på legevakten og blir tatt godt imot. Det kommer helt an på hvilke dager og tidspunkt man går dit. TS Anonymkode: 0dc77...e98 Men både halsbetennelse og overtråkk er jo ikke akutt, og noe du definitivt kunne gått til fastlege for 🙄 I motsetning til eventuell øyeskade, for det er jo akutt. Anonymkode: 34fc9...46d 5 2
jegerrinne Skrevet 27. juni #25 Skrevet 27. juni Legevakt. Ungdommen her brukte vernebriller og fikk spon på øyet. Fortere en kommer seg til lege mindre sjanse for skadder for livstid evnt miste syn 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #26 Skrevet 27. juni Jeg har nå vært inne hos lege og han fant en rift på hornhinnen, så jeg har fått resept på antibiotikasalve TS Anonymkode: 0dc77...e98 6 14
AnonymBruker Skrevet 27. juni #27 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men både halsbetennelse og overtråkk er jo ikke akutt, og noe du definitivt kunne gått til fastlege for 🙄 I motsetning til eventuell øyeskade, for det er jo akutt. Anonymkode: 34fc9...46d Du trenger ikke himle med øyene. Anonymkode: b25d6...d4b 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #28 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Terskelen min for å gå på legevakten er veldig høy, da jeg bor i Bergen sentrum og legevakten er kun hvis du er halvdød eller er alvorlig skadet, og ikke fastlegen kan ta imot deg. Får alltid sur beskjed om å kontakte fastlegen eller gå hjem og se om det går over. Jeg ringte min fastlege som ikke hadde kapasitet til å ta imot meg, så ringte jeg Brilleland og ikke fikk svar, og etter det ringte jeg legevakten og de sa jeg skulle komme til kl 15, og nå sitter jeg og venter på venterommet. TS Anonymkode: 0dc77...e98 Helt feil vei å gå ved legme i øye. Da ska en til lege med en gang og ikke via via masse annet Anonymkode: 5c737...1c7
AnonymBruker Skrevet 27. juni #29 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men både halsbetennelse og overtråkk er jo ikke akutt, og noe du definitivt kunne gått til fastlege for 🙄 I motsetning til eventuell øyeskade, for det er jo akutt. Anonymkode: 34fc9...46d Når man ikke klarer å trø på foten, så er det ganske akutt og urinveisinfeksjon kan fort spre seg til nyrene og er smertefullt . Dette var begge gangene på en lørdag i en høytid, og det var stappfullt på legevakten Ts Anonymkode: 0dc77...e98 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #30 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har nå vært inne hos lege og han fant en rift på hornhinnen, så jeg har fått resept på antibiotikasalve TS Anonymkode: 0dc77...e98 Så bra, da ordner det seg raskt. Lurt å legge en bandasje på øyet om du ikke allerede har det, så slipper du å få noe drit innpå. Er ikke krise at du har kastet feil, mange som ikke vet at man ikke kaster glass og slikt i glass og metall. Rart de ikke har hatt noe mer informasjonskampanjer på akkurat det det har hatt informasjonskampanjer om dummere ting. Anonymkode: f8c13...8a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #31 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har vært der for blant annet urinveisinfeksjon, halsbetennelse, overtråkk, og flere ganger fått beskjed om at "dette skulle du gått til fastlegen for" eller "dette kan vente til mandag da fastlegen komme på jobb". Kjæresten min gikk på legevakten klokken 6 om morgenen fordi han trodde den var åpen, og fikk beskjed at han kom for tidlig og kunne gå til fastlege, siden det var arbeidsdag. Jeg har også vært på legevakten og blir tatt godt imot. Det kommer helt an på hvilke dager og tidspunkt man går dit. TS Anonymkode: 0dc77...e98 Man går ikke dirkete til legevakt/legevaktstasjoner i Bergen. Man ringer og får en medisinsk vurdering av behovet for helsehjelp. Blir det vurdert som nødvendig å reise inn får du timeavtale for oppmøte. Så her fantaserer du nok. Det fremstår og som om du er en person med stort forbruk av legevakt med din beskrivelse i innlegget ditt. Anonymkode: f6f05...180 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #32 Skrevet 27. juni Tips til neste gang: dra til optiker, da blir du sendt direkte til øyeavdelingen på sykehuset til øyeblikkelig hjelp. Vanlig legevakt og fastleger har ikke utstyr til å undersøke på samme måte. Anonymkode: c51b6...15c
AnonymBruker Skrevet 27. juni #33 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): For 2 timer siden skulle jeg kaste et champagneglass i "glass og metallcontainer", og glasset falt ned og ble knust på asfalten foran meg. Akkurat i det sekundet glasset ble knust, kjente jeg at jeg fikk noe inn på det ene øyet. Tenkte først det var et insekt eller rusk, men nå tror jeg at det kan være en bitteliten glassbit som har hoppet opp 1,70 m og inn på øyet. Kjenner at det er noe der på siden/ bak øyet. Er det mulig at det kan skje, selv om jeg hadde briller på? Hva gjør jeg? Kontakter optiker for en undersøkelse? Anonymkode: 0dc77...e98 Jeg hadde metallsplint i øyet. Merket aldri at den kom inn i øyet men etterhvert ble det veldig sårt å blunke. Sårt på innsiden av øyelokket. Legevakt henviste meg til øyelege. Du må nok ta en tur på legevakta, for selv om det kanskje ikke er slik at det traff noe vitalt for synet så kan du få betennelse feks. Og naturligvis: du kan ikke gå med glass i øyet👀👀👀 Anonymkode: 6fe62...c94 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #34 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når man ikke klarer å trø på foten, så er det ganske akutt og urinveisinfeksjon kan fort spre seg til nyrene og er smertefullt . Dette var begge gangene på en lørdag i en høytid, og det var stappfullt på legevakten Ts Anonymkode: 0dc77...e98 Hva gjorde legevakta med foten da som ikke kunne vente? Overtråkk er ikke noe å gjøre noe med uansett. UVI sprer seg ikke til nyrene på 5 minutter heller da. Og at kjæresten din bare møtte opp på legevakta kl 6 om morgenen er jo helt bak mål. Dere virker lite begavet begge to. Anonymkode: 52b3a...7b5 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #35 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man går ikke dirkete til legevakt/legevaktstasjoner i Bergen. Man ringer og får en medisinsk vurdering av behovet for helsehjelp. Blir det vurdert som nødvendig å reise inn får du timeavtale for oppmøte. Så her fantaserer du nok. Det fremstår og som om du er en person med stort forbruk av legevakt med din beskrivelse i innlegget ditt. Anonymkode: f6f05...180 Dette systemet har vært i noen år, men før det var det vanlig drop-in. Anonymkode: 89fb1...c88 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #36 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor da? Ts Anonymkode: 0dc77...e98 Kjøkkenglass er ikke glass, det skal i restavfall Anonymkode: 1ee0c...192
TomKrus Skrevet 27. juni #37 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): For 2 timer siden skulle jeg kaste et champagneglass i "glass og metallcontainer", og glasset falt ned og ble knust på asfalten foran meg. Akkurat i det sekundet glasset ble knust, kjente jeg at jeg fikk noe inn på det ene øyet. Tenkte først det var et insekt eller rusk, men nå tror jeg at det kan være en bitteliten glassbit som har hoppet opp 1,70 m og inn på øyet. Kjenner at det er noe der på siden/ bak øyet. Er det mulig at det kan skje, selv om jeg hadde briller på? Hva gjør jeg? Kontakter optiker for en undersøkelse? Anonymkode: 0dc77...e98 Rett til lege fort som pokker, en optiker er ikke den rette personen. Slik at en lege kan vurdere dette nøye, og er det noe som sitter fast der så må man kanskje foreta et lite inngrep på et sykehus. Men dette vurderer legen og ingen her inne på KG. Til legen nå som noen helt klart anbefaler. Det trenger ikke være farlig, men det krever kyndig legehjelp, fordi synet er noe du ikke tuller med, roter noen med dette som ikke skal rote med det kan det koste deg synet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #38 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært der for blant annet urinveisinfeksjon, halsbetennelse, overtråkk, og flere ganger fått beskjed om at "dette skulle du gått til fastlegen for" eller "dette kan vente til mandag da fastlegen komme på jobb". Kjæresten min gikk på legevakten klokken 6 om morgenen fordi han trodde den var åpen, og fikk beskjed at han kom for tidlig og kunne gå til fastlege, siden det var arbeidsdag. Jeg har også vært på legevakten og blir tatt godt imot. Det kommer helt an på hvilke dager og tidspunkt man går dit. TS Anonymkode: 0dc77...e98 Det høres ut som du, som mange, sliter med å vurdere når det er naturlig og viktig å oppsøke legeVAKT. Og det er ingenting å skamme seg for og det er derfor en for den hjelpen av sykepleiere på telefon til å vurdere at det faktisk kan vente. Det betyr ikke at de er sur. Men hvis enhver som hadde litt vondt i halsen gikk til legevakt ville det ikke gått rundt. Samme med overtråkk og UVI, behandlingen er stort sett ting en bare må gjøre selv og la det gå over. RICE for overtråkk og drikke mye for UVI. Så bra du oppsøkte legevakten for øyeskaden som var akutt. Det er akkurat dette den er der for. Anonymkode: 17029...6b7 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #39 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Man går ikke dirkete til legevakt/legevaktstasjoner i Bergen. Man ringer og får en medisinsk vurdering av behovet for helsehjelp. Blir det vurdert som nødvendig å reise inn får du timeavtale for oppmøte. Så her fantaserer du nok. Det fremstår og som om du er en person med stort forbruk av legevakt med din beskrivelse i innlegget ditt. Anonymkode: f6f05...180 Herregud ro dere ned! Sjuke folk Anonymkode: 95656...cc4 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #40 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Tips til neste gang: dra til optiker, da blir du sendt direkte til øyeavdelingen på sykehuset til øyeblikkelig hjelp. Vanlig legevakt og fastleger har ikke utstyr til å undersøke på samme måte. Anonymkode: c51b6...15c Det spørs hvor du bor. Ene legevakt vi var på så tok legen å hadde på en gul veske og bedøvelse så det var noe der, ringte da øyelege på huset, alt ferdig løpet av 20 min. Kom rett inn uten å vente siden det var øye. Andre tilfelle, snakket med fastlege, kom rett inn han kikket, så det , ville ikke røre pga dervdet satt, han ringte rett på øye avdeling på sykehuset fikk beskjed å komme med en dag å bare si i fra vi kom. Kom på øye avdeling og da vi kom, bar det rett inn på rommet, legen tok ut og hjem, ferdig på knapt 15 min Vi fikk beskjed første tur vi ringte optikken dra rett på akutten, de kunne ikke ordne slikt Anonymkode: 5c737...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå